Ski-omstandigheden 1ste week Kerstvakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Het is voor ons de eerste keer dat we in de Kerstvakantie gaan skiën. De ski-omstandigheden in Les Sybelles zijn op dit moment 15 cm sneeuw dal en 50 cm sneeuw berg.
Volgens de weerkaarten zal dit tegen volgend weekend niet veel verbeteren. Ik hoop dat het alsnog goed komt.
Wat moet ik hier van denken ? Zijn er voldoende sneeuwkanonnen voorzien?

Hallo Babette,

Ik ga dit jaar voor de zesde keer naar Les Sybelles, in welk dorp verblijf je?
Tot nu toe altijd rond kerst en oud en nieuw gegaan (dit jaar eerste week januari) en hele goede weersomstandigheden meegemaakt met meters sneeuw en ook mindere jaren. Over het algemeen kan het hele skigebied de pisters erg goed prepareren met de sneeuwlansen en kanonnen. Het is mij dan ook nog nooit overkomen dat er niet (goed) geskied kon worden. Met name de temperaturen in de nacht stellen mij gerust, dit betekent dat 's nachts de kanonnen vol aan kunnen. Ook moet ik zeggen dat de dumper van een week geleden toch heeft gezorgd voor best een mooi laagje wat het in ieder geval een minder trosteloze aanblik geeft. Kijk maar eens op http://pv.viewsurf.com/?id=58

Als je even aangeeft in welk dorp/appartement je zit dan kan ik je eventueel nog meer tips geven.

Denk dat je in Les Sybelles wel goed zit.

Ik herinner me de webcambeelden van Le Corbier vorig jaar de week voor kerst. Toen zag het er nog allemaal groen uit. Nu ligt er toch een mooi laagje sneeuw. Maak je dus maar geen zorgen.

@NielsV : Danku voor de reactie. We verblijven met skikot in Saint Sorlin d’Arves. Misschien niet het beste idee om met skikot te gaan, maar ik boek voor de eerste keer alleen met mijn vriend en wist niet goed hoe ik aan de goedkoopste alternatieven kon geraken. Als ik kijk naar de sneeuwaccomodaties in Les trois Vallées, dan maakte ik mij zorgen, maar die referentie is ook misschien de beste…
Ik ben alvast wat gerust gesteld door jou en alle tips zijn welkom :)

@Arnh : Danku voor de geruststelling, ik zat er al wat mee in dat ik de verkeerde bestemming had geboekt. Ik dacht qua prijs/aantal km pistes, dat dit wel goed in verhouding zat, daarmee…

@NielsV : Danku voor de reactie. We verblijven met skikot in Saint Sorlin d’Arves. Misschien niet het beste idee om met skikot te gaan, maar ik boek voor de eerste keer alleen met mijn vriend en wist niet goed hoe ik aan de goedkoopste alternatieven kon geraken. Als ik kijk naar de sneeuwaccomodaties in Les trois Vallées, dan maakte ik mij zorgen, maar die referentie is ook misschien de beste…
Ik ben alvast wat gerust gesteld door jou en alle tips zijn welkom :)

babettesyryn op 8 dec 2015 10:34

Je zit in ieder geval in het (naar mijn mening) leukste dorp! Skikot hoeft geen probleem te zijn, wat je vaak ziet is dat er 1/2 reisleiders van de Sundio Group (Husk/ Sunweb/ Skikot) aanwezig zijn die voor alle reisorganisaties de gasten ontvangen.

In welk appartement zit je? En heb je eigen materiaal of huur (via Skikot of ter plaatste huren?)

@NielsV : Danku voor de reactie. We verblijven met skikot in Saint Sorlin d’Arves. Misschien niet het beste idee om met skikot te gaan, maar ik boek voor de eerste keer alleen met mijn vriend en wist niet goed hoe ik aan de goedkoopste alternatieven kon geraken. Als ik kijk naar de sneeuwaccomodaties in Les trois Vallées, dan maakte ik mij zorgen, maar die referentie is ook misschien de beste…

Ik ben alvast wat gerust gesteld door jou en alle tips zijn welkom :)

babettesyryn op 8 dec 2015 10:34

Je zit in ieder geval in het (naar mijn mening) leukste dorp! Skikot hoeft geen probleem te zijn, wat je vaak ziet is dat er 1/2 reisleiders van de Sundio Group (Husk/ Sunweb/ Skikot) aanwezig zijn die voor alle reisorganisaties de gasten ontvangen.

In welk appartement zit je? En heb je eigen materiaal of huur (via Skikot of ter plaatste huren?)

NielsV op 8 dec 2015 10:49

Aah leuk oké :D ! We zitten in Résidence Les Fermes de Saint Sorlin***. Ik heb mijn eigen skibotten en mijn vriend zal alles huren. Ik heb nog niets op voorhand gereserveerd qua materiaal. Ik had het gedacht om dat ter plaatse te doen en dan de verschillende skimateriaalwinkels te vergelijken qua prijs… Of is dat niet zo’n goed idee?

Ah die appartementen ken ik wel! Leuke locatie, kan een klein beetje overlast zijn van de Yeit bar die ernaast zit, maar niets schrikbarends.
Ski’s ter plaatste huren kan, al moet ik zeggen dat je de keuze hebt uit ongeveer 3 verhuurders waarvan de prijzen niet ver uit elkaar liggen. Vaak heb je bij online boeken toch wel leuke kortingen, mijn vrienden huren vaak vooraf bij Intersport (http://www.intersport-rent.fr/), goedkoop. Wat fijn is aan vooraf huren is dat ze de avond van tevoren klaar staan om afgehaald te worden, dus de volgende dag kun je meteen de piste op!

Saint Sorlin is wel een leuk dorpje. Ik vond het deel waar Saint Sorlin in ligt het mooiste deel van het skigebied… Veel plezier!

Ah die appartementen ken ik wel! Leuke locatie, kan een klein beetje overlast zijn van de Yeit bar die ernaast zit, maar niets schrikbarends.
Ski’s ter plaatste huren kan, al moet ik zeggen dat je de keuze hebt uit ongeveer 3 verhuurders waarvan de prijzen niet ver uit elkaar liggen. Vaak heb je bij online boeken toch wel leuke kortingen, mijn vrienden huren vaak vooraf bij Intersport (http://www.intersport-rent.fr/), goedkoop. Wat fijn is aan vooraf huren is dat ze de avond van tevoren klaar staan om afgehaald te worden, dus de volgende dag kun je meteen de piste op!

NielsV op 8 dec 2015 10:59

Oké @NielsV, danku voor de tip. Dan zal ik deze vooraf boeken!

Beste Babette,

Zojuist heeft de liftmaatschappij van het skigebied Les Sybelles een communiqué uitgegeven over de hoeveelheid liften/pistes die opengaan vanaf a.s. weekend.
LA TOUSSUIRE: 14 liften (2 matten, 7 liften, 1 vaste stoeltjeslift, vier afneembare stoeltjesliften) en 16 pistes (4 groen, 10 blauwe, 2 rode).

  • LE CORBIER: 9 liften (1 tapijt, 6 liften, 1 vaste stoeltjeslift, 1 stoeltjeslift) en 6 skipistes (5 groene, 1 blauwe).
  • Saint Sorlin d’Arves: 17 liften (1 tapijt, 4 liften, 4 vaste stoeltjesliften, 4 stoeltjesliften) en 14 pistes (6 groene, 8 blauwe).
  • Saint Jean d’Arves: 3 liften (2 skiliften, 1 vaste stoeltjeslift) en twee skipistes (1 groen en 1 blauw).
    Verder zal er vanaf zondag een pendelbus gaan rijden tussen Saint Jean d’Arves en Saint Sorlin d’Arves.
    Of de verbindingsliften tussen de gebieden ook open zijn is mij onduidelijk.
    Het lijkt er dus op dat er geskied kan worden.

Hey Babette,

Toen ik zelf nog geen ski’s had huurde ik altijd op voorhand via Skimium.
Met een decathlon klantenkaart krijg je nog eens extra korting.
Je kan dan zelf nog kiezen in welke shop je huurt, afhankelijk van de ligging van je appartement.

http://www.skimium.be

Sebastien

Zaterdag 26 dec valt er volgens Bergfex 5-10cm in het dal en 10-15cm op de berg.
http://nl.bergfex.com/saint-sorlin-darves/wetter/prognose/…

Helaas niet voor deze week…

Zelf ga ik 14-1 skiën in Saint Sorlin, hopelijk valt er nog meer.

Plaats een reactie