Sneeuw 1e week maart Les Trois Vallées

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Hallo,

Dit jaar ga ik waarschijnlijk wat later in het jaar op wintersport, namelijk de ‘pas’ de eerste week van maart. Omdat ik meestal in januari/februari ga, heb ik geen ervaring met de sneeuw in die periode.

Wie is er wel eens in de eerste week van maart in Les Trois Vallées geweest? Lagen de pistes nog lekker vol? Hoe was de sneeuwconditie?

Ook al weet ik dat het link is om je vakantie te boeken op ervaringen uit eerdere jaren, het zou mij toch iets meer zekerheid geven!

Thanks!

Groetjes,

Myrthe

Als begin maart de sneeuwconditie in Les Trois Vallee niet goed is, dan is 'ie in heel Europa niet goed. Heel sneeuwzeker dus!

Wist je trouwens dat je statistisch gezien meer kans hebt op goede pistes in maart, dan in december/januari?

Oh, dat wist ik niet, thanks! Goede vooruitzichten dus :)

Toch lees ik ook berichten dat de sneeuw heel papperig kan zijn door de hoeveelheid zon. Of is dat pas later in maart?

Wij zijn zes jaar achtereen de laatste week van maart in zowel Val Thorens als Belle Plagne geweest geweest. Pistes fantastisch,over het algemeen mooi weer en liften langer open. 1 keer in Val Thorens ruim 1 meter sneeuw in 24 uur gevallen, werd vanuit dorp o.a met vrachtwagens de berg afgevoerd. Skiën was die dag vrijwel onmogelijk maar bijzonder om mee te maken.

Ik ga ieder jaar in april naar Les Trois Valles, en zelfs dan ligt er nog sneeuw genoeg. Je hoeft je dus in principe geen zorgen te maken.
Enkel vorig jaar was minder. De winter was erg droog en daarboven ook nog eeens de hoge temperaturen in het voorjaar maakten dat het in April echt niet meer fijn was en de helft al dicht was.
Maar de eerste week van maart is een van de beste weken van een skiseizoen. Er ligt veel sneeuw en het zonnetje is al aangenaam warm.
Al hangt het natuurlijk ook wel van week tot week af. Misschien heb je een ijskoude, winterse week of misschien een zachte voorjaarsweek.

@ Myrthe, het lijkt me duidelijk, eerste week van maart is vaak fantastisch ;-) Het klopt wat hierboven wordt gezegt, vaak is begin maart een van de beste periodes om te gaan. De zon wordt al wel wat sterker inderdaad maar daar is als je handig skiet goed omheen te skiën.

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/1862/Het_is_voorja…

Click. Click. Peace

Maart roert zijn staart, toch? We hebben in Maart weleens zoveel sneeuw gehad dat de liften sloten (gelukkig maar 1 dag), maar ook weleens extreem veel zon en pap (maar daarvoor staan hierboven goede tips) ;).

Aan de andere kant, wisselende condities heb ik ook in januari en februari meegemaakt…Je kan toch nooit helemaal goed voorspellen wat de beste periode voor wintersport is.

Procrastinating

Plaats een reactie