Tocht met Gids (tss 10/02/2013 en 16/02) - wie gaat mee?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Hallo allen,

wij (2 boarders en 1 skier, Belgen) zijn opzoek naar kandidaten om mee off-piste te gaan met een plaatselijke gids in het off-piste paradijs van les sybelles.
De gids kost ± 300 euro voor een dag en pakt tot 6 mensen mee… als we dus nog 3 liefhebbers van een gemiddeld/ hoog niveau vinden met een beperkte off-piste ervaring kunnen we de kost mooi verdelen. aangename blondines hebben de voorkeur, maar als je niveau het onze evenaart kom je ook in aanmerking :)

klinkt gaaf! ik ben zwaar op zoek naar off piste avontuur. Heb een klein beetje ervaring off piste maar het proefde naar zoveel meer! probleem is alleen dat ik helaas geen snowboardvrienden heb, vrienden wel;) Dus dit idee maakt zo een gids betaalbaar!

Ik ben 33, heb redelijke wintersport ervaring (5 jaar achter elkaar), ik ben okay qua snowboardvaardigheden op de piste maar nog niet van hoog niveau (geen Jeremy Jones dus). Off piste zie ik mezelf als beginner als ik met een gids ga tenminste.

Lijkt dit jullie wat?? Ikzelf ben jong van geest, avontuurlijk, sociaal, zeer sportief en houdt van gekkigheid maar ook verantwoordelijkheid.

groet Mark Jensen (Nederland)

markjensen1979@hotmail.com

@ Gast 887 Wanneer willen jullie gaan? Een dag met een gids op pad is een grote wens van me en met de groep waarmee ik ga zit dat er niet in. Zeker voor 50 euro ben ik erg geïnteresseerd. Ik zit zelf de eerste week van februari in les Sybelles. Ik ski, mijn niveau is gevorderd, echter zeker geen expert en mijn off-piste ervaring is beperkt. Geen blondine.

Daarnaast vroeg ik me af hoe het geregeld is met veiligheid. Regelt de gids bijvoorbeeld een rugzak met lawinepieps, schep, sonde en evt. airbag of kun je die ter plekke huren?

to ski or not to ski, thats no question

@ Simon, lees de topic titel nog even voor de datum ;)

Snow!

Ah, helemaal overheen gelezen. Net een weekje te laat dus, helaas.

to ski or not to ski, thats no question

Hey allen,

Gast887 hier ( moet me mss eens aanmelden)
@Mark: ik zet je op de lijst … Ik mail je binnen enkele weken om verder af te spreken …(het is nog lang hé) btw wij zijn ook allemaal beginnende 30’ers of eind 20… dus het echt onverantwoorde is er wel al wat af …

@ Simon: als je wil bezorg ik je de contactgegevens van de gids … Je kan individueel mogelijk ook aansluiten ( is wel wat duurder) of je kan kandidaten zoeken … De eerste week van feb zitten er veel studenten in les sybelles wegens lesvrije week unif België, een paar avonturiers vinden mag dus geen probleem zijn…

ivm materiaal: de basis uitrusting zoals lawinepieprs, probe, sneeuwschep, … krijg je mee (een airbag denk ik niet)

@gast887 keep me updated! Hyperenthousiast!

@gast887 "keep me updated" kwam van mij: Mark. Ps willen jullie 1 of meerdere keren/dagen met een gids?

meerdere keren ? ik zou het voornamelijk van de sneeuw laten afhangen… verse poeder is zalig offpiste… als het daarentegen een ijskorst is met daaronder allerlei soorten sneeuw is het echt afzien op latten (mijn ervaring). Het plan is dus minstens 1 dag te gaan liefst na een nachtje sneeuw…

Gast 887 zou je mij ook de gegevens van de gids kunnen sturen. Ik zit dan zelf ook in het gebied (in die week) met een groepje van 6 die graag zo’n tocht wilt maken. Ik kwam echter dit tegen van de site van het gebied:

"SKI TOURING 390€
Day out on request - 1 to 6 people (group constitud) - Out of shool holidays. Requirements: Class 3"

http://www.saintsorlindarves.com/en/winter/ski/ski-school/es…

het verschil pp is 15 euro dus dat is het niet maar ben toch benieuwd bij welke groep jij de gids dan hebt.

Groet,
Thijs

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

Lijkt me heel leuk! Ben er helaas wel de eerste week van Maart. Andere mensen ook interesse voor die week?

even oprakelen hier.
Ik heb een gids voor volgende week maandag 11 feb. in les sybelles. kost 330/groep. incl. rugzak en lawine safety.
we zijn met 3 op dit moment en kunnen dus nog 3 mensen van het zelfde niveau mee nemen.
niveau: komen van alle pistes af, gaan een mogul-veld niet uit de weg (wel nog veel te verbeteren), gaan zo nu en dan wel eens van de piste om te oefenen op niet-klaargemaakte sneeuw…

interesse? asap reageren.

@ thijs googles op sybelles en hors piste doet wonderen.

Top heb het gevonden Freeski Company als het goed is.

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

@ Thijs, klopt

nog 3 mensen welkom op maandag 11 feb. en ze geven verse sneeuw voor het weekend :)

Plaats een reactie