Cheval Blanc

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Wat zijn jullie ervaringen wat betreft Cheval Blanc Val Thorens? En uiteraard heb ik al 't eea gelezen via zoover ed sites maar ik hoor het graag alhier. En hebben jullie in deze prijsklasse nog andere ideeen/suggesties?

Flaine - Val Thorens - Gerlos - Alpe d'Huez

Ik ben vorig jaar begin februari een week in Cheval Blanc geweest. Er zijn 2 delen van het gebouw, 1 boven de straat en 1 "onder" de straat. Ik zat in het bovenste. Dat is ski in, maar voor ski out is het 50m wandelen ongeveer.

Ik had een comfort appt met veel hout en dat was eigenlijk wel heel mooi, echt positief meegevallen. Als je dat niet neemt, heb je gewoon een basis appt zoals P&V Temples du Soleil, Belambra Olympiades…

We hadden met 3 personen een 4p appt wat echt heel goed ging. Ik ben dus redelijk positief over het appt maar het uittrekbed ligt uit ervaring nooit top. Dat is eerder te vermijden. Voor de rest, het was proper. Een paar dingen ontbraken in de keukenkasten maar dat hebben ze direct bijgevuld. Als ik het mij juist herinner (?) , was het een normale douchekop en dus geen Franse waarbij je heel de tijd armspiertraining uitoefent :)

Negatief:

  • Aankomst en vertrek kennen bij die Franse apptjes altijd wachtrijen aan de receptie. Dat was hier ook, maar het was nog geen horrorscenario.

  • Bij de toeristenbelasting vragen ze automatisch de prijs voor het maximum aantal personen dat in het appt kan. Dus als je dan geen maximale bezetting hebt, is dat praktisch oplichting. Goed de receptionist controleren hierbij als je niet teveel wilt betalen.

  • Er stond in onze reisgids: Opgemaakte bedden bij aankomst. Dat was niet het geval. Bij ons wou dat precies alleen zeggen dat de lakens al in het appt lagen ipv dat je ze normaal zelf ergens in de kelder moet gaan zoeken.

  • De gratis centrale wifi is ongelooflijk traag. Als in: Hij "laadt" alleen een website en na 20min ofzo zie je ze pas verschijnen.

Het lijkt alsof er nu redelijk wat opmerkingen zijn maar globaal was het echt wel in orde, zeker voor de prijs. Ik ski al 17 jaar een 2 à 3 weken per jaar en 3/4e daarvan is in dit soort apptjes dus ik heb wel al een beetje ervaring daarin.

In Val Thorens heb ik meerdere keren gelogeerd in:

  • P&V Les Temples du Soleil: Voor de gedeeltelijke renovatie, tussen 2000 - 2004 een paar keer. Dat was echt heel basic, en ik denk dat er wel een kern van waarheid zit in al de slechte TA commentaar. Ik heb dit vorig jaar expres niet willen nemen.

  • P&V Le Tikal: Ook voor de renovatie naar 4*. Toen was het in orde, nu is het denk ik wel een hogere prijsklasse geworden.

  • Belambra Les Olympiades: Eenvoudig, maar voldoende. Zeker 4 of 5 keer verbleven tussen 2004 - 2009 ongeveer. Dit is wel heel centraal dus als je in een studentenweek gaat, denk ik dat sommige appt straatlawaai kunnen hebben.

  • Le Schuss: Ook eenvoudig, maar goed. Wij hadden hier een 6/8p appt voor 4 dus het was super om zoveel ruimte te hebben. Qua locatie is het een straat oversteken naar de piste.

Hopelijk was dit nuttige informatie ;) Als je nog iets wilt weten, vraag maar.

Ik heb het bericht hierboven geschreven, en ik dacht dat ik daarbij ingelogd was maar blijkbaar dus niet :)

Plaats een reactie