Opening Val Thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Op 23 November is de opening van Val Thorens, meestal is de "pre-ouverture" dan op de donderdag voorafgaand.
Als warming up wat plaatjes van de opening in 1992, wij hebben toen in oktober op 150 cm verse sneeuw geskied!

bon ski

De zon schijnt en er ligt een laag sneeuw. De temperatuur is laag genoeg om de sneeuwkanonnen te laten werken.
Webcam live:
http://valthorens.livecam360.net/station
Alle webcams:
http://www.vacanski.com/webcam3v.htm

bon ski

Zag deze foto ook net voorbij komen:

null

Heb er al weer zin in!
Ben bezig om 30maart een weekje in valtho te zijn :)

PowPow!

Ben vorig jaar met de seizoensopening in Valtho geweest en moet eerlijk toegeven dat ik dit NOOIT meer doe… Was een dagje eerder gegaan zodat donderdag de eerste skidag zou zijn. Wat een verschrikkelijke afknapper!. Slechts enkele pistes open; alhoewel meer naar het weekend toe gingen er meer open. Je zou het best wel misleiding kunnen noemen als je verwacht dat je alle dagen rond het dorp kan skiën. Wat ik nog van vorig jaar weet welke pistes open waren: op donderdag de Lac Blanc, les 2 combes, traversée 2 Lacs en de lopende banden in het dorp. Vrijdags ging de Morraine en de Rhodos open. Zaterdag was op Plein Sud en de Gentiane open. Zou best kunnen dat ik er wat gemist heb maar vond het één grote aanfluiting… :(

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Kijk er al naar uit! Nog even vakantie vieren in Nederland en dan weer aan de bak in Val Thorens! Ziet er al goed uit, heerlijk vooruitzicht!

@Greenfield
Vermoedelijk komt je teleurstelling voort ui het feit dat je te hoge verwachtingen had van het aantal geopende pistes.
Op donderdag is de pre-ouverture dan gaat een beperkt aantal liften open.
Bij de officiële opening op zaterdag waren de Funitel du Péclet,de TSD Cascade, TSD Moraine, TSD Portette , TS Deux Lacs, Funitel du Grand Fond en de beide Plateau sleepliften open. Op maandag is daar de TSD Rosaël bijgekomen. Alles samen toch goed voor een behoorlijk aantal afdalingen lijkt me.

bon ski

Sjakie waar ga je aan de slag in VT?

Skiliften!

Jij ook Val Tho?

Kom niet verder dan een weekje of 3/4 in Valtho. Ik zeg biertje doen

Top! prima ;-)

Ik begin met een weekje vanaf 4 jan

@Greenfield
Vermoedelijk komt je teleurstelling voort ui het feit dat je te hoge verwachtingen had van het aantal geopende pistes.
Op donderdag is de pre-ouverture dan gaat een beperkt aantal liften open.
Bij de officiële opening op zaterdag waren de Funitel du Péclet,de TSD Cascade, TSD Moraine, TSD Portette , TS Deux Lacs, Funitel du Grand Fond en de beide Plateau sleepliften open. Op maandag is daar de TSD Rosaël bijgekomen. Alles samen toch goed voor een behoorlijk aantal afdalingen lijkt me.

skifan op 11 nov. 2013 22:10

Het aantal geopende liften zegt nog niets over het aantal geopende pistes. Achteraf had ik ook de site van Setam beter in de gaten moeten houden omdat ze daar de geopende en de te openen pistes op aangeven. Maar ja, dat is achteraf hè… Normaal, als alles open is, dan is het natuurlijk een topgebied.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Onze skispullen liggen klaar:

http://youtu.be/OdhLxb5rKuY

bon ski

Korte impressie van Val Thorens dat zich voorbereidt op de opening.
Na 30 seconden is de draaiende TSDC Pionniers even zichtbaar.

bon ski

Als ik het goed zag kun je nog geen Belgische wafels halen :)

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Gisteren ook nog wat foto’s gemaakt. Een technicien nodigde ons uit om het vertrekstation van de TSDC Pionniers van binnen te bekijken.

null
@Frank, zelfs de Carrefour was nog dicht.
Vanaf dit weekend zal ik weer dagelijks verslag doen op mijn blog: http://vacanski.blogspot.com/
Meer foto’s van gisteren op: http://www.flickr.com/skifan

bon ski

Skifan, we kijken er opnieuw naar uit!

Als warming up wat plaatjes van de opening in 1992

skifan op 9 nov. 2013 10:39

Wat een geweldig filmpje! Ford Sierra (?), old school ski- en kledingsstijl, en dan die lift op 1:47 !

Geek, Snowboarder, iPhone developer

NL openingsweek geboekt van zat tot woensdag, genoeg sneeuw lijkt me, dus ik heb er zin in!

Kijk ook weer uit naar je updates!
Zojuist vanmiddag mijn ValTho trip definitief gemaakt en ga 28 maart er heen. Eerst nog even Januari naar Tignes waar ik ook wel erg benieuwd naar ben.

PowPow!

@Lieven
klopt, een Ford Sierra 1987. En kijk eens hoe de pistes toen werden geprepareerd! @PSYchOlandeR
Vernieuwd in Tignes:TC10 Tovière, aankomst ondergronds en dan met de roltrap/lift omhoog.

bon ski

Ben benieuwd, word pas de eerste keer in Tignes… dus voor mij is alles nog nieuw.
Ben wel blij met de nieuwe lift in ValTho naar pleinsud, vond toch altijd wat minder in zoon oude lift in een flinke hoogte over de straten van valtho :P

PowPow!

Wij gaan ernaartoe op 30 november!

Hi,
Weet iemand of je je skipas ook voor 1 of 2 dagen kan upgraden van een Val Thorens pas naar 3 vallees?
Wij hebben via een reisorganisatie geboekt en dus een 6 daagse skipas Val Thorens er standaard bij. Nu willen we misschien toch 1 of 2 dagen het andere gebied in, maar niet de hele weekpas upgraden. Iemand een idee of dit ook los kan per dag?
Grtjs Cassandra

cassandra hier weer, heb het al gevonden, het kan voor 26,50 per dag :)

Plaats een reactie