Trois Vallees

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Welke tocht moet je absoluut gemaakt hebben als je een week wintersport in Val Thorens door brengt (incl pas voor hele gebied)?

As. zaterdag vertrekken wij met een groep van 6 personen. We willen graag enkele tochten maken.
Niveau is van 0 tot 5 weken ervaring. Tochten hoeven niet per se met de ‘beginners’, of in elk geval niet altijd. Maaar we gaan natuurlijk wel ‘samen uit, samen thuis’.

Ben benieuwd naar jullie suggesties!

Take a smile :-) :-) :-) :-)

De twee afdaling van de mont du vallon zijn mijn favoriete en de kom van Orelle is ook prachtig. En de afdaling langs de folie douce niet te vergeten :)

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Wat je ook doet cime Caron moet je gehad hebben. Geweldig uitzicht @3200 meter! :D

Edit:(Mijn profiel foto is ook van daar)

De rode pistes van Les Menuires/Val Thorens richting Meribel (Lac de la Chambre, Venturon, …) zijn 's ochtends fantaaaastisch!!! Bij de Lac de la Chambre is de omgeving ook heel erg mooi. Wou dat ik er al terug was, maar moet nog paar maand wachten.

De kom bij Orelle is inderdaad ook schitterend en ook de pistes er naar toe (mauriennaise of gentianes) is heel leuk.

Verder herinner ik me dat de tocht vanuit Les Menuires naar de uithoek in Courchevel (Chapelets) ook prachtig was. Bij de terugkeer best het onderste deel van de rode piste Aigle vermijden (altijd heel erg ijzig!), zeker de beginners kunnen dan beter de pas du lac 1-lift naar beneden nemen.

Tenslotte is het in Les Menuires ook zalig om 's ochtends op La Masse te gaan skiën.

Vanuit Val Thorens omhoog richting Mont de la Chambre. Blauw afdalen via de Mont de la Chambre richting Croisette Les Menuires. Na de afdaling van de Mont de la Chambre wel opletten dat je de goede afslag neemt richting Croisette. Bij Croisette de Roc des 3 marches 1 nemen en vervolgens rechtdoor naar de Roc des 3 marches 2. Ongeveer 100 m. lopend overbruggen naar de Alouettte (rood). Prachtige afdaling naar Meribel Mottaret, waarbij onderweg ook nog een gemakkelijke route genomen kan worden.
Bij Meribel Mottaret zijn er 2 mogelijkheden. Ofwel rechtstreeks de Pas du Lac 1 nemen of eerst vanuuit Mottaret leuk door het bos en eenvoudig afdalen naar Meribel 1450. Daar dan de Soulire Express 1 nemen. Zowel de Soulire als de Pas du Lac 1 komen boven op de Dent de Burgin uit met een prachtig uitzicht over de valei richting Courchevel. (Uiteraard een zonnige dag kiezen). Vanaf de hoogte van de Dent de Burgin de afdaling naar Courchervel 1850 die deels rood deels blauw kan. Bij Courchevel 1850 kun je uiteraard nog verder afdalen maar dat is een kwestie van tijd die je te besteden hebt. Vanuit Courchevel 1850 kun je terug omhoog via de Verdons en vervolgens (een must) met de Saulire, een bak waar circa 100 personen in kunnen. Ook dat is weer even een aparte belevenis. Vervolgens ben je weer terug op de Dent de Burgin en kun je zowel blauw als rood afdalen richting Meribel Mottaret en Meribel 1450. Vanuit 1450 kun je dan Tougnete 1 en 2 nemen. Via de piste de gros tougne en Bd giraud vervolgens weer de Roc des Marches 2 nemen en via de prachtige rode piste Allamands afdalen richting Croisette Les Menuires. Vandaar de Menuires en Mont de La Chambre nemen. De piste Mont de la Chambre afdalen tot afslag 6 (of 7) en dan linksaf terug naar Val Thorens. Ik heb deze tocht de afgelopen 2 jaar gedaan, laatst nog in de week van 11 tot 18 januari, maar dan wel bij prachtig weer en uitstekende piste omstandigheden. Of dat ook gaat lukken met starters betwijfel ik zo. Heb zelf 8 jaar ervaring maar ben wel op leeftijd (bijna 66) Voor de jeugd moet het een uitdaging zijn maar wees toch vooral voorzichtig.

Hallo Nienke,
Op mijn website, http://www.vacanski.com/routes_3v_nl.htm staan een aantal mogelijke routes in L3V.
Een andere mogelijkheid is op mijn fotosite: http://www.flickr.com/photos/skifan/sets/ een album te openen. Bij alle albums staat onder de datum welke route we die dag hebben geskied.

bon ski

Bedankt voor alle tips!
Ga er morgen even goed voor zitten…

Take a smile :-) :-) :-) :-)

Plaats een reactie