DieTauplitz 2015

Dit onderwerp gaat over de bestemming Die Tauplitz

Dit jaar zijn we met twee families. De skiërs zijn in de minderheid t.o.v de snowboarders. Te weten 3 tegen 6. Zoals het skiplan aangeeft gaat er geen lift vanaf Bad Mitterndorf. Wel vanaf Tauplitz. We rijden elke dag een kleine 10 min naar de parkeerplaats waar de gondel start. Dit is misschien een nadeel voor sommig maar wij vinden dit niet erg. Heb meer hekel aan de skibus. Je kunt ook op de Tauplitz Alm in de verschillende hotels slapen. Op deze manier hoef je geen auto meer te gebruiken. Tijdens ons verblijf ligt er in het dal ongeveer 30/40 cm sneeuw en boven rond de 2 meter.

null

Wij verblijven deze krokus vakantie in dit mooie huis in Bad Mitterndorf.
null

Boven aan de gondel met een kijkje naar de Mitterstein met de gipfellift. In de achtergrond de Dachstein gletcher.
null

Het middelstadion waar de lift een lichte knik maakt voor het laatste stuk. In de achtergrond wederom het Dachstein massief.
null

Een van de twee dalafdalingen. Deze is de dalafdaling naar Tauplitz. De dal afdaling naar Bad Mitterndorf was gesloten om dat er waarschijnlijk door een lawine veel schade was veroorzaakt zodat ze pas in het voorjaar de schade gaan herstellen.
null

Het uitzicht vanuit de Pfannerhutte net boven het dorp Tauplitz.
null

Hier in een blik aan de rechter kant de Schneiderkogel en links de Lawinestein.
null

De zwarte/rode piste vanaf Mitterstein.
null

Gedeelte van de Tauplitz Alm met de schneiderkogel
null

Nu aan de andere kant van de Alm.
null

Onder de fraaie gondels.
null

Onze families.
null

null

Blijft toch heerlijk van die mooie geprepareerde piste.
null

Conclusie:
Is lekker skigebied met hier en daar wat vreemde aansluitingen die beginnende snowboarders niet altijd zullen bekoren. Voor de beginnende skiërs is de Alm een prachtige plek. De skipas voor dit gebied is ook geldig in Planneralm, Riesneralm en Loser. Twee jaar geleden waren wij al eens op de Riesneralm en dit jaar in de Loser. PlannerAlm stond in de planning maar kwamen we niet aan toe. Al deze gebieden zijn niet groot en daardoor erg rustig.

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 14:49

May the ski force be with you !!

Wat een vrolijke boel! Zo moet skiën zijn. SUPER!

Mooie foto’s! En wederom duidelijke teksten.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Wat een vrolijke boel! Zo moet skiën zijn. SUPER!

Hooykaas op 5 mrt 2015 18:22

@Hooykaas
Was zeker gezellig.
Hoe was het verder in de Arlberg ? nog me Russische vriend gezien ?

May the ski force be with you !!

Die zat ook weer gewoon aan de jaegerthee en de kaasfondue. Blijft heel apart!
Prinses Beatrix staat nog steeds op de ski ZONDER helm.
Ik vraag me wel eens af wat hebben die Oranjes toch.
Alexander 4 jaar geleden omgeslagen met een catamaran bij Muiderberg ZONDER zwemvest.
Friso ZONDER abs en pieper.
Maxima staat overgens op de skies als een beginner.Heeft voor ze de prins leerde kennen waarschijnlijk nooit op skies gestaan.Geeft niet hoor! Maar ziet er wel komisch uit als je haar zo ziet.
Ik denk dat ze een keer met ons mee moet voor een paar lesjes!
Leveren we haar om 17.00 uur weer af bij Hotel Post om een gluhwein te drinken met de kon.familie.
Moet je ook eens gedaan hebben .

Erg leuk verslag om te lezen. In dit gebied hebben mijn kinderen en ik leren skiën. Wij hebben een aantal jaren verbleven in een hotel in Tauplitz. Jammer dat de dalafdaling naar Bad Mittendorf niet open was. Ik vond dit altijd een mooie afdaling, prachtige natuur met soms niemand om je heen.

Mooi verslag wederom :)

Gang is alles

leuk verhaal, heb hier jaren geleden met veel plezier ook lesgegeven

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Wat een mooi huis! Het skigebied lijkt me knus. Mooie foto’s weer!

Wat een mooi huis! Het skigebied lijkt me knus. Mooie foto’s weer!

joepiedepoepie op 6 mrt 2015 00:29

Was idd en mooi huis in de oude stijl van Steiermark. Ruim 350M2 oppervlak. Eigenlijk te groot.

May the ski force be with you !!

May the ski force be with you !!

Heb je evt een website vanwaar je het dit huis hebt gehuurd? Zou wel leuk zijn om met onze vriendengroep naartoe te gaan.

@Sarah

http://www.ferienhaus-loitzl.at Haus 2

3 woonkamers
3 badkamers
5 slaapkamers waarvan 4 tweepersoons en 1 eenpersoons

May the ski force be with you !!

Thanks @CJAHulskamp !

super mooie foto’s en ziet eruit als heerlijke pistes :D

Certified ski-boy, glijbewijs

Inderdaad mooie foto’s! Ziet er gezellig uit:)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Plaats een reactie