condities. ..

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Ik heb het niet vaak maar ik maak mij nu wel wat zorgen over aankomende week.
Het weer ziet er niet echt lekker uit.
Vooral voor onze kinderen van 5 en 6, daarnaast kan mijn vrouw met sneeuw en mist niet goed zien.

Wat denken jullie, zal het weerplaatje nog veranderen in 48 uur?

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

Om met de laatste vraag te beginnen: ja.

Verder is het een gekke winter. Ben de afgelopen 3 weken op de ski’s. Eerste een week in Chamonix en nu bijna 2 weken in de 3V.

In die drie weken hebben we max 4 dagen zon gezien. Verder redelijk wat sneeuw nooit in extreme hoeveelheden, heeeeeel veel mist en ernstig hoge temperaturen. Ik heb van de week 12 graden gezien op een bord in VT.

Het goede nieuws is dat het weer zo veranderlijk is als het maar kan. Wordt er sneeuw voorspelt dan kan best de zon schijnen en als ze de zon verwachten zoals vandaag dan sneeuwt het tot einde middag.

Overigens is skieen met slecht zicht niet leuk maar het is wel goed voor je ski-ervaring.

Ik merk echt dat ik weer eens vooruit ga nu ik veel meer op gevoel moet skieen. En als het dan weer eens optrekt merk ik het verschil.

Geen zorgen maken, het is vakantie, het weer is niet te beinvloeden en maak er iets leuks van. Desnoods een extra stopje of een andere activiteit.

wij zitten nu in val Thorens! sommige momenten slecht zicht en andere momenten minder. Sneeuwcondities in valto zijn goed! les menuires goed en soms toch nog papperig

als je nog ski school zoekt voor valto zal ik prosneige nemen! Nederlandse/vlaams sprekende leraren. en klein schalig. niet zo’n fabriek als bij ESF.

en over het weer tja! voor deze week hadden ze beter voorspeld maar uiteindelijk toch meer sneeuw! dus je weet het nooit.

en ja weerplaatje verandert! morgen beter weer :)

welke appartmentcomplex zitten jullie?

Thanks maar hebben gekozen voor SkiCool, ook kleinschalig en goede ervaringen mee.
Wij hebben een appartement in La Reine Blanche via een franse prive verhuurder.
Het wordt sowieso een leuke week met de kids en geen werk stress ;)

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

Een tip, als je de L3V pas hebt, blijf dan niet in valtho hangen maar zoek de bomen op! Daar is, door contrast, het zicht een stuk beter. Ik kwam er zelf wat laat achter maar ik was daar in week 5-2016 en was aangenaam verrast door de condities in courchevel, waar naar mijn mening méribel wat minder was qua sneeuwkwaliteit op de lagergelegen delen.

@dree skicool heb ik nu gezien! maar die zitten toch op de zelfde weide als ESF? en hebben ze ook nederlandse talige leraren. Reine blanche ken ik niet? wij zaten in cheval blanc. vandaag mooie dag alleen super veel wind!

Plaats een reactie