voldoende skiliften in bedrijf begin december?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Wij willen in december (vóór de Kerst) gaan skiën in La Plagne of in het gebied van Trois Vallées. Het skiseizoen is dan weliswaar geopend, maar we vragen ons af of er dan al voldoende skiliften in bedrijf zijn. Wat betreft La Plagne heb ik mijn vraag ook al gemaild naar Paradiski.com, maar krijg hierop geen antwoord. Misschien weet iemand het antwoord voor Trois Vallées?

Dag Heleen, heb al enige ervaring met voor de Kerst te gaan skiën en het is moeilijk te zeggen omdat veel uiteraard afhangt van de sneeuwcondities. Les Trois Vallées opent wel vroeger dan de andere gebieden, meestal een week eerder en dit jaar 29/11/2008. Dat wil dus zeggen als je begin december gaat dan zijn ze daar al een week of twee weken open en als er dan genoeg sneeuw ligt zijn alle verbindingen naar de andere gebieden open. Misschien niet alle liften die je over de top moeten brnegen om bijvoorbeeld naar Courchevel te gaan maar minstens één. Volgens mij heb je dus meer zekerheid daar. La Plagne ben ik vorig jaar nog geweest en toen was de nieuwe grote lift tussen Plagne en Les Arcs defect en ze wisten nog niet of het hersteld zou zijn tegen dit seizoen. Zeker navraag doen dus als je hiervan gebruik wilt maken. 5 jaar geleden was ik met opening in La Plagne en toen was 50% open. Veel plezier in ieder geval al!

Door omstandigheden komt mijn reactie een beetje laat: hartelijk dank voor je antwoord.

Ik vertrek zelf op 5 december naar Val Tho. De medewerkter van Husk heeft me vanmorgen over de telefoon weten te vertellen dat het volledige Les Trois Vallee vanaf 6 december geopend is en heeft me hiermee een uitgebreide skipas weten aan te smeren… achteraf heb ik sterk me vraagtekens bij haar verhaal!
Weet iemand hier meer van af??

Plaats een reactie