Apres ski

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Weet iemand of de apres ski mogelijkheden in les sybelles goed zijn?

In jean d’arves eigenlijk alleen de paddys in st sorlin zijn de opties beter en is er ook een grote discotheek geloof ik

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Ik kan alleen spreken over het dorp Saint Sorlin. Eigenlijk is hier nauwelijks apres ski. Wil je toch wat reuring dan heb je 's avonds de meeste kans in de Yeti bar.

Thank God summer is over!

In jean d’arves eigenlijk alleen de paddys in st sorlin zijn de opties beter en is er ook een grote discotheek geloof ik

bartus op 3 dec. 2012 12:49

Paddy’s is voortaan Vie,http://www.barvie.nl/Saint-Jean-Darves/
Vorig jaar niet veel te doen, maar met Nieuwjaar best een leuk feestje gehad. Zit dit jaar in St. Sorlin d’arves, hier zit inderdaad de Yeti waar het afhankelijk van de drukte best gezellig kan zijn. Ook zit er een discotheek d’sybell, maar hier nog nooit geweest.

In St. Sorlin zit inderdaad de Yeti Bar, waar elke dag wel een mooi feestje is! Ik geloof dat er in St. Jean verder niet echt iets te beleven valt…

Even voor de duidelijkheid, 's avonds kan je niet zo 1,2,3 naar een ander dorp.

life is a beach, or a pile of snow

Voor de apres ski moet je zelf zorgen… maar als je met genoeg bent lukt dat wel. In St sorlin heb je helemaal onderaan de busparking waar de liften vertrekken een hut waar je tijdens happy hour (4 tot 5 of 5 tot 6 weet ik niet meer) halve liters krijgt aan de prijs van de gewone (ook voor leffe van’t vat!!, wij haalde er meestal 4 binnen het uur) Na de happy hour wordt de bar wel een resto dus moet je het rustiger aan doen of opkrassen… daarnaast is er nog het helhol van een yetibar - luide muziek, zatte hangjongeren en belachelijk betaalsysteem. niet echt een apresski gevoel, meer rembrandplein in Amsterdam. Je kan ook de lokale café is het dorp eens proberen tussen de echte fransen… Verder is er onder die happyhourbar ook nog de discotheek D’sybelles (decibel heb je em?) maar die komt pas laat op de avond op gang…reken vanaf 22u00… dan waren wij meestal al casé.

ivm het Yeti-hol dat is natuurlijk mijn mening; hangt ook sterk af van het volk aanwezig, maar verwacht je aan zatte studenten te weinig ruimte en veeel lawaai. Wat niet weg neemt dat ik me daar al wel goed geamuseerd heb :).

ivm het Yeti-hol dat is natuurlijk mijn mening; hangt ook sterk af van het volk aanwezig, maar verwacht je aan zatte studenten te weinig ruimte en veeel lawaai. Wat niet weg neemt dat ik me daar al wel goed geamuseerd heb :).

jones op 4 dec. 2012 17:21

Voor de apres ski moet je zelf zorgen… maar als je met genoeg bent lukt dat wel. In St sorlin heb je helemaal onderaan de busparking waar de liften vertrekken een hut waar je tijdens happy hour (4 tot 5 of 5 tot 6 weet ik niet meer) halve liters krijgt aan de prijs van de gewone (ook voor leffe van’t vat!!, wij haalde er meestal 4 binnen het uur) Na de happy hour wordt de bar wel een resto dus moet je het rustiger aan doen of opkrassen… daarnaast is er nog het helhol van een yetibar - luide muziek, zatte hangjongeren en belachelijk betaalsysteem. niet echt een apresski gevoel, meer rembrandplein in Amsterdam. Je kan ook de lokale café is het dorp eens proberen tussen de echte fransen… Verder is er onder die happyhourbar ook nog de discotheek D’sybelles (decibel heb je em?) maar die komt pas laat op de avond op gang…reken vanaf 22u00… dan waren wij meestal al casé.

jones op 4 dec. 2012 17:15

Wat bedoel je precies met dat betaalsysteem?

volgens mij moet je eerst geld op een kaart zetten, waarmee je dan kan betalen. volgens mij kun je trouwens ook gewoon cash betalen, maar dan betaal je wat meer.

Running against the wind

Iedereen krijgt een pas waar hij/zij geld op kan zetten, zodat het barpersoneel zich niet bezig hoeft te houden met wisselgeld en dergelijke. Geloof dat dit systeem in de meeste Yeti-bars van toepassing is?

Zoals hierboven al aangegeven moet je een kaart/pas “opladen” die je dan kan gebruiken om drank te kopen.
Bijna zeker dat je dan thuis komt met nog geld op zo’n kaart. Wat volgens mij de ware bedoeling is van het systeem, naast het feit dat je geen besef meer hebt van de waarde en er dus meer geconsumeerd wordt.
Zal inderdaad in de meeste Yeti-bars zo werken denk ik . btw dit is geen kruistocht tegen de yeti, denk dat ze gewoon een andere doelpubliek hebben

Het straffe is dat ik niet meteen kan zeggen waarom de Patchi-bar in Serfaus zoveel beter is, daar is ook veel volk, veel lawaai en veel bier maar toch is de sfeer volledig anders.

Yeti bar is fakking meui

Zit er in La Toussuire ook nog een gezellig barretje?
het hoeft geen hoempapa muziek te zijn maar gewoon gezellig na het snowboarden een drankje pakken

Xander

Ben terug uit St Sorlin en moet even updaten: die bar onderaan de liften (du moulin) is gestopt met de Happyhour politiek, volgens eigen zeggen omdat HH verboden zou zijn in Frankrijk (jaren 30, iemand?)
zonder die HH is dit een verschrikkelijk dure plek en dus gerust te mijden. Net als de disco D’sybel. Wij kwamen om 23h00 toe, de parking was leeg en het leek doods. We mochten niet even binnen kijken of er wat volk was maar moesten wel meteen 15 euro inkom neertellen (PER PERSOON!!, er zat wel een drankje in die prijs) hebben ons omgedraaid en zijn vertrokken. Beste bar deze vakantie den avalanche; rustig tussen de locals. De bowlingbar was ook wel ok. (per spel 9 euro PP). Franse en apres-ski … het gaat niet samen :-/

Heb me vele avonden vermaakt in de Yeti bar in Sorlin!
Ja veel jonge, straal lamme, kotsende en vooral ook gezellige studenten.
Maar goed we waren ook met een groepje, dus dan heb je het overal wel naar je zin.

In Saint Sorlin zit de Yeti bar vol studenten waar het eigenlijk altijd wel gezellig is, maar verder is er in Les Sybelles weinig te beleven qua apres ski.

Yeti bar is gesloten wegens vechtpartijen/bedreigingen. Lokale (noord-Afrikaanse) Fransen zijn hiervoor verantwoordelijk.

Le Corbier is hetzelfde als al die andere dorpen denk ik. Weinig te beleven, op een biertje in de namiddag op de piste na. Na etenstijd in het appartement/chalet maar het beste van maken zou ik zeggen!

Plaats een reactie