Les 3 Vallees vandaag (winter 2014-2015)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Na het wegtrekken van de wolken werd het weer een mooie en te warme dag.
In Menuires loopt het seizoen ten einde:

null

De iténéraire du Pierre Lory in Val Thorens was schitterend:
Glacier du Bouchet:
null

Meer foto’s van vandaag op: http://www.vacanski.com/foto.htm

bon ski

Mooie foto’s ! Ikzelf heb vandaag aan de lift “plan des mains” ook marmotten gespot :) prachtig!

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Onze laatste skidag van siezoen 2014-2015 was weer een prachtdag. Mooi weer, onveranderd waren de pistes in de ochtend hard en in de middag zacht. Wij hebben de off piste afdaling van de Cime de Caron naar het Lac du Lou gedaan: schitterend. Jammer dat er op het laatste stuk erg weinig sneeuw lag.
Het begin van de off piste route:

null

Op weg naar de waterslide:

null

Wij gaan dit weekend terug naar NL. Het wordt kouder, er is wat sneeuw voorspeld, kortom goed nieuws voor alle “Dutchweekers”
Meer nieuws vanaf midden juli, dan over alle vernieuwingen in L3V en de prachtige natuur daar.

bon ski

Bedankt @skifan voor alle updates elke dag. Heb toch weer bijna elke dag even gekeken :) Altijd leuk om te zien!

Staat er veel op de planning voor L3V met de vernieuwingen?

Ik sluit me helemaal aan bij @HenriS. Hele nuttige updates, bedankt!

❄️

@skifan bedankt voor de dagelijkse updates! Nuttig om te lezen vlak voordat je op wintersport gaat, maar ook zeker leuk om te lezen na die tijd. Tot volgend seizoen!

@skifan : bedankt alweer en we kijken weer uit naar de nieuwe updates voor volgend seizoen!

@HenriS en andere belangstellenden:
Voor komende zomer:
Les Menuires: TS Bettex wordt vervangen door de TSD St Martin 2 die op zijn beurt wordt vervangen door een nieuwe 6 persoons lift met bulles.
Méribel Mottaret: TS Arolles + TS Table Verte + TSD Combes worden vervangen door een nieuwe 6 persoonslift met tussenstation. Er komt een sleepliftje voor beginners,
Courchevel: begin van de wekzaamheden voor de nieuwe TC Combes (planning is nog niet zeker)
Val Thorens heeft een milieu rapportege gevraagd voor de aanleg van een piste vanaf de Funitel de Thorens naar Plan Bouchet.
De Funitel de Péclet krijgt zijn grote beurt: dwz wordt bijna helemaal gedemonteerd en gecontroleerd.

Omdat waterslide ook leuk is (om te zien) als het fout gaat, 15 seconden Lac du Lou gisteren:
https://youtu.be/rAmdZWhmlSE

bon ski

@skifan, bedankt goede reis en ik kijk uit naar de volgende verslagen en foto’s

Pas op met blauwe pistes

@skifan. Dat heerlijke gevoel er dagelijks weer even bij te zijn. Terugkijken in het hele fotojournaal daar kunnen we het voorlopig mee doen. En dan maar hopen op een herhaling van het afgelopen seizoen.

Hen48

Ook weer bedankt voor dit seizoen vol updates !

Gang is alles

Ik zit nu in Val Thorens. Het was vandaag warm en de sneeuw kwaliteit was niet bepaald goed. Mijn plan was om morgen al vroeg op de piste te staan om een beetje strakkere pistes te gebruiken. Ik zag rond half 7 een aantal Bully’s omhoog gaan maar die zijn nu alweer verdwenen. Wordt er snachts niet geprepareerd in Valtho?

Groeten Floris

floris veenhoff

Ik zit nu in Val Thorens. Het was vandaag warm en de sneeuw kwaliteit was niet bepaald goed. Mijn plan was om morgen al vroeg op de piste te staan om een beetje strakkere pistes te gebruiken. Ik zag rond half 7 een aantal Bully’s omhoog gaan maar die zijn nu alweer verdwenen. Wordt er snachts niet geprepareerd in Valtho?

Groeten Floris

florisveenhoff op 2 mei 2015 20:11

Ik was begin maart in ValTho en het viel mij ook op dat men niet alle ‘gangbare’ (= veel gebruikte rode/blauwe) pistes elke dag prepareerden, dat viel mij dus ook tegen, zal wel de ‘Franse slag’ zijn…

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

In Frankrijk en zeker in de 3V wordt blauw over het algemeen dagelijks geprepareerd, rood om de dag en zwart als het nodig is/kan/goed is, maw niet vaak.

Plaats een reactie