Tannheim

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tannheim

Hoi,

binnenkort ga ik een paar dagen naar Tannheim. Iemand tips qua skiën en gezellige hutjes op de berg?

Groetjes!

Victorine

Ik heb begin januari tijdens de grote dump het Tannheimertal bezocht. Alle gebiedjes in het dal zijn erg compact, maar je hebt genoeg skimogelijkheden voor een paar dagen. Er hangt een heel ontspannen sfeertje in het dal en het is vrij rustig overal (de meeste dagjesmensen laten het Tannheimertal links liggen en zijn in Oberjoch/Allgäu te vinden).

Echt uitdagende pistes in de vorm van steile en lange zwarte ga je er niet vinden. In Schattwald-Zöblen heb je wel een steile skiroute die de moeite waard is. Ook kun je in dit gebied een kleine ‘tour’ maken. Hier vond ik beide rode pistes bij de twee stoeltjesliften erg goed.

Tannheim - Neunerköpfle en Grän zijn een beetje vergelijkbaar opgebouwd. In beide skigebieden gaat er een lange gondel vanuit het dal en bovenin heb je nog wat korte maar leuke pistes bij een stoeltjeslift (Grän)/sleeplift (Tannheim). In het skigebied van Tannheim - Neunerköpfle zijn alle pistes een aanrader. De dalafdaling is vrij lang en pittig en het “Höhenskigebiet Gund” is één grote (maar redellijk korte) speeltuin met 5 pistevarianten. De Gundhütte was een prima hut voor een goede lunch.

In het skigebied van Nesselwängle was helaas de bovenste sleeplift gesloten toen ik er was, waardoor het aanbod vrij beperkt was. De pistes bij de tweezitter waren wel leuk, maar de andere gebiedjes in het dal hebben veel meer te bieden.

Dank voor de uitgebreide reactie! Klinkt als een relaxte plek. Precies wat ik zoek! Omgeving ziet er iig schitterend uit.

Victorine

Plaats een reactie