gebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

ga nu al 3 j naar les brides des bains ,hotel hp 650 euro , nieuwjaar , wel al 3 j
dat het kantje boort was , meribel ,juist wit of harde pistes ,of laatst wit in groen decor , nu aan het twijfelen als ik niet hogerop ga

Zou ik doen. Brides Les Bains is nou niet echt de hoogte en sneeuwzekerheid waarvoor je naar L3V gaat lijkt me. En voor die prijs moet er ook wel wat te vinden zijn hogerop de berg…

Ik zou hoger op gaan. Die 3 kwartier met de lift vanuit Brides les Bains is het niet waard

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

St-Martin de Belleville eens proberen? Ook nog niet echt hoog maar perfecte verbinding zowel naar Meribel als naar Les Menuires et VT. Ik dacht dat de liften nu ‘eitjes’ geworden zijn zodat ze ook met weinig sneeuw open blijven. En het is een heel mooi dorp !

ga nu al 3 j naar les brides des bains ,hotel hp 650 euro , nieuwjaar , wel al 3 j
dat het kantje boort was , meribel ,juist wit of harde pistes ,of laatst wit in groen decor , nu aan het twijfelen als ik niet hogerop ga

Pieter230976 op 1 aug 2016 23:49

Ik ben bang dat je voor die prijs hogerop niets zult vinden. Brides Les Bains is relatief goedkoop omdat het een verbinding met het skigebied heeft die niet ideaal is.
Hogerop gaan zitten heeft in zoverre weinig zin dat de sneeuwzekerheid met nieuwjaar hierdoor niet groter wordt. Je zou kunnen overwegen naar Val Thorens te gaan (ongelooflijk druk en duur maar wel sneeuwzekerder). St Martin is een leuk dorp maar ligt op dezelfde hoogte als Méribel en is dus geen alternatief. Overigens liggen veel accomodaties hier niet aan de piste.

bon ski

Ga al jaren begin januari naar Les Menuires. Nog nooit problemen gehad met de sneeuw en uitstekend uitgangspunt voor de rest van Trois Vallees. Voldoende redelijk betaalbare opties.
Zie o.a. Sunweb en Bizztravel, steeds inclusief skipas. Brides les Bains ligt inderdaad veel te laag.

Hen48

TS heeft een hotel met HalfPension in Brides. Ik denk dat je dat niet gaat vinden hoger op de berg voor iets wat ook maar in de buurt komt van de prijs die hij nu betaalt. Al is het maar omdat er nauwelijks hotels zijn in de bergdorpen in L3V, bijna alleen maar appartementen. En dan nog een paar (zeer) luxe nieuwe hotels waar je dat al per nacht betaald in het hoogseizoen, zeker met ontbijt en avondeten erbij in. Dus zoals altijd: het is een kwestie van vrije markt en concessies. Hoger op de berg betekent hogere prijzen of (veel) minder comfort.

Overigens wil ik niet een hele discussie starten over Frankrijk-Oostenrijk-Italië. Maar zo vroeg in het seizoen heb je vaak meer aan Oostenrijk en Italië. Ook daar is weinig kans op natuursneeuw, maar ze zijn er wat beter in het aanleggen van kunstsneeuw (Italië) of omdat het niet zo hoog is, heb je veel minder sneeuw nodig om toch acceptabele pistes te maken (Oostenrijk).

@77steve
Sorry, ik kan het laten om toch te reageren op de vergelijking die je niet wilt maken maar als er iets vergelijkbaar is met de Oostenrijkse situatie is wel Brides les Bains: leuk dorp, goedkope accomodatie maar altijd met de bus en/of gondel nar het skigebied dat pas hoger begint.
Overigens skiën wij nu al 9 jaar vanaf eind november op prima sneeuw in Val Thorens.

bon ski

@skifan

Val Thorens is door de hoogte en de vele sneeuwkanonnen natuurlijk één van de meest sneeuwzekere gebieden in Frankrijk. Dat geldt echter zeker niet voor de hele 3V, zoals jouw vele foto’s van november-december in eerdere seizoenen ook “mooi” laten zien. Jij kent het gebied goed, dus denk dat je TS een groot plezier doet als je hem in betaalbaar hotel tipt ergens in één van de skidorpen in 3V.

En verder over de vergelijking: Brides - Oostenrijk: ik ben nooit zo van die zwart-wit vergelijkingen. Ook in Oostenrijk heb je een heel behoorlijk aantal ski-in ski-out accomodaties. En aangezien TS blijkbaar graag in een hotel wil zitten, kan ik me voorstellen dat het voor hem loont ook in Oostenrijk en Italië te zoeken. Daar heb je meer hotels met hp dan in de Franse skigebieden. En, echt waar, sommige daarvan liggen ook direct aan een piste ;-).

merci voor de berichten , spijtig genoeg hang ik vast aan de vakantie , mss ergens anders kijken ofwel een last minute zoeken , als je alles rekent en als singel kom je al rond de 1400 euro voor week

Nou, ik heb in de week van Oud en Nieuw toch regelmatig ski-in ski-out gezeten voor minder dan 1000 Euro p.p. (alles zat daar in: verblijf, skipas, eten, reis). Ik ga echter nooit alleen (niet zo zeer vanwege de kosten overigens) en ik ga meestal voor een appartement. En dit heb ik zowel in Frankrijk (L3V, Paradiski) als in Italië als in Oostenrijk gedaan. Dus onmogelijk is het zeker niet.

Ik kan me voorstellen dat er vast mensen op dit forum zijn die met je mee willen. Samen is gezellig en bespaart vaak een hoop geld.

@Pieter230976

Voor welke week zoek je precies? Om maar eens een buitenweg te noemen: voor €700 zit je in de week van nieuwjaar HP in dit hotel: http://www.meisules.it/eng/index.php . Dat staat zo ongeveer op de piste. En Val Gardena is geen 3V, maar ook een zeer uitgebreid skigebied. En ze zijn maestro’s in het aanleggen van kunstsneeuwpistes.

normaal heb ik 2 weken bouwstop tussen kerst en nieuwjaar , ga eens kijken ,altijd altijd 3V of Leysin (klein ) st moritz gedaan , nog nooit italie of oostenrijk gedaan ,mss eens verleggen ,nadeel dat je de pistes opnieuw moet zoeken waar je nu bij dichte mist nog dingen herkent

normaal heb ik 2 weken bouwstop tussen kerst en nieuwjaar , ga eens kijken ,altijd altijd 3V of Leysin (klein ) st moritz gedaan , nog nooit italie of oostenrijk gedaan ,mss eens verleggen ,nadeel dat je de pistes opnieuw moet zoeken waar je nu bij dichte mist nog dingen herkent

Pieter230976 op 2 aug 2016 16:16

Dat is waar. Het voordeel van de Dolomieten is dan weer de hoge(re) boomgrens, waardoor je ook bij mist nog genoeg keuze hebt uit pistes tussen de bomen. Dat is in L3V wel anders, daar zijn complete delen van het skigebied dan één grote witte waas.

Kijk eens naar hotel Carla in Les Menuires" geen topklasse (2sterren) maar wel betaalbaar bij half pension.

Ok merci

IN VT (en waarschijnlijk dus ook in andere gebieden) bieden een aantal aanbieders van appartementen redelijk voordelig formules met zeven dagen diner of zeven dagen halfpension aan. Per saldo kun je dan met een appartement voordeliger uit zijn dan in een hotel.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Plaats een reactie