Opening skigebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Wie weet er wanneer het ski gebied in Les Sybelles open gaat?
Wij gaan er 28 december heen iemand ervaring in deze tijd?

6 januari gaat het skigebied open!

22 december tot 19 april open…

17 december gaat Les Sybelles open. Zelf zat ik er vorig ook rond die tijd. In St Sorlin D’Arves en helaas door het weer/de oude liften/of…? waren er op dagen met minder zicht niet heel veel liften open (lees: de cruciale verbindingen waren dicht) Het is kwa prijs en kwa sfeer een leuk dorp (authentiek) maar mij zien ze er niet snel terug denk ik.

Gadgetfreak

Dag gast, ik ga dit jaar voor de derde maal naar Les Sybelles. Ook voor de derde maal rond de periode die jij beschrijft (dit jaar van 29 dec tot 5 jan). Afgelopen jaar was de sneeuw prima, van de 7 dagen waren er 5 dagen alle liften geopend. De laatste twee dagen waren de hoger gelegen pistes en liften gesloten door hevige sneeuwval. Naar welk dorp ga je?

22 december gaat het skigebied van Sorlin open.

http://www.saintsorlindarves.com/en/winter/index.html…

Ik neem aan dat dan ook de rest van het gebied open gaat.
Hilse

Heey Niels, Wij gaan naar Le Corbier voor het eerst hier heen.
Ben erg benieuwd zie dat het in het dal een beetje dooit maar das geen probleem.
Ligt voor de rest 180 cm dus dat moet vast goedkomen naar welk dorp ga jij dan?

Le corbier en la toussuire liggen qua pistes het beste. Vooral le corbier is alleen niet echt mooi.

Heey Niels, Wij gaan naar Le Corbier voor het eerst hier heen.
Ben erg benieuwd zie dat het in het dal een beetje dooit maar das geen probleem.
Ligt voor de rest 180 cm dus dat moet vast goedkomen naar welk dorp ga jij dan?

Gast712 op 16 dec. 2012 11:35

Ik zit dit jaar in Saint Sorlin d’Arves, hiervoor al in Saint Jean d’Arves geweest en ook in Le Corbier. Welk appartement/hotel zit je? Le Corbier ligt wel lekker centraal, niet mooi, maar daarentegen zijn de pistes dit wel. Over dooi zou ik me absoluut geen zorgen maken, sneeuw maken kunnen ze als de beste daar en heb van de 22 dagen dat ik daar heb geskied pas 1 dag niet kunnen skiën en dit was vanwege te hevige sneeuwval. Mocht je nog vragen hebben over het gebied, ik weet er ondertussen best wat van dus dan zijn ze welkom!

Ik ga dit seizoen (eerste week van februari) ook naar les sybelles, verblijf in saint jean. Iemand enig idee welke afdaling het langste is en eventueel hoe lang? Of is er ergens een lijstje met de lengtes van de pistes?

Het grootste hoogteverschil (van 2400 meter naar 1100 meter) is vanaf de top van L’OUILLON (de bergtop waar de vier deelgebieden bij elkaar komen) naar ST COLOMBAN DES VILLARDS. volgens mij is dit ook de langste afdaling van dit gebied.

Verder zijn er een aantal lange afdaling vanaf LES PERRONS (hoogste punt van het gebied met 2620 meter) naar SAINT SORLIN D’ARVES (1600 meter). En vanaf de GRAND TRUC (2200 meter) (bij la Toussuire) naar LES BOTTIERSES (1300 meter).

Hilse Bosch
(hopelijk heb je mooi weer die week, want dat is ook de week van mijn vakantie. Alleen dan een dorpje verder op (Saint Sorlin d’Arves).

Plaats een reactie