Genoeg sneeuw in periode april

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Ik heb een en ander gelezen over het skigebied Les Sybelles. Alleen kom ik nergens tegen of je hier ook nog redelijk kunt skiën in april.

Hallo Lisa, het skigebied ligt niet bijzonder hoog. Ik ben 2 keer in les Sybelles (Le Corbier) geweest in Maart. Dat was kiele-kiele. Eind april zou ik dus zeker niet gaan. Begin april is een iets minder grote gok, maar de omstandigheden kunnen slecht zijn.

wat erik zegt is misschien waar maar dat is over het zelfde hoor

Ik zou de gok niet nemen zonde van je geld!

ben ook bang dat het net iets te laag ligt… Het zou kunnen maar te grote kans van niet…

Zeker niet nu al boeken. Dan zou ik eerder last minute kijken.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

1 keer half april in Les Sybelles geweest en 1 keer eind maart. Half april zijn we iedere dag in een ander gebied geweest en toen was Les Sybelles met stip het gebied met de minste sneeuw en de slechste condities. Enkel de pistes wit, veel gras en stenen door de pistes heen en alles papsneeuw. De overige gebieden waar we die week zijn geweest, Les 2 Alpes, Alpe 'd Huez, Serre Chevalier en La Foret Blanche waren de piste condities goed en lag er naast de pistes nog voldoende sneeuw.

De keer eind maart heel veel papsneeuw en ook nagenoeg geen sneeuw naast de pistes. Condities waren wel iets beter en halverwege de week ook een goede 30 cm verse sneeuw gehad. Echter de temperaturen en het feit dat nagenoeg alle pistes de hele dag pal in de zon lagen deed de 30 cm rap smelten.

Geen aanrader voor april wat mij betreft. Wil je toch in april gaan kun je beter voor Les 3 Vallees, Paradiski of Espace Killy gaan.

Niet doen! Les Sybelles is een van de meest onsneeuwzekere skigebieden in de Alpen.

Wederom bedankt Joep voor het oprakelen van een oud topic :)

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

Ik zou de gok niet nemen zonde van je geld!

Joep op 10 feb. 2012 10:27

Denk dat ze na 4,5 jaar wel terug is… wat jullie, Joep, Jeroen, Henk en Mathijs?

Plaats een reactie