1e sneeuw Val Thorens?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

https://www.wintersport.nl/dorpen/val_thorens/weersverwachti…

Het is niet veel, maar de temperaturen gaan in ieder geval al de goede kant op!

Temperatuur is prima, lekker skiweer. Nu alleen de sneeuw nog!

Mooi om te zien op de cams hoe de kanonnen nu hun werk doen.

Ze hebben eindelijk de centrale webcam ook eens aangezet. Het is me al vaker opgevallen dat ze daar op een aparte manier mee omgaan. Ook aan het einde van het seizoen - met al die smeltende sneeuw - gaat de webcam een tijdje offline. Als het beeld er weer goed uit ziet, mag je ineens weer kijken. Wel een beetje flauw!

Volg mij op Twitter @SkieurVT

De sneeuwkanonnen staan idd lekker aan:D.

Tip voor iphone bezitters:

Val Thorens heeft een app waar je de webcams, het weer, de pisteplattegrond en nog aardig wat dingen kunt bekijken. In de appstore gewoon zoeken op Val Thorens

zijn vast ook wel apps voor voor andere telefoons toch?

Ja, ook voor Android telefoons is er een app.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Voor android denkik ook wel ja. Maar heb zelf een iphone dus heb daar niet op gelet.

Gister mijn wintersport geboekt! 24dec t/m 31dec zijn wij in Val Thorens! Komop met die Dump!!

In Les Menuires staan de kanonnen ook aan!

Ze hebben eindelijk de centrale webcam ook eens aangezet. Het is me al vaker opgevallen dat ze daar op een aparte manier mee omgaan. Ook aan het einde van het seizoen - met al die smeltende sneeuw - gaat de webcam een tijdje offline. Als het beeld er weer goed uit ziet, mag je ineens weer kijken. Wel een beetje flauw!

Skieur op 18 nov. 2011 09:35

Vind ik inderdaad ook maar flauw, de webcam op de roc de 3 marches in Les Menuires is nu ook pas up to date, omdat er nog maar net (kunst)sneeuw op ligt waarschijnlijk…

No matter how warm, there's a wintertime ahead

Om veel webcams in les 3V te zien: http://www.lastationdeski.com/webcams/fr-webcams-des-3-valle…
Met de cam Méribel Burgin Saulire je gelijk zien hoe de nieuwe Saulire Express in Meribel eruit gaat zien.

bon ski

Iets is beter dan niets, maar 't is wel een treurig aanzicht zo met slechts enkele witgespoten heuveltjes…

I even pee standing sideways...

We zitten half november, waar maken we ons druk om :)

Ik zou nog ff op de webcam kijken aan het eind van de middag ziet het er al een stuk minder zielig uit.

Ze zijn de hopen sneeuw al aan het verspreiden.

Smelt wel snel weer weg zeg, tennisbaan was vanmorgen helemaal wit :(.

In Les Menuires staan de kanonnen ook aan!

Vind ik inderdaad ook maar flauw, de webcam op de roc de 3 marches in Les Menuires is nu ook pas up to date, omdat er nog maar net (kunst)sneeuw op ligt waarschijnlijk…

Pieter op 18 nov. 2011 10:37

Eindelijk, normaal is ie al up to date eind oktober.

net bericht gekregen uit val thorens van de
liftmaatschappij.

ze gaan vrijdag 25 november open.

Zal druk worden op de pistes die open zijn! Of vergis ik mij en hebben ze heel veel pistes met kunstsneeuw?

op het weer van de vrt zeiden ze dat het van 1983 is geleden dat er op 17november zo weinig sneeuw lag, toch al aanzienlijk hoor maar ja het is nog maar herfst zoals iedereen dat zegt.

Vrijdag 25% neerslagkans…!
Dat duurt nog lang, maar ik hoop op een lekkere dump!
Gelukkig duurt het nog lang, maar zo onderhand begint het toch te jeuken als ik alle verhalven over dat hogedrukgebied lees.
Tja, dan ben ik wel blij dat ze in 3V goed kunnen bijspuiten… kan je altijd wel skien, maar over de sneeuwkwaliteit zal ik dan maar niks zeggen…

Gaan a.s. donderdag naar ValTho. Zoals het er nu uitziet zijn de volgende liften waarschijnlijk open: Peclet, Cascade, Portette en Plein Sud.Dan zijn er voldoende pistes open voor de bezoekers van het weekend.
Gaan al 19 jaar het laatste weekend van november als Skivereniging West Brabant naar ValTho. Altijd kunnen skien.
jaap

Ziet er al met al goed uit

Ik ben boven! Het is een goede beslissing om Val Thorens vandaag niet open te laten gaan. Zie verder mijn blog

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Ik heb een paar foto’s en twee korte films van de werkende sneeuwkanonnen op mijn blog gezet: http://skieur-vt.blogspot.com/2011/11/sneeuwkanonnen.html…

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Goede hoop dat het begin december echt gaat sneeuwen.

@ Skieur: Mooie foto’s. Die video is een foto met geluid :)

Het ziet er allemaal nog erg droevig uit op de foto’s en filmpjes.

Vraagje, waarom ben je al in Val Tho? Of had je goede hoop om al te kunnen skieen.?

Natuurlijk had ik er op gerekend dat het nu al open zou zijn. Maar ik vermaak me prima hier. De zon schijnt volop en de dagen zijn nog relatief lang.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Het is nu helemaal nog niet mogelijk een afdaling in de buurt te maken ofwel? Pff balen dat het nog niet gaat, maar veel plezier:)

Ik heb trouwens een skipas voor Val Thorens - Orelle, dus niet de gehele Les Trois Vallees, nu lijkt mij als boarder die 150km meer dan genoeg dus dat is prima. Alleen is me niet echt duidelijk wel gedeelte van de pistekaart ik "mag" komen…

Iemand die mij het antwoord kan geven?

FF zoeken op valthorens.com en dan vind je het zo:

http://www.valthorens.com/pdf/Plan-domaine-ValThorens-2011-2…

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Ik heb nog een paar foto’s van vanmiddag toegevoegd.

http://www.flickr.com/photos/skieur/6369182883/

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Plaats een reactie