Sneeuw eind maart menuires?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Hallo iedereen,
Wij hebben een chalet in le betttex net onder menuires gehuurd in de week van 28maart t/m 3april. Hoe is het dan over het algemeen met de sneeuw en wie heeft ervaring met terugskien naar le bettex.
Groeten en bedankt, Harry

Sneeuw zal er zeker liggen. Alleen is het mogelijk dat door zonneschijn en hoge temparaturen, de sneeuw in de namiddag zacht wordt. Zeker onder in Les Menuires.

Eindelijk een antwoord! Bedanktman!

Beste Tom,

En hoe zijn de sneeuwcondities eind april / begin mei? Kun je dan alleen nog op ijs skieen?

Bedankt alvast.
Karin

Kans is groot dat er in Menuires niet zoveel meer ligt. Kun je beter accomodatie in Val Thorens boeken, net stukje hoger. Of nog beter, ga naar een gletsjer gebied als Les deux alpes. Kortom zou zelf niet gaan voor Les Menuires.

@Karin,
Les Menuieres is eind april vrijwel geheel sneeuwvrij. De laatste jaren dat ik naar VT reed, gelijk zeg maar met de Dutchweek, lag er vrijwel geen sneeuw. Een enkele keer, alleen in het eerste weekend, heb ik de lift naar Pointe de Masse open gezien. De rest was dicht.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

begin april wel eens op water geskied beneden bij de lift :-)

Hangt van jaar tot jaar af. Soms vollebak winter in april, soms al zomertemperaturen.

500 meter hoger zit je in Val Thorens een stuk sneeuwzekerder. Mocht je niet meer kunnen annuleren koop dan in ieder geval een Trois Vallees (ong. 600 km) of een Vallée des Belleville (ong. 300 km) skipas.

Wat heb je aan 300 km als je toch alleen maar in VT kan skien (+/- 140km)?
Alleen als VT vol is zou ik kiezen voor LM.

@Harry: Eind maart een 3Vallées pas nemen, lijkt me niet zo handig. Een Vallée des Belleville pas is echt genoeg.

Le Betttex ligt zo ongeveer op het laagste punt van LM. Je bent erg afhankelijk van de temperatuur en de aanwezige sneeuw. Hoger op (La Masse en VT) zal het nog prima skiën zijn rond die tijd.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Voor die 50 euro extra zou ik wel een 3v pas nemen.
Grote kans dat alles nog open is en je lekker het hele gebied kunt bekijken.

Ik denk dat Harry al een tijdje terug is… wat jullie?

I even pee standing sideways...

LOL! Ach we hebben toch weer wat geschreven…

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Zoals skieur zegt zou ik geen 3V pas nemen, rond die tijd is de sneeuwconditie in meribel en courchevel al minder aan het worden…

Oud topic of niet, wat een onzin hier!

Niet luisteren naar iedereen die zegt dat een vallee de belleville-pas genoeg is.

Rond die tijd is het inderdaad al wat zachter en dus minder goed op lagere hoogte. Val Thorens is dus nog goed daar het op een grotere hoogte ligt. Maar ook erg druk dus. LM ligt op La Masse na volledig op het zuiden gericht.

Daarom is het net heerlijk vertoeven in het voorjaar in de Meribel en Courchevel-vallei: heel wat pistes op de noordkant gericht in tegenstelling tot LM en veel meer bomen dan in LM = meer schaduw en beschutting.

Het voorjaar is net dé periode om een skipas voor meribel en courchevel te nemen.

Het voorjaar is net dé periode om een skipas voor meribel en courchevel te nemen.

Niels op 15 nov. 2011 17:05

Ga jij maar lekker naar Meribel en Courchevel dan. Uit ervaring weet ik dat je dan rond die tijd gewoon het beste in VT kunt zitten.

Ga jij maar lekker naar Meribel en Courchevel dan. Uit ervaring weet ik dat je dan rond die tijd gewoon het beste in VT kunt zitten.

Johan487 op 15 nov. 2011 17:20

Beperkte ervaring heb jij dan…

Ga jij maar in het mierennest VT zitten in het voorjaar.

Was niet druk, de week voor Pasen 2010.

Val Thorens is het eerste open, gaat het laatste dicht en heeft het langst de beste sneeuw. Maar die beste sneeuw ligt wel op de Noordhellingen waar de zon eigenlijk pas in maart wat langer schijnt. Op de zuidhellingen (Orelle kant en de Marielle Goïtschel/Pluviomètre) is de sneeuw net zo’n pap als in Menuires of de Aigle afdaling naar Mottaret.
Pistes als de Lagopède/Batavelle/Fouine/Niverolles/Mauduit(haut) in Méribel of de Suisse/Chenus/Dou des Lanches/Chapelets in Courchevel zijn dan weer prima.
Conclusie: laat iedereen daar skiën waar hij zich happy voelt en hoe meer mensen er naar Valtho gaan hoe rustiger ik op de noordhellingen van les 3V ski.

bon ski

Conclusie: laat iedereen daar skiën waar hij zich happy voelt en hoe meer mensen er naar Valtho gaan hoe rustiger ik op de noordhellingen van les 3V ski.

skifan op 15 nov. 2011 18:48

²

Plaats een reactie