Van geneve zwitserland uit

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Beste allemaal,

Wij gaan met 6 personen naar Val Thorens. Nu gaan we met 4 met de auto en 2 met het vliegtuig die landen op geneve. Nu is een vignet voor Zwitserland 35 euro. Nu loopt er ook een weg zo goed als parallel aan de snelweg dus zou je dat vignet kunnen omzeilen door die weg te nemen.

Nu is mijn vraag dus of er een korte bus/trein reis is die je uit Zwitserland brengt om een druk stukje te ontlopen. We moeten namelijk in ieder geval eerst naar Val Thorens omdat het anders niet in de auto gaat passen. Nu zag ik hier op het forum dat een bus reis naar Val Thorens erg prijzig is dus dat zou zonde zijn om daar circa 200 euro voor kwijt te zijn dan kunnen we beter zelf rijden.

Andere ideeën waar ik niet aan gedacht heb zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Alvast vriendelijk bedankt voor de genomen moeite.

3 opties:

1: met een bus trein naar Annemasse rijden wat net over de grens in Frankrijk ligt.

Je moet dan eerst met de trein naar het centraal station van Geneve. Vervolgens met bus 61 naar het centraal station van Annemasse. kost denk ik 15 euro pp enkele reis.

2: Een andere optie is om door Frankrijk om het vliegveld heen te rijden en vanaf de noordkant naar de Franse sector van het vliegveld te rijden, maar dit is nogal om(slachtig)

3: Maarja als je even goed nadenkt: 2x 15 maal heen en retour is 60 euro.
Vignet is 35 euro dus ik zou gewoon een vignet halen en dan over de snelweg naar het vliegveld rijden. Dat is het goedkoopst en het snelst.

Don`t eat yellow snow

koop een vignet op marktplaats

koop een vignet op marktplaats

Leo.B op 29 jan. 2014 16:48

Koop geen vignet op marktplaats!!
Dat kan een duur grapje worden als je net een fake of gebruikt vignet koopt en daarmee op die lullige 2 kilometer Zwitserse snelweg wordt aangehouden.

Don`t eat yellow snow

Even bij het begin beginnen, waarom rijden jullie niet zowieso over Zwitserland, Je betaalt wel € 35 maar je mist een groot deel van de tolwegen in Frankrijk, alleen die van de grens naar Annecy, was vorig jaar € 6,-. Goedkope benzine in Zwitserland. Qua tijd maakt het niet uit en qua afstand ook niet scheelt 10 km (Regio Tiel) via Venlo Koblenz Basel Geneve.
Succes

Pas op met blauwe pistes

Overigens ben je met de rit VT Geneve nog een flinke tijd bezig. VT Moutiers is 45 minuten als het meezit. Moutiers Albertville 12 minuten. Albertville Annecy is deels dubbelbaans maar grote delen zijn nog enkel en heel veel rotondes en pas na Annecy begint de snelweg naar Geneve. 45 km binnendoor en 45 km snelweg. En dan nog naar het vliegveld. In perfecte omstandigheden 2 uur enkele reis. Als je pech hebt 2,5 a 3 uur. Dat moet degene die ff op en neer gaat dus 2 keer doen.

Heb nog even gekeken. De beste optie is gewoon een vignet te kopen. Kost namelijk 35 euro. Duurt effe heen en weer rijden, maar als je een busreis neemt van geneve naar val thorens ben je 140 pp retour kwijt of 80 voor een enkeltje mochten we het alleen terug doen.

Dan kan hij achteraf altijd misschien weer op marktplaats

Voor de autoweg klaar was reden wij altijd van Annecy naar St Julien en Genevois en dan via de D1201 richting Carrouge en verder naar het vliegveld. Je vermijdt dan de tolweg. Overigens kun je een navigatiesysteem ook zo instellen dat het betaalwegen vermijdt.
Als je toch een vignet koopt, let op, komende vanuit Frankrijk staat er een flitser in het 30km gebied vlak voor de douane.

bon ski

koop een vignet op marktplaats

Inderdaad, los van het feit dat het fraude is, loop je ook nog het risico toch een probleem te krijgen als je de aankoopbon niet kunt tonen.

Rob

koop een vignet op marktplaats

Inderdaad, los van het feit dat het fraude is, loop je ook nog het risico toch een probleem te krijgen als je de aankoopbon niet kunt tonen.

Rob

Voor de autoweg klaar was reden wij altijd van Annecy naar St Julien en Genevois en dan via de D1201 richting Carrouge en verder naar het vliegveld. Je vermijdt dan de tolweg. Overigens kun je een navigatiesysteem ook zo instellen dat het betaalwegen vermijdt.
Als je toch een vignet koopt, let op, komende vanuit Frankrijk staat er een flitser in het 30km gebied vlak voor de douane.

skifan op 30 jan. 2014 09:39

Ja die flitser ken ik:-(

Inderdaad, los van het feit dat het fraude is, loop je ook nog het risico toch een probleem te krijgen als je de aankoopbon niet kunt tonen.

R.C.Grootveld op 3 feb. 2014 11:40

Serieus? Ik koop altijd netjes mijn vignet bij de ANWB, maar ik bewaar echt NOOIT mijn aankoopbewijs (je zou het in de telefoon kunnen nakijken op internet bankieren, maar that’s it)…

Mij is anders door diezelfde ANWB geadviseerd de aankoopbon te bewaren …

Rob

Ik weet niet hoeveel bagage de "vliegers" meenemen, maar als dat niet te veel is, is een stuk liften misschien nog een idee? Er zullen vast meer mensen richting la France gaan.

Ik denk dat er weinig mensen zijn die een lifter mee over de grens willen nemen.

@SPAM Ik denk dat er genoeg mensen zijn die niet wantrouwend zijn en er geen enkel probleem mee hebben. Mijn broertje lift al jaren overal naar toe, is in elk land in Europa geweest met zijn rechterduim. Ook de grens CH-F heeft ie al regelmatig bij iemand anders in de auto overgestoken.
Maar voordat we nou in een welles/nietes terecht komen, het was maar een idee, een die veel tijd kan besparen voor de mensen die al op bestemming zijn, maar die voor de vliegers ook enorm veel tijd kan kosten.

kortom succes!

Plaats een reactie