6 daagse pas Les Menuires

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Hallo,

wij zijn van plan deze winter een week naar Les Menuires te gaan via een inclusief skipas boeking. Deze pas is alleen eldig voor het Les Menuires gebied. Weet iemand of we deze pas ter plekke nog kunnen upgraden zodat we ook 1 of 2 dagen in Val Thorens kunnen skieen. Alternatief is om een een 6 daagse pas voor Les Trois Vallees aan te schaffen maar dat is een beetje een overkill.

vast bedankt -Ad-

Heb je de organisatie al gebeld?

Wij kunnen namelijk niet in onze glazen bol kijken.

Tegenwoordig kan je een pas altijd upgraden of verlengen aan de automaten aan de verkooploketten (als ze deze al hebben, maar geen twijfel in les 3 vallees) en is de pas er maar even voorhouden en keuze maken en betalen met de kaart. Zo heb je geen aanschuif aan de kassa.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Tegenwoordig kan je een pas altijd upgraden of verlengen aan de automaten aan de verkooploketten (als ze deze al hebben, maar geen twijfel in les 3 vallees) en is de pas er maar even voorhouden en keuze maken en betalen met de kaart. Zo heb je geen aanschuif aan de kassa.

Arno11 op 14 okt. 2013 19:32

Dit hoeft niet het geval te zijn als de kaart is aangeschaft tegen een gereduceerd tarief via bijvoorbeeld een reisorganisatie.

Maar je kan natuurlijk altijd nog zelf een extra dagkaart kopen.

Het is handiger als AD even contact opneemt met de organisatie waar hij de kaart van afneemt.

Hallo,

bedankt voor de reacties. Wij hebben in het verleden in skigebieden gezeten waar we onze kaart voor bijvoorbeeld een dag konden upgraden. We hebben deze vraag voorgelegd aan de reisorganisatie maar die denken dat het wel zou kunnen. Op de website van les Menuires worden we ook niet echt wijzer. De navigatie gaat niet echt soepel en mijn frans is niet voldoende om uit de grote hoeveelheid informative wijs te worden.

Nogmaals dank

-Ad-

In L3V kun je je beperkte pas heel eenvoudig bij de al genoemde automaten per dag opwaarderen. De automaten staan bij de loketten voor skipassen, maar ook in sommige appartementencomplexen.

Volgens mij kun je dan kiezen voor een uitbreiding voor de hele Bellevillevallei (Val Thorens erbij dus) of voor de gehele Trois Vallees.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Hallo Frank.
Dank je voor de informative. dit is wat ik zocht.

-Ad-

Vorig jaar postte iemand soortgelijke vraag en antwoorde na de skiweek zelf:

Cassiej 14 mrt. 2012 16:05

Nou, ik ben weer terug en heb het antwoord voor iedereen die het in de toekomst wilt weten.
Als je een skipas voor Val Thorens hebt en je wilt upgraden naar het 300km deel (met Les Munuires erbij) kost je dit voor 1 dag 22,30 euro.
Als je wilt upgraden naar 3V (dus 600km) kost je dit voor 1 dag € 24,50. Dus dat verschil van 2 eur slaat nergens op natuurlijk.

Oftewel, vooraf via je reisorganisatie is inderdaad altijd voordeliger. Ik moest dan nl 28 euro meer betalen voor 3 dagen 3V.
Ter plekke kan dit niet meer via je reisorganisatie. En reisorganisaties hebben vaak inkoopvoordeel op skipassen. Ik betaalde nl 90 euro voor Val Thorens. Terwijl je ter plekke al dikke 80 euro betaald voor 2 dagen Val Thorens.

iig iedereen bedankt voor het reageren. Ik heb er uiteindelijk geen gebruik meer van gemaakt, omdat we het dus niet meer vooraf geregeld hadden en voor 3 dagen was VT net te doen voor de verveling begon maar nu is het teminste voor anderen ook duidelijker

Ik weet niet of u als gezin reist? Let op dan zijn er in Frankrijk mooie gezinskortingen. Kinderen onder de 18 dan betaald iedereen (bij 2 kinderen) in hoogseizoen het kindertarief van 221 euro per 6 dagen voor geheel les trois vallees.

Plaats een reactie