Sleeplift Pointe du Corbier - l'Ouillon?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Corbier

Wij overwegen een vakantie naar Le Corbier/Les Sybelles, maar ik lees over nogal lange en vervelende sleepliften vanaf de Pointe du Corbier - l'Ouillon, de 25 en 26 (dus om naar La Toussuire en St. Sorlin d'Arves te kunnen komen). Mijn man (snowboarder) is niet zo gek op sleepliften. Een keertje is niet zo erg maar deze liften zijn cruciaal om in andere delen van het gebied te komen en zullen we dus regelmatig moeten nemen.

Nu meen ik me ergens gelezen te hebben dat deze sleepliften vervangen zouden gaan worden, maar kan het nu nergens terugvinden… Jullie enig idee?

Vervanging weet ik niks van, maar deze liften zijn niet cruciaal. Naar La Toussuire is de stoeltjeslift langs de Renard piste sowieso sneller. De liften zijn de laatste jaren verbeterd; ik ben er dit seizoen geweest en volgens mij zijn alle plaatsen nu ontsloten door stoeltjesliften behalve Les Bottieres.

De Torret (26) is vrij lang. De Nieblas (25) bestaat uit meerdere korte stukjes. Deze gaat omhoog-omlaag-omhoog.
Beide liften heb je niet per se nodig om toch overal in het skigebied te komen. Je kunt vanuit Corbier ook onderlangs naar Toussuire en Ouillon, via de TSF Liaison (19) en Envers (11).

Hmm daar heb ik straks overheen gekeken, bedankt beiden.

Ik ben afgelopen jaar in saint sorlin geweest. Wat ik merkt is dat wanneer je in Le Corbier zit je de meeste mogelijkheden hebt. Je kan bijna overal naar toe zonder sleeplift en de sleeplift van pointe du corbier naar Saint Sorlin is prima te doen (niet stijl en zoals eerder benoemd kleine stukjes). Zoals @Yippee ook al zegt kun je naar Toussuire ook zonder sleeplift, echter afhankelijk van wanneer je gaat, kan het voorkomen dat dat de Renard toch wel slecht is.

Als je sleepliften in het gebied wilt vermijden dan zul je waarschijnlijk niet in Les Bottieres en St. Colomban komen aangezien het terug komen uit die twee dorpen toch wel rottige sleepliften hebben. Al vond ik zelf de dal afdaling naar St. Colomban wel een hele mooie.

Van eventuele bouw/vervang plannen weet ik niet echt iets af.

Het klopt ook dat de sleeplift Torret vervangen wordt door een nieuwe stoeltjeslift ‘Le Gaston Express’. Die willen ze voor volgende winter bouwen. En het jaar erna zou er dan ook nog een gondel komen direct vanuit Saint Sorlin naar die Gaston Express.
https://www.le-corbier.com/hiver/amenagements.html

Kom er zojuist vandaan, al je in corbier of LA toussiere zit heb eigenlijk geen last van de sleep liften hier en daar wel 1 maar niet veel meer dan in andere gebieden, ga je in de kleinere dorpjes ernaast zoals les bottieres heb je wel lange sleep liften, het gebied heeft laatste jaar stevig gevesteerd in liften. Zag er goed uit en ging vlot.

Ik ben afgelopen jaar in saint sorlin geweest. Wat ik merkt is dat wanneer je in Le Corbier zit je de meeste mogelijkheden hebt. Je kan bijna overal naar toe zonder sleeplift en de sleeplift van pointe du corbier naar Saint Sorlin is prima te doen (niet stijl en zoals eerder benoemd kleine stukjes). Zoals @Yippee ook al zegt kun je naar Toussuire ook zonder sleeplift, echter afhankelijk van wanneer je gaat, kan het voorkomen dat dat de Renard toch wel slecht is.

Als je sleepliften in het gebied wilt vermijden dan zul je waarschijnlijk niet in Les Bottieres en St. Colomban komen aangezien het terug komen uit die twee dorpen toch wel rottige sleepliften hebben. Al vond ik zelf de dal afdaling naar St. Colomban wel een hele mooie.

Van eventuele bouw/vervang plannen weet ik niet echt iets af.

FrozenIceZ op 2 mrt 2020 00:32

Aantal jaar geleden geweest:
Afdaling Renard ligt volgens mij op de zonzijde, is in ieder geval vaak dicht. Toen ik er was, was de stoeltjeslift zowel naar boven als naar beneden geopend en kon je ook op die manier “onderlangs” van en naar La Toussuire.

Richting St Colomban zou ik ondanks de lange en lastige sleeplift toch proberen. De afdaling en rust zijn het inderdaad meer dan waard.

Fun Lovin' Skier

Plaats een reactie