Skischolen les menuires - ervaringen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Menuires

Er zijn meerdere skischolen in les menuires.

Ik was benieuwd wat de ervaring van mensen waren met de aanwezige scholen
Prijs-kwaliteit verhouding
Lestijden
Formaat groepen

etc. Alvast bedankt!

Ik heb alleen ervaring met de ESF, maar dat is me altijd erg goed bevallen voor privéles. Groepsles heb ik alleen in mijn 1e jaar genomen dus daar heb ik geen recente ervaring mee. Zie bij hen over het algemeen wel vrij grote groepen m.n bij de beginners. Ik vind de prijs-kwaliteit verhouding zeer goed, ik boek nog steeds elke keer weer een privéles via hen. De jongere generatie leraren spreken echt goed engels is mijn ervaring en volgens mij is er zelfs een Nederlandstalige lerares. Lestijden kan je volgens mij allemaal op hun website vinden.

Winter is coming

Hoelang neem jij dan privé les als ik vragen mag?

Les gehad in Les Menuires met ESF. Ochtendles was heel leuk, veel variatie en op plaatsen gekomen waar ik waarschijnlijk nooit zou komen.

In de namiddag andere groep (allemaal vrienden) en leraar die ze al jaren kenden. Iets minder leuk, maar dat ligt meer aan mezelf.

Maar samengevat heel positief over de lessen, als je een leuke groep hebt dan is het direct leuker.

@Karinl Ik boek meestal 1 of 2 privelessen van 1 1/2 uur. Na ruim 35 skiweken gaat het dan om specifieke dingen als buckel skiën, off piste etc.

Winter is coming

Heb ervaringen met zowel ESF als Proneige. Beiden goed. ESF veel meer leraren maar uiteindelijk kun je daaruit niet kiezen. Bij Proneige over het algemeen veel kleinere groepen en dat heeft zo zijn voordelen. Ben bij Proneige ook Nederlandse leraar tegen gekomen.

Hen48

Snowbow is van harte aan te bevelen: wij brachten er ooit onze dochter omdat ze daar ook Nederlands zouden spreken. Hoewel dat een beetje tegenviel ( eigenaresse in een Nederlandse en getrouwd met een fransman) zijn we erg te spreken over de kleinschaligheid, ongedwongen sfeer en de kwaliteit van de superaardige aardige leraren. Heel wat anders dan een gemiddelde ESF-school.
Kleine groepen maar wel iets duurder dan de ESF.

Bij de ESF kan je voor privelessen wel de leraar(es) kiezen, mits deze beschikbaar is natuurlijk. Zo lessen wij bijv. altijd bij Armelle als zij geen groepsles geeft op de dag dat wij les willen. Voor groepslessen denk ik idd dat je geen keuze hebt.

Winter is coming

Oepsss, sorry @Karinl voor de thumbs down… Mijn vinger bleef hangen hangen bij het naar boven bewegen

Winter is coming

Over het algemeen doet de ESF alleen priveles tussen de middag. Je kunt dan kiezen uit 1 of 1,5 uur. Prijs is voor 1 of 2 leerlingen. Je kunt ook met 3 of 4 een priveles boeken. Dan betaal je iets meer. Bij 2 personen is niveauverschil nog ok bij 3 of 4 met flinke verschillen zou ik het niet doen.

Mijn ervaring is dat anderhalf uur prima is en dan ben je ook wel toe aan een pauze. In die tijd steek je net zoveel f meer op dan een dag groepsles.

Overigens is halve of hele dag ook mogelijk maar dat is eigenlijk zonde van het geld want meer dan wat je leert in anderhalf uur neem je toch niet op en de rest van de dag kun je oefenen met het geleerde. Mijn ervaring is 2 dagen met dezelfde leraar het maximum. Wil je meer dagen vraag dan gerust een ander. Die heeft weer verfrissende input.

Bijzonder is de ervaring om in Courchevel prive leraren te zien die 1 kind van pak hem beet 7 jaar onder hun hoede hebben. Kost wat maar zo zijn papa en mama/maîtresse lekker zonder zorgen:-)

Plaats een reactie