pistes gesloten vanwege World Cup finals Alpine skieen ?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Méribel

Vanaf woensdag 18 maart beginnen in Meribel de laatste wedstrijden van het Alpine World Cup seizoen, de zogenaamde Finals. De 25 best geplaatste skieers en skiesters strijden dan om de laatste punten en beslissen mogelijk de diverse klassementen (voor zover die nog niet zijn beslist) . Er wordt in alle disciplines geskied van afdaling en super G tot slalom.

Ik ben zelf een week eerder van 7 maart tot 14 maart in dit gebied. Ik ga er vanuit dat de wedstrijdpiste Roc de Fer in die week wel voor het publiek gesloten zal zijn. Maar ik vraag ik me af of er ook nog andere pistes vanwege trainingen gesloten zijn.

Het lijkt me wel leuk om iets van een training te zien (en een glimp op te vangen van bijvoorbeeld Lindsey Vonn of Julia Mancuso) Weet iemand of er een week vooraf al getraind wordt en waar en wanneer dat zou dan zou plaats vinden ?

@zenith

Twee jaar geleden in St. Anton wereldbeker voor vrouwen. Alleen wedstrijdpiste was dagen afgesloten. Wij hebben toen bij training staan kijken. Indrukwekkend.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Er gaat een tunnel voor skiërs onder de piste door, dus zelfs als de TSD Olympic Express voor publiek gesloten zou zijn (wat ik niet verwacht), kun je nog steeds naar de training kijken

bon ski

Hier vind je het ganse schema ivm trainingen , wedstrijden etc terug

http://ski.meribelworldcup.com

Wij zijn elk jaar in december in Val d’Isere bij de WB wedstrijden en het is echt indrukwekkend!
Wij zijn vanaf 21 maart in Val Thorens dus hoop op zaterdag en zondag ook nog een stuk mee te pikken in Meribel

We zijn dit weekend terug gekomen na een hele fijne week in Trois Vallees.
Zoals vooraf voorspeld heel de week stralende zon.

Tijdens een van onze tochten zijn we ook langs de wedstrijd-piste in Meribel geweest. Deze was inderdaad al helemaal afgesloten en geprepareerd voor de eerste wedstrijden. Ook de tribunes, tv-camera posities en persfaciliteiten waren al opgebouwd. Ik had deze week graag live aanwezig willen zijn. Maar de dvd-recorder al ingesteld zodat ik woensdagavond kan kijken.

Ik vind het wel heel opvallend dat de afdaling op een blauwe piste plaats vindt. Dat had ik niet gedacht, maar als je de piste zo ziet liggen zou je ook niet verwachten dat het ‘maar’ een blauwe piste is.

De Roc de Fer is toch diep zwart dacht ik…

De Roc de Fer is toch diep zwart dacht ik…

GiGi op 16 mrt 2015 16:20

Dat dacht ik eerst ook. Maar vanaf de top van Roc de Fer gaan twee pistes.
Vanuit de lift Olympic kom je eerst bij de zwarte Face. Deze was gewoon open. Rechts naast de zwarte Face ligt de blauwe Roc de Fer (en volgens een ander kaartje heet deze piste Grand Duc) Deze blauwe piste is nu ingericht als wedstrijdpiste.

Onder aan de lift hing ook een waarschuwing dat de blauwe piste was afgesloten en dat de beschikbare zwarte piste alleen voor gevorderde skieers geschikt is. En boven bleek dat de ‘afslag’ naar de blauwe piste inderdaad was afgezet met netten.

Deze hoek is denk ik wel het rustigste gedeelte van het hele Trois Vallees gebied. We gaan er elk jaar wel een keertje langs en zijn vaak de enige op de piste. Ook dit jaar weer.

Plaats een reactie