infrastuctuur

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Het is weer enkele jaren geleden dat we in de Trois Valle zijn wezen skieen. We hebben nu weer geboekt in de week van 14 februari.
Is er iemand die mij kan vertellen of de weg naar Les Muniers op zaterdag in de drukste periode(krokus) weer redelijk te rijden is, in het verleden heb ik al meerdere keren op de weg van Albertville naar Moutiers een dag vast gestaan in de file.

Omdat de toegang naar veel Franse skigebieden via Moutiers loopt en dit dorp in het verleden een complete chaos was wordt de verkeersintensiteit daar al weer een ruim aantal jaren gedoseerd via een verkeerslicht aan het einde van de snelweg, net voor de tunnel voor Moutiers. Dat betekent op de drukste dagen inderdaad een file die, zeker wat later op de ochtend en in de middag, begint in Albertville, bijna 20 km. En dan wordt het verkeer op de snelweg voor Albertville gedoseerd via de peage. Dat kost alles bij elkaar dan inderdaad ongeveer een dag. Er is maar één advies, vermijd de grootste drukte. Ik doe dat meestal door vrijdags te rijden en te overnachten in bijvoorbeeld Chambery of Aix les Bains. En dan op zaterdag vroeg vertrekken (liefst voor half negen) dan ben je alle files voor en heb je tenminste een halve dag extra om te skien (of skipassen en boodschappen te regelen).

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Het Klinkt gek maar wij hadden geregeld dat we op zondag de sleutel van het app. op konden halen. We reden dus op zondag (kerstvakantie)zonder enig oponthoud in 10uurtjes van noordwijk via annecy naar menuires! Wel éen dag teveel betaald maar de tweede zaterdag nog de hele dag geskied op lege pistes en in een formule 1 bij annecy geslapen! en zondag filevrij naar huis!

wij gaan altijd met de carnaval naar Les Menuires, en komen dan op zondag aan. hebben dan ook nooit last van verkeer.

Plaats een reactie