Dutchweek 2011, hoe was het?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Ik ben dit jaar voor het eerst bij de dutchweek geweest. Desondanks de condities niet optimaal waren heb ik een top week gehad. Bij mij lag de focus volledig bij het testen van de ski’s en kon onder de aanwezige omstandig heden alles goed testen.

Wat zijn jullie ervaringen? Wat vonden jullie van de apres ski bij de 360 bar? De muziek/DJ’s? De band bij de feesttent?

Ik ben er volgend jaar weer bij dat staat vast. ;-)

De condities waren inderdaad ontzettend slecht. Was blij dat ik huur ski’s had, want ik heb nog nooit zo vaak over stenen geskied. desondanks heb ik weer een hele leuke week gehad en ga volgend jaar weer voor de 5de keer.

Dit jaar alweer de 4e keer… en inderdaad de slechste sneeuw die we hadden…mar desondanks toch iedere dag skien. In de ochtend keiharde pistes en eind van de ochtend alles weer pap. Behalve op woensdag en donderdag toen het aanmerkijke kouder was en de pistes de hele dag goed bleven.

Ben niet eerder naar de dutchweek geweest maar vroeg me af of het nu echt druk is op de piste of dat dat wel meevalt. Eind april naar L2A geweest en vond het daar redelijk rustig, terwijl het toch paasweekend was.

Van de ca 30.000 slaapplaatsen in ValThorens zijn er ca. 8000 a 9000 bezet tijdens de Dutchweek. In de ochtend is het misschien even wat drukker bij de liften maar als je ergens in het gebied zit dan heb je vrijwel geen wachtijden.

Ik denk dat we wel trouwens flink wat respect moeten hebben voor de mensen die de pistes hebben onderhouden. Als ze dat niet hadden gedaan dan hadden we toch een groot probleem tijdens de Dutchweek gehad, want dan hadden we niet eens tot aan het dorp kunnen skien en heel veel pistes zouden dan gesloten zijn geweest. Dus nogmaals respect voor die mensen en ik denk dat er heel veel mensen het met mij eens zullen zijn.

Ben er ook weer geweest dit jaar, voor de 7e of 8e keer met de sluitweek. De eerste keer was 15 jaar geleden toen het nog de ‘testweek’ genoemd werd.
Ondanks dat mijn reisgenoten en ik ons prima vermaakt hebben ben ik toch van mening dat het te massaal is geworden en de wintersportbedoeling/ -gedachte voorbij is gestreefd. Het feesten is de boventoon gaan voeren en dat trekt meer en meer volk aan wat niet echt wintersportminded is.
Dus meer en meer zie je wijven en kerels die er alleen maar komen om gezien te worden. Opgemaakt en in je beste pak de piste op wandelen naar 360 bar of zelfs op de piste en bij mes n vork je gaan omkleden om te housen bij 360, vind ik niet echt bij de wintersport horen. Ga dan naar Ibiza oid.
De live bands bij le monde en de snowtime tent hebben weer de hele week voor prima entertainment gezorgd van 17h tot 20h en daar was het dan ook apres-ski zoals het hoort. Althans mijn mening, smaken verschillen.
Het viel mij overigens wel op dat de gemoedelijkheid bij enkele randstedelingen ver te zoeken was in le monde…
Nogmaals, wij hebben ons goed vermaakt deze week. Sneeuwcondities waren niet zo maar dat lag denk ik aan omdat wij vier en twee jaar geleden ontzettend verwend werden met een flinke pak sneeuw.
Ben benieuwd hoe de sluitweek in Tignes was qua sneeuw en apres-sneeuw, iemand in Tignes geweest?

weer een heerlijke week vakantie skieeen en feesten voor de 12e keer. Jammer dat er nu steeds meer mensen komen om er een puinhoop van te maken zoals bierflesjes van je balkon gooien. En je rotzooi op de piste achterlaten. Zo gaat de week ten onder aan zijn succes. Voor dat soort dingen kun je beter naar chersonisos.ibiza of lorret.
Het gaat om het sportieve bezig zijn op de sneeuw en de leuke apres ski,wil je wat anders ga daar dan heen.

wat is de gemiddelde leeftijd tijdens de dutchweek?

Is het voor Belgen aangeraden om ook naar de Dutch-week te gaan of beter niet? :-)

de nederlanders doen niet mee aan die dwaze taalstrijd,
dus waarom niet?

In de dutchweek zijn er rond de 5000 Nederlanders. Gemiddelde leeftijd? Volgens mij tussen de 20 en 35.
En het is zeker niet alleen maar Nederlands, ik zie genoeg Fransozen en Belgen daar verdwaald op de berg ;-)

Topweek gehad!
Heb daar van een bekende begrepen dat er zelfs bijna 15.000 passen waren verkocht voor de laatste week!
Gemiddelde leeftijd ligt wel tussen de 20 en 30 met daarnaast toch ook nog wel aantal gezinnen.

Is het al bijna januari?

15.000 passen op 140 kilometer piste???

da’s best druk zeg maar.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Plaats een reactie