Brides les Bains

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Zag al eens eerder een topic over deze plaats maar werd er niet veel wijzer van om die reden stel ik zelf een vraag.
Wie heeft ervaringen?

Ben van plan snowboardlessen te volgen gedurende de gehele dag > Kan ik dan nog op tijd met de lift terug?
Ik ben niet iemand die op wintersport gaat voor de aprés ski, eerder voor de rust.
Waar kan ik goed en goedkoop verblijven, app. hotel enz.
Ervaringen met skischolen? ESF
Is er een busmogelijkheid van Meribel naar Bride les Bain of wordt het de taxi als je te laat bent?
Houd je genoeg skimogelijkheid (doe ik ook) over als je nog met de lift terug moet?
Hoe is de plaats? Gezellig of meer koude kermis als je terug komt?

Bedankt!

Groet,Nicolas

Wij zijn een jaar of 2 terug in Brides les Bains geweest, prima plekje, inderdaad weinig apres ski, wat wij ook niet wilden en een lekkere bakker. Enige nadeel vonden we dat je iedere ochtend veel tijd kwijt bent om met de lift naar boven te gaan (ons appartement was nog een aardig stukje van het station af) Onze lessen startten bovenaan de olympe lift, dus wij hebben nooit een bus genomen. Olympe lift gaan nog best laat terug geloof ik. Er staan vast wel ergens openingstijden van deze lift. Om niet steeds met al onze spullen te zeulen (en onze lunch op te slaan) hebben we een kluisje gehuurd bovenaan de lift, kost niet zoveel en levert veel gemak op!
Skilessen (esf?) was ok, al waren we een ochtend kwijt aan opnieuw indelen omdat de groep te groot was. Of het goedkoop is, hangt vooral van je accomodatie af, verder is het volgens mij niet echt goedkoper.

En nog een tip, de supermarkt is duur en vrij klein(wij dachten dat het wel mee zou vallen omdat het wat lager ligt), neem een taxi of ga met de auto naar de grote supermarkt in de buurt.

Plaats een reactie