sneeuwkwaliteit

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

is er iemand die nu terug is van skiën in les sybelles?
hoe is de sneeuwkwaliteit?
dankuwel!

Hoi hoi, Ja… net terug (5 feb). Sneeuw was goed, ondanks de hoge temp.
In de middag wel iets papperig (onder 1600mtr) maar dat mocht de pret niet drukken. Groot voordeel… je wordt net zo bruin als de zomervakantie.
Have Fun !

Onze mannen zijn nu 5febr. naar les sybelles, het is prachtig weer, maar geen goede sneeuwconditie’s, dalafdaling in la toussuire is afgesloten,jammer.

Ik denk ook dat marlies inmiddels al een tijdje terug is…

Marlies is al bijna een jaar in Les Sybelles.
Ze zal toch wel enige weken goede sneeuw gehad hebben.

sorry, bedoel 2 jaar

Ik ga vrij 25 naar Les Sybelles. Ik ben heel benieuwd naar de sneeuw als die er is.

Wij zijn zaterdag teruggekomen. Pistes worden duidelijk minder , maar om 9 uur de piste op en dan tot 3 uur op de ski’s is geen probleem. Heerlijk geskied, veel betere omstandigheden dan volgens de media gezegd wordt Daarna wordt alles snel ijzig.Er wordt sneeuw verwacht dus het zal allemaal wel los lopen.veel plezier!!!

Ben heel erg benieuwd, ik ga vrij laat in het seizoen (18 maart) maar zoals de weersvoorspelling nu zegt blijft het aardig goed… sneeuw nu dus hoop er maar het beste op. Iemand ervaringen die in maart op vakantie is geweest in les sybelles? Hoe de sneeuwkwaliteit is en hoe is het in het algemeen daar? Ik verblijf in st.jean d’arves in les marmottes. Groetjes!

Wij vertrekken a.s. vrijdag met een groep van 12 mocht het echt niks zijn met de sneeuw maken we het zelf wel gezellig :)
Maar we gaan natuurlijk voor de wintersport!
Zijn er nog meer mensen hier die volgende week ook gaan?

groetjes!!

Wij gaan 4 februari. Nog even 2 weekjes wachten dus. Ben benieuwd naar de sneeuw op dat moment. Komt vast goed!
Groet!
Elisabeth

@Jack, ik ga as vrijdag naar St Jean D’Arves voor de eerste keer. Ben erg benieuwd! Er ligt in ieder geval sneeuw en de dalafdaling is mogelijk, dus dat is in ieder geval een pluspunt…nu hopen dat er vandaag nog veel/wat gaat vallen en volgende week op overdag een zonnetje en snachts sneeuw, maar dat is natuurlijke de meest perfecte situatie, hahahaha! HEB ER ZIN IN!!

Joze,
Wij vertrekken ook 18 Maart, Ik ben 3 jaar geleden geweest in st Jean D’Arves, toen was de sneeuw er goed maar ik was er toen in Januari. Ik hoor graag wat ervaringen over mensen die er zijn geweest, m.b.t. de sneeuwkwaliteit nu.

IK ben ook wel benieuwd, vertrek aanstaande vrijdag…

vertrek ook vrijdag, enorme zin!iemand ervaring met chalets de la fontaine (de nieuwere gebouwen?)

daar zit ik ook :-)

Chalets de la fontaine zijn aardige challets. Het is er schoon. Het is wel afhankelijk waar je zit mbt rust. Een aantal chalets liggen boven de winkels en de bar. Hier zitten ook meestal de studenten.
Hoe verder naar achter hoe rustiger. Als er genoeg sneeuw ligt kan je van je appartement naar de piste skieen. Zal dit jaar wel niet gaan. Er zit een klein, erg koud , zwembad bij. De appartementen zijn best klein. Een acht persoons appartement heeft twee slaapkamers. Op deze kamers kan je niet lopen, want het bed vult alle ruimte. Het dorp is erg gemoedelijk en nog niet besmet met de arrogantie van de grotere gebieden.

Waarom zou je willen lopen in een slaapkamer? Het woord ‘slaap’ zit er niet voor niets in.

Gemoedelijkheid van de bewoners herkennen wij zeker!
Net terug van een prachtige week. Veel zon, af en toe verse sneeuw en prachtig geprepareerde pistes. En gebied waar je nog niet omver geskied wordt. De kinderen konden zelf naar huis op de latten als ze dat wilden. Erg leuk om een rondje langs de dorpen te maken met zijn allen. Iedereen die nog gaat, heel veel plezier en geniet!

bedankt voor jullie reacties, wij hebben er iig erg veel zin in, nu maar hopen dat we beetje achteraf een appartement hebben, maar dat komt vast goed!

Cool skigebied, Off Piste, zeker interessant

Moet er wel voldoende sneeuw liggen. Volgende week vrijdag is het zover en komen de Groningse studenten St. Sorlin onveilig maken. Ik concentreer me voornamelijk op het skigedeelte, maar volgens mij geldt dat niet voor iedereen, ben benieuwd wat het wordt. :)

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

we gaan in april met pasen heb je dan ook sneeuwkettingen nodig.

Wij vertrekken volgende week zaterdag voor het eerst naar St. Jean d’arves. Kan iemand mij zeggen hoe het nu met de sneeuwconditie is? Hoop dat we nog een beetje kunnen skiën…

Ik zit er op dit moment. Bijna alle pistes die op het zuiden liggen zijn al gesloten, de andere zijn nog open en zijn zeker 's ochtends goed te doen, daarna worden ze wel heel snel zacht en slecht begaanbaar. De piste die naar St. Jean d’Arves loopt is nog steeds open en wordt onderhouden tot het eind van het seizoen volgens mij.

en hoe is de sneeuw in Saint-Sorlin-D’arves? wij zouden nu maandag aankomen… ik zie dat 52% van de pistes vandaag open is. Zou dit kunnen zakken tot 49% ? want dan wordt onze reis terugbetaald dankzij de sneeuwgarantie-verzekering.
groetjes!

An, wij zitten in exact dezelfde situatie, ik heb er reeds voor gebeld. Echter heb ik blijkbaar niet de kleine lettertjes gelezen, enkel skipas en skihuur wordt terugbetaald en niet de accomodatie. Pffffffff, heb werkelijk geen zin om te vertrekken, dat de sneeuw maar zo en zo ging zijn hadden we wel verwacht, maar zoals nu… Zal elke dag op en af Orelle worden.

In St. Sorlin is het ongeveer hetzelfde. Waarschijnlijk blijven de pistes die nog open zijn open tot het einde van het seizoen, omdat het bijna allemaal verbindingspistes zijn. Hoop voor jullie dat de sneeuwgarantieverzekering nog gaat uitbetalen want zoals het nu hier is is het niet echt meer de moeite waard, ik ben zelf nog maar 3 uur per dag op de pistes.

thanks!! het blijft precies 52% open, dus zullen niets terugkrijgen… ik weet nog niet of we wel gaan vertrekken…

Hallo Christiaan, bedankt voor je reactie. We gaan het zien, ben benieuwd of we überhaupt nog kunnen skieen…

maandagavond gaat er sneeuw vallen dus dat is toch goed! Wel maarten 1 cm…

Plaats een reactie