Skiroutes 3 Vallees

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Dit jaar is het weer zover. In december met de kerst zijn we weer van de partij. Normaal zitten we altijd in Val-Thorens, maar dit jaar in Les-Menuires.

Wij nemen altijd een pas voor het hele gebied. En zorgen ervoor dat we altijd de hele dag skiën. Als eerste met de lift omhoog en doorgaan tot de laatste lift.

Wij hebben 1 keer de grand tour trios Vallees geskied. Prima te doen. Het liefst hebben wij elke dag zo’n grote tocht. Gewoon de hele dag skiën en eten in de lift.

Weet iemand toevallig nog meer van zulke routes? Ook was ik nog op zoek naar de grote tocht maar kan hem nergens meer vinden. Als iemand deze nog heeft dan hoor ik dat graag.

Groetjes
Jacqueline

Ik denk dat Jacqueline geen off-pistesroutes bedoelt, maar een skironde over bestaande pistes/liften. Die kun je overigens ook zelf aan de keukentafel uitstippelen.

Onderaan de pagina staan onder ‘Andere routes’ allerlei rondjes beschreven, per vertrekdorp.

Ah, sorry, je hebt gelijk, die waren me niet opgevallen.

Als je de App download van L3V (voor je Ipad) vind je een aantal leuke ‘gadgets’. Zo kan je daar automatisch routes laten maken. Je geeft aan hoe lang je wilt skien (aantal uur), en waar je wilt beginnen en waar je wilt eindigen. Op basis van deze gegevens maakt de App een geschikte route.

http://www.les3vallees.com/fr/l-application-3-vallees.277/…

''Powder to the people''

Leuk idee, zo’n app, ik zie dat ze die van portes du soleil ook hebben. Komend jaar maar eens proberen!

Ik ben niet zo goed in het zoeken op dit forum, maar… er zijn al topics met hele mooie tips. Vorig jaar heb ik vele van die routes gedaan.

Maar… zelf uitzoeken is toch stiekem wel het leukste!

Take a smile :-) :-) :-) :-)

Plaats een reactie