Sleepliften

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Kan er iemand mij zeggen of de sleepliften in les sybelles (vooral st sorlin) ankerliftje of paddestoel liftjes zijn.
Is er ergens waar ik dit kan opzoeken.

Ankerliftjes vind ik nog te doen met een snowboard, echter vind ik paddestoel / pannekoek liftjes ontzettend lastig.

Allemaal pannekoek, geen ankers

Ah das heel jammer om te horen.

Thx, voor de snelle reactie!

Doorzoeken even het forum en lees de ervaringen even over het gebied.

Over het algemeen zijn de sleepliften voor boarders hier zeer goed te doen, op het ene lanceerliftje na.

If you snooze, you loose!

En sinds vorig jaar weer een aantal sleepliften vervangen door snelle stoeltjesliften

Bedankt allemaal voor de reacties.

@Jeff: voor dat lanceerliftje heb ik veel schrik, mja die zullen we dan maar ontwijken he.
@Gast132: Goed nieuws, hopelijk kan je zo een omweggetje maken rond de sleepliften :)

Als je van Saint Sorlin of Saint Colomban naar La Toussuire of Le Corbier wilt (of visa versa) zul je altijd een sleeplift moeten nemen, deze zijn niet te vermijden… Helaas. Mij ervaring uit 2008 is dat deze sleepliften ook voor snowboarders goed te doen zijn.

Ook van Le Corbier naar Saint Jean moet je verplicht met een sleeplift.

Veel van de lanceerliften zijn te vermijden, enkel in St. Colomban naar boven toe (slecht een weg) en de andere zijn zeer zachte pannenkoek liftjes die al licht gebogen zijn voor snowboarders dus geen paniek.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Prachtig stukje over de ankerlift in het AD.

Afgelopen week zat ik na lange tijd weer eens in een ankerlift. Nou ja, niet letterlijk natuurlijk. Want de wintersporters onder u weten datje één ding in de ankerlift vooral niet moet doen en dat is gaan zitten. Dat is een echte beginnersfout. Valpartij gegarandeerd. Inclusief de verwijtende blikken van de liftmeneer, doorgaans een wat norsige boer uit het donkere dal.
De ankerlift. Hij is uit. Verdrongen door ski- liften die sneller gaan, comfortabeler zijn, gemakkelijker en waar meer mensen tegelijk in kunnen. En eerlijk is eerlijk, in een stoeltjeslift met verwarmde zitting naar het topje van de berg is bijzonder aangenaam. Even de benen laten rusten en bij slecht weer de kap dicht zodat je geen sneeuw in het gezicht krijgt. Maar ik heb wroeging. Dat juichen bij alle vernieuwingen voelt toch een beetje als verraad aan het ankertje waar ik zulke mooie herinneringen aan heb. Hoe vaak heeft dat ding me niet naar boven gebracht. Beide benen op de grond, het geluid van ski’s glijdend over de sneeuw, het tikken van de kabel bij de steunpilaren en trouw blijven doorwerken als alle andere liften vanwege harde wind stilstonden.
Ja, goed. Het is een wat romantische voorstelling van zaken, want als beginner was het leren instappen een regelrechte hel. Als je het anker al gevangen kreeg, dan moest je hem ook nog eens in een vloeiende beweging achter je billen zien te krijgen en als dat niet lukte voelde je de priemende ogen van de rij wachtende in je rug, waardoor het vangen van het volgende anker nóg spannender werd. Maar wat een euforie als het eenmaal lukte. Dat je stabiel stond en werd voortgetrokken. En dat je als een ware prof zelfs even je handen op je rug kon houden. Of nog mooier, dat je precies op tijd bij de lift kwam aan skiën en dan in één moeite door het anker uit de lucht plukte voor de volgende rit naar boven.
Het mooist van alles was (en is) dat er per anker maximaal twee personen naar boven gaan. Dat je hem dagenlang met je (beoogde) vriendin kon delen. Ongestoord samenzijn. Zij aan zij. De handen tegen elkaar en lichamen die elkaar onvermijdelijk raakten. Een voorzichtig lief woordje of een bewonderend zwijgen. En als je samen stil hing, voor de vorm een beetje mopperen terwijl je van binnen juichte. Het reisje naar boven kon niet lang genoeg duren.
Zoals gezegd is het ankerliftje helaas aan het verdwijnen. Maar de slimme skigebieden houden er minstens eentje over. Al was het alleen maar voor de romantiek.

Leuk stuk!

Plaats een reactie