Niet met snowbuzz!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Zijn afgelopen week met trein van Nederland naar de Alpen gereden. Dat beviel prima. Transfer van station (moutiers) geboekt bij snowbuzz echter een stuk minder. Op de terugweg kwam de bus niet opdagen. Op het noodnummer werd ook na herhaaldelijk bellen niet opgenomen. Uiteindelijk gewone bus terug genomen. We hebben de trein bijna gemist dankzij snowbuzz. Bleek ook nog dat kaartje op lokatie boeken €21,20 kost voor een retour in plaats van €52 bij snowbuzz.

Dat zuigt, bedankt voor de waarschuwing :P

Gang is alles

Snowbuzz is nutteloos:

Er stond ergens verstopt aan het treinstation een man met een blauwe jas uit de jaren 80 die je in zeer gebrekkig Engels te woord staat en zeker niet op je vragen kan beantwoorden. De Franse dame van het treinstation heeft me beter geholpen.
Op de terugweg in het skigebied staat er niemand.

Boek je transfer bij Altibus: ong de helft goedkoper en je rijdt met dezelfde bus: Snowbuzz reserveert enkel je plaats op de Altibus, maar dat kan je dus zelf doen en 25€ op een ander uitgeven.

Een echte ripoff

Vertrouw niet op de transfers via SnowBuzz! Je denkt een speciale transfer te boeken die gegarandeerd op de Thalys aansluit (De bussen van Snowbuzz sluiten aan op de aankomsttijden van de trein wordt er gezegd.) maar je krijgt een ticket dat je meestuurt met een lokale busvervoerder tegen 2x het normale tarief dat je zelf via internet zou kunnen boeken (http://www.mobisavoie.com/jeton//index).

Op de terugreis sturen ze je ook gerust met een bus mee die met een klein beetje vertraging al te laat op het station aankomt en als je daarover commentaar hebt zou het overmacht zijn. Ik had dit jaar welgeteld 4 minuten om met mijn koffers op het perron te komen en vorig jaar heb ik helemaal geen bus van SnowBuzz gezien waardoor ik zwart moest gaan reizen. In beide gevallen gaf SnowBuzz niet thuis.

Regel dus je transfer ZELF en vertrouw niet op SnowBuzz.

vorig jaar heb ik helemaal geen bus van SnowBuzz gezien waardoor ik zwart moest gaan reizen.

Dutchfalcon op 9 feb 2015 11:51

Ja tuurlijk dus omdat je opgelicht word door de één ben je genoodzaakt de wet te overtreden en een eerlijke maatschappij te bestelen?? Je kon ook accepteren dat je genaaid bent en gewoon een kaartje kopen voor de bus waar je nu mee bent gegaan als zwartrijder.

Just saying …

Trouwens wel kut als erachter komt dat je genaaid bent daar ben ik het volkomen mee eens.

🏂

misschien had hij geen Franse Francs bij zich?

Mede om dit soort zaken ben ik geen interessante klant voor touroperators.

Rob

@Martin9 : In principe ben ik het met je eens. Ik had het ook liever netjes gedaan. Maar als het ticketoffice gesloten is, er geen taxi te bekennen is en je Thalys bijna vertrekt zijn er niet veel opties meer open.

Dat had ik er wellicht bij moeten zetten.

Haha je heb nog gelijk ook, ik oordeel ook niet en ben zeker niet roomser dan de paus maar vond het wel een grappige redenering ;-)

🏂

oh thanks voor de waarschuwing. toen ik ging de thalys ging boeken waren de prijzen voor de bus nog niet echt vinden. geen idee wat ik betaald heb moet ik nakijken. van dat altibus en snowbuzz bij elkaar zitten had ik al gehoord van mijn ouders na dat ik geboekt had.
Wat mijn ouders altijd deden is als je aankomt meteen de bus voor terugreisboeken en dat eerder dan wat zij zeggen. dus ben benieuwd!

Inderdaad je wordt echt belazerd via Snowbusz ! volgend jaar maar weer rechtstreeksboeken! echt belachelijk!

Plaats een reactie