La toussuire naar St. Colomban des Villards

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Hallo,
Ik vertrek binnenkort richting les sybelles.
Ik had is een vraag of er een afdaling is van la toussuire naar St. Colomban des Villards?
Zoja, is het een mooie afdaling (bos?) en is er een lift terug?

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Het is een heel lang blauw smal pad. Niet de moeite waard. Vooral omdat de terugweg alleen maar bestaat uit slome stoeltjesliften en sleepliften.

Misschien 1 keer naar beneden om te kijken hoe het is. Maar zeker niet de mooiste afdaling.

Ok bedankt voor de reactie ;)

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Wel doen!
Het is inderdaad een pad ernaar toe, maar met mooie uitzichten en off piste mogelijkheden. St. Colomban is heel rustig met een leuke zwarte en rode piste. Die hebben wij met veel plezier een aantal keer afgeknald. Op de terugweg (met een lange sleper) halverwege geluncht op een zonnig terras van een hele leuke hut met schitterend uitzicht. Ik heb nog steeds goede herinneringen aan die dag. Het hielp dat het een dag met mooi weer en super sneeuwcondities was natuurlijk!

Fun Lovin' Skier

Wel doen!
Het is inderdaad een pad ernaar toe, maar met mooie uitzichten en off piste mogelijkheden. St. Colomban is heel rustig met een leuke zwarte en rode piste. Die hebben wij met veel plezier een aantal keer afgeknald. Op de terugweg (met een lange sleper) halverwege geluncht op een zonnig terras van een hele leuke hut met schitterend uitzicht. Ik heb nog steeds goede herinneringen aan die dag. Het hielp dat het een dag met mooi weer en super sneeuwcondities was natuurlijk!

Ed op 14 jan. 2013 22:17

Ok ik zal zien of de condities zijn, al ziet het er zeer goed uit :)

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Arno, net vandaag teruggekomen. De afdaling is idd. de moeite waard, maar de weg terug is minder goed. O.a. een verschrikkelijke sleeplift waar 1 op de 3 uitvalt. Wij waren met 13 man en 4 lagen op de grond en wij zijn behoorlijk ervaren skiers. Maar voor de rest is het hele gebied Les Sybelles goed te bereiken op prima pistes. Aanrader: het restaurant o.a. de sleeplift bij Les Bottieres.
Veel plezier.

Arno, net vandaag teruggekomen. De afdaling is idd. de moeite waard, maar de weg terug is minder goed. O.a. een verschrikkelijke sleeplift waar 1 op de 3 uitvalt. Wij waren met 13 man en 4 lagen op de grond en wij zijn behoorlijk ervaren skiers. Maar voor de rest is het hele gebied Les Sybelles goed te bereiken op prima pistes. Aanrader: het restaurant o.a. de sleeplift bij Les Bottieres.
Veel plezier.

Gast269 op 20 jan. 2013 18:47

Heb hem ook gedaan, is voor mij persoonlijk de beste afdaling van heel het gebied ! Net daarna volgt de afdaling naar St. Sorlin van de perrons.
Inderdaad de sleper is lastig (ben bij deze overeind gebleven als snowboarder), de lastige en hardere is ene in le Corbier, bij deze heb ik het na 3x opgegeven. Daarentegen ga je wel zeer snel naar boven. Ik heb er enkele serieus zien vloeken met de sleper van St. Colomban, aangezien dit de enigste naar boven toe is.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Ben ook net terug (tweede jaar naar dit gebied) en deze afdaling moet zeker gedaan worden. Wij hebben hem nu twee keer 's ochtends gedaan. Vanaf L’Ouillion zo goed als in één streep naar beneden. Het eettentje halverwege is top trouwens.
Ik donderde overigens uit de sleeplift van La Toussuire terug naar L’Ouillion. Daar werd ik echt gelanceerd. Even op instellen en dan gaat 't prima. Sowieso zijn de sleepliften niet heel storend (ondanks dat wij ons op een snowboard voortbewegen) en zijn de verbindingspaden allen zonder steppen te halen. Mits je op het juiste moment een beetje vaart houd natuurlijk. Wel heb ik me geërgerd aan een aantal sterk verouderde en trage stoeltjesliften.

Plaats een reactie