april: les trois vallees

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Hoe zijn de pistecondities in april in les trois vallees?
Ligt er nog overal genoeg sneeuw of zijn er dan al enkele afdalingen gesloten?

Ligt dit gebied hoog genoeg om er in april naartoe te gaan?

ik ben er ooit eind april geweest en we konden toen overal skien tot het dal (maar dit hangt van jaar tot jaar af). Ik denk niet dat er meer sneeuwzekere gebieden zijn dan L3V. Val Thorens ligt boven de 2000 mete,r er zal dus normaal gezien nog veel km’s te skiën zijn. Super gebied.

Dutchweek is altijd eind April begin Mei. Zoek even op Youtube. Geeft een goed beeld van de kwaliteit van de sneeuw door de jaren heen. Ik ben nu 3 keer geweest. Prima condities maar je moet niet rekenen op poeder. Vooral tegen de middag wat waterige pistes.

Maar als ik op sneeuwhoogte.nl naar de geschiedenis kijk zie je toch wel duidelijk dat de lager gelegen dorpen dan Val Thorens beduidend minder sneeuw lijken te hebben. Of is dat schijn en is het over het algemeen in april in Les Menuires ook prima skien?

Flaine - Val Thorens - Gerlos - Alpe d'Huez

Ik heb tot deze zomer een blog over les 3 vallées bijgehouden. Op http://vacanski.blogspot.com/search?updated-max=2014-04-15T1… staan mijn ervaringen in april vorig jaar.
Vorig jaar april was warm en matige sneeuwomstandigheden, wij hebben veel betere “aprils” meegemaakt. Overigens heeft een weeromslag ervoor gezorgd dat de Dutch week in Valtho weer prima was.

bon ski

Ik was ook aan het zien om 18 april naar Val Tho te gaan. Nu heb ik vertrouwen in in de condities die periode, enkel hoe zit het met drukte. Na wat zoekwerk op internet zag ik dat Belgie, nederland en Duitsland geen vakantie hebben, wel heeft 1 regio die periode vakantie, Zone A. Met steden als Lyon, Grenoble, Toulouse,… Zorgt dit voor een grote drukte in die periode?

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Plaats een reactie