Opening Val Thorens uitgesteld

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Zojuist gebeld met het Office du Tourisme in Val Thorens: de opening is uitgesteld tot 26 november ivm gebrek aan sneeuw.

bon ski

was wel te verwachten de webcams zijn nog te groen helaas… hopen dat t volgende week wel sneeuw geeft…wij gaan 03-12 maar ben bang dat t niet een volle week gaat worden…
we zullen het zien
gr jacqie

Ik had niet anders verwacht…

I even pee standing sideways...

Blij dat ik toch een maandje later ga. Hopen dat het nog even gaat sneeuwen, temperatuur zakt wel aardig.

Is er dan helemaal geen mogelijkheid om te Skien in dit gebied? Wij zijn er maandag namelijk.

@Timmer, het ziet er naar uit van niet… gesloten gebied betekend vaak ook gesloten liften, geen markeringen, geen supervisie, geen EHBO, enz.

Ik zie dat ze druk zijn met de sneeuwkanonnen, maar veel zal dat niet uitmaken.

I even pee standing sideways...

Rogier schreef hier zojuist ook een blog over: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/2126/Val-Thorens-e…

MAND!

@Jack

Bedankt voor de info. Wij zijn er maar een dag, omdat Ajax de volgende dag in Lyon speelt dachten wij er een leuk uitje van te maken…Helaas hebben we wel voor een nacht al appartement geboekt. Maar eens kijken wat we nu gaan doen. Iemand nog tips?

@Timmer, ga naar de gletsjer in Tignes, is 90km rijden, heb je iig nog iets.

I even pee standing sideways...

Zwembroek mee en lekker gaan zwemmen.

@Jack Bedankt voor de info. Wij zijn er maar een dag, omdat Ajax de volgende dag in Lyon speelt dachten wij er een leuk uitje van te maken…Helaas hebben we wel voor een nacht al appartement geboekt. Maar eens kijken wat we nu gaan doen. Iemand nog tips?

Timmer op 16 nov. 2011 11:10

Pff wat zal jij 2 rotdagen hebben :(, geintje;).

@jacqie
Volgens de planning gaan 3 december de verbindingen in les 3V open.

bon ski

Iemand ervaring met skien of boarden in Tignes. Omdat Val Thorans deze week nog niet open is moeten wij gaan uitwijken. Wij zijn alleen maandag in die buurt en willen toch even de latten onder.

@Timmer, check https://www.wintersport.nl/dorpen/tignes/ervaringen… eens en klik aldaar wat rond… goed leesvoer.

I even pee standing sideways...

Kijk op http://www.skiplan.com/stations-temps-reel/ bij Tignes: alleen de gletsjer is geopend.
En als ik de webcams bekijk gaat hoogstens de afdaling naar Val Claret dit weekend open.

bon ski

Het is niet anders. Dan maar een weekje later op de latten…

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Iemand een idee wat er gebeurd als het de week erop ook niet open gaat? Wat doet Sunweb dan met al die Nederlanders die op de Kick-off zijn afgekomen? Sunweb geeft geen sneeuwgaranties.

@snowfever
26 november gaat sowieso door. De sneeuwkanonnen zijn nu al druk aan het spuiten dus tegen die tijd kan een groot deel van het gebied open op kunstsneeuw.

26 november gaat soieso gebeuren… De eerste week uitstellen vinden ze ook al niet fijn… maar de 2e kan niet uitgesteld worden (teveel boekingen en activiteiten gepland)… Ik denk niet dat er gigantisch veel pistes open zullen zijn… maar soieso een paar opgespoten pistes (tete ronde en moraine waarschijnlijk… en vast nog wel wat)

Ik weet dat het in het verleden bij dergelijke evenementen wel degelijk door touroperators de reizen geannuleerd zijn (dit soms tot woede van de reizers: "Ligt er geen sneeuw dan?"). Dit omdat Val Thorens op zulke weken helemaal volgeboekt is, en de liften / pisten dit simpelweg niet aankunnen… Dit verzoek kwam dan ook vanuit Val Thorens zelf…

Of dat nu ook het geval zal zijn, is afwachten…

Let it snow!

In de Nederlandse openingsweek is val thorens nooit volgeboekt, ongeveer een kwart… Echter om 5000 man dan op 2 of 3 pistes te laten skien wordt een lastig verhaal.

Verder willen ze zo voorzichtig mogelijk aan doen met hun voorraad water voor het besneeuwen van de pistes.

Plaats een reactie