Voorbeelden prijzen in Val Thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Hallo,

Ik lees veel op het web dat Val Thorens en met name Frankrijk duurder is dan Oostenrijk en dergelijke. Echter heb ik hier weinig aan want wat is duur? Dat is voor iedereen anders.
Vandaar mijn vraag om concrete voorbeelden te geven van hoe duur het is. Uiteraard mag er ook enigzins geschat worden, als het maar in de buurt komt.
Bijv voor op de piste en in het dorp:
Friet en worst
Spaghetti
Glas Bier (op piste en in dorp)
etc. etc.

Oke buiten dit moet je ook betalen om de auto te stallen in een parking en het verblijf zelf, maar dit laat ik even buiten beschouwing.

Wil dit weten omdat ik overweeg om naar Frankrijk te gaan en alleen nog maar in Oostenrijk ben geweest in de duurdere gebieden. Zijn er ook mensen die dit rechtstreeks kunnen vergelijken, omdat ze in beiden geweest zijn?

Gr. Jens

Jens, kan je heel vertellen over Val Thorens maar houd het even bij de kern zaken, de kosten.

Je betaald altijd voor het parkeren, volgens mij verplicht dit te doen in een van de vele "dure" parkeergarages. Skipas heb je de keuze uit alleen Val Thorens of Troi Vallee, hierin bepaal je zelf de kosten, mede afhankelijk van je ervaring en behoefte.

Restaurants (maar dan praat ik over jaren terug) zijn belachelijk duur op de piste en gezelligheid en service zijn ver te zoeken, soms had ik het gevoel dat ze je als toerist liever zagen gaan dan komen.

Er wordt natuurlijk altijd veel geadverteerd met lage "all inclusive" prijzen maar neem maar van mij aan dat dit in een slechte periode is wanneer je niet wilt, achteraf appartement en alleen een skipas voor Val Thorens.

Wil je betaalbaar en gezelligheid dan blijf ik Oostenrijk aanbevelen, je hebt zoveel keuze uit verschillende gebieden en daar aan gekoppelde prijzen, de keuze is er reuze.

Welke gebieden ben je geweest in Oostenrijk, Ischgl? Solden? St Anton? Kitzbuhel? Ja dat zijn de duurdere gebieden in Oostenrijk maar als je geen Crack bent dan zijn er veel alternatieven waar je het echt naar je zin heb.

Wil je toch naar Troi Vallee dan adviseer ik om midden in het gebied te gaan zitten, Meribel of Miribel Mottaret.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Ton.

In Frankrijk, Les 3 Vallees:
50 cl bier = 7-8 euro
33 cl bier = 4-5 euro
Friet met worst = 10-15 euro
Op de pistes eh!!!

Niels wat betreft bier heb je gelijk, maar voor een simpel boord friet met worst op de piste heb ik nog nooit meer dan een tientje betaald.

7,50 voor een croque monsieur met patat op het terras tegenover Malaysia. Is te doen (vind ik).

O ja, er zijn meerdere skipassen

  1. Valtho en Orelle
  2. Valtho/Orelle, Les Menuires en St Martin de Belleville
  3. en een 3-Vallees pas.

Wij zijn een paar jaar geleden ook naar val thorens geweest, wat betreft het gebied is het zeker aan te raden.
maar wat betreft de prijzen… volgens mij is het in meribel nog wel te betalen, maar hebben ook eens in een tenje op de piste in val thorens gezeten waar een friet met hamburger € 24 koste!!
over het algemeen betaal je iets meer voor iets minder…:)
In oostenrijk wil het nog wel eens voorkomen dat je 2 schnitzels krijgt, met friet, voor € 8 ofzo…

@ JB

Ja kan zijn, friet met worst 8-12 euro is misschien beter ;-D

Ik ga al jaren naar Frankrijk, juist omdat ik het er goedkoop vind. Dit is natuurlijk wel relatief, aangezien ik met vrienden ga en in goedkope (en kleine) appartementjes slaap en zelf kook. Dit jaar zelf 10 treetjes bier en nog wat eten meegenomen (3 auto’s dit jaar, dus plek zat), dat scheelt wel.

Besparen op een groot gebied pas is zonde. Scheelt vaak paar een paar tientjes voor honderden kmers meer gebied.

Eten en drinken is wel gewoon (veel) duurder dan Oostenrijk.

Ik ga zowel naar Oostenrijk als Frankrijk, en vind Frankrijk in totaal dus goedkoper voor wat je er voor krijgt. op de manier waar ik het dus doe: keihard boarden, veel kmers maken, zelf koken en weinis eisen stellen aan de accomodatie. Gaat vooralsnog prima. Wellicht ooit met kids of als vrouwen mee moeten dat we andere keuzes gaan maken.

Viva La France
Niets kan tippen aan Frankrijk, wel als je je als een achterlijke hossende Nederlander gedraagd!
Wil je echt als skieer kilometers maken dan moet je naar Brides la baines, net onder de Meribel en daar is echt goedkoop, (daar kost een biertje ± 2 euro) en je hebt perfecte aansluiting op 3 vallees. Wil je meer betalen dan is Meribel super, en trouwens al die prijzen die genoemd zijn vind ik echt overdreven hoog. In Rotterdam bij La Place betaal je ook voor een broodje al gauw 5 a 7 euro en dan kijk je naar Hema aan de overkant. Wake up jongens!!!

Ben al heel vaak naar Valtho geweest, de laatste keer 2011. Prijzen zijn voor Franse begrippen niet extreem. Frankrijk is op een terras ietsje duurder dan nederland, maar niet zo veel. Kijk wel even uit, want op de ene plek betaal je soms veel meer dan de andere.
Eeten is ook te betalen, maar wel even uitkijken, prijzen vergelijken loont! Heb vorig jaar in Courchevel E 22.50 betaald voor driegangenmenu skieur buiten in de zon aan de piste.
Skipas Valtho (140 km) is aan te raden (ja, deze is vaak inbegrepen in pakketten), deze is per dag te upgraden naar een 3vallees-pas, in mijn herinnering is een complete pas eerst vanaf een dag of 4, 5 voordeliger. Er zijn automaten om dit te doen, gaat snel en simpel.
Ben ook wel eens in Zwitserland geweest. Als je het over duur hebt…

ben vorrig jaar naar valtho geweest daarvoor vele jaren naar gerlos oa ook tignes en solden al bezocht. Vind de prijs van app erg voordelig 140€ pp in de kerstweek . Verder pilsje bij la foelie douce €4 voor halve liter en bakje koffie ergens aan de orelle kant voor €1.25 natuurlijk heb je overal uitschieters in prijs maar t kan ook redelijk . Ja pak in courchevell iets kan het duur uitpakken . Maar ook daar op t terras gezeten cola €4 eten was er dacht ik 15€ voor hamburger met friet maar die zag er heerlijk uit , geen Mac plek ding waar je ook 10€ kwijt bent voordat je vol zit . Besparen op ski pas zou ik niet doen , ook als redelijke beginner kan je overal komen over blauwe pistes. Afstand is ook zeker een punt incl de tol die in Frankrijk hoger is als bijv Oostenrijk of Zwitserland die paar uurtjes extra rijden heb ik er graag voor over jammer is wel die verschrikkelijke files voor die tolpoorten . Dit jaar nieuwe route zonder tol in Frankrijk wel fignet Zwitserland maar die is 2 jaar geldig als je in dec of jan gaat . Ofwel Luik , Metz, Stasbourg,Mulhouse, Basel, Bern Genève enz is paar km langer maar omzeilen tol en de drukte rondom dijon en lyon want daar hebben we vorrig jaar genoeg van gehad ( 5uur heenweg )

Plaats een reactie