Telecabin L'Olympe

Dit onderwerp gaat over de bestemming Brides-les-Bains

Hallo mede wintersporters!

Ik heb een vraagje. Wij gaan naar Les 3 Vallees en verblijven in Brides les Bains. Nu gaan onze vrouwen en baby’s niet skiën maar ze zouden wel met de Telecabin de L’Olympe naar boven willen. Moet je daarvoor gelijk een skipas kopen of heb je ook een pas om er alleen mee naar boven en beneden te gaan (voetgangers pas)? Ik kan het op internet niet vinden (athans ik?).

Alvast bedankt!

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

In vrijwel elk skigebied heb je wel voetgangerspassen en soms ook nog “rittenkaarten”. In de Trois Vallees hebben ze een voetgangerspas die dus in het hele gebied geldig is. (Niet in alle liften natuurlijk, maar wel bij 'L Olympe.)

Hier een linkje naar de prijzen van 2014/2015. Het gaat dan om het gedeelte Piétons.

https://www.google.com/url?q=http://ski.brides-les-bains.com…

*bericht bewerkt door Fabian op 08 okt 2016 11:41

Snow!

De keuze voor Brides wordt nogal eens gemaakt vanwege de lagere huisvestingskosten. Brides ligt in het totaal van Trois Vallees gezien natuurlijk erg laag en de vraag is of in het dorp wel sneeuw ligt. Indien dat niet het geval is dat voor de niet skiërs met kleine kinderen wel jammer. Ook als skier zit je er toch al geisoleerd heb ik van anderen met ervaringen daar dat wel eens begrepen. Ook het dagelijks als voetganger gebruik maken van de lift is niet zo goedkoop. Hopelijk voor u doe ik aan doemdenken en zijn er anderen met wel positieve ervaringen.

Hen48

Hallo mede wintersporters!

Ik heb een vraagje. Wij gaan naar Les 3 Vallees en verblijven in Brides les Bains. Nu gaan onze vrouwen en baby’s niet skiën maar ze zouden wel met de Telecabin de L’Olympe naar boven willen. Moet je daarvoor gelijk een skipas kopen of heb je ook een pas om er alleen mee naar boven en beneden te gaan (voetgangers pas)? Ik kan het op internet niet vinden (athans ik?).

Alvast bedankt!

Brrian op 8 okt 2016 10:49

Je moet in ieder geval de tijd nemen, je zit er wel tijdje in alvorens je boven bent. Een weet dat er geen piste naar Brides is. Althans, geen officiële. Op dit forum is een topic te vinden over de voormalige skiroute door het bos naar beneden.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Je bent zo’n 25min bezig voordat je in het gebied staat. Idd een aardige trip iedere dag, maar goed daar kan je natuurlijk voor kiezen.

Snow!

Inderdaad dus nog niet al te positief nieuws en dat terwijl er over Trois Vallees toch erg veel informatie op internet te vinden is. Bij de diverse bureaus voor tourisme in het gebied is erg veel informatie te vinden. Ben zelf een Les Menuires ganger en mijn vrouw en schoonzus zijn daarbij al vele jaren niet skiers die veel wandelingen maken. Dat kan daar zowel eenvoudig als wat moeilijker. Daar zie je altijd veel niet skiers met kleine kinderen op de slee. Dat is ook wel het geval in Meribel waar u dichterbij bij zit.
In uw omstandigheden ben ik geneigd te afviseren te bezien of u misschien kunt omboeken naar een wat hoger gelegen dorp. U had alvast kunnen bedenken dat 600 m. hoogte niet erg hoog is.
Bij de huidige winters dus wel risicovol. In een groot gedeelte van Trois Vallees wordt zelfs sneeuwgarantie gegeven. Dat zal in Brides niet het geval zijn. Beter kan ik het altans voor u niet beschrijven.

Hen48

@Hulst Waarom zou men een sneeuwgarantie afgeven voor Brides-les-Bains als er geen pistes zijn?

Anyway, je kunt daar altijd terecht bij de OT. Niet 5 min voor hun lunchpauze binnen komen want dan zijn ze niet te genieten. Ervaring. ;)

Uitrusten doe je maar in de lift.

@Roko. In feite voeg je aan mijn verhaal nog en dimensie roe.
Je gaat naar de wintersport en je moet allerlei toeren uithalen om in de sneeuw te geraken. Voor de dames met baby’s in feite niet te doen, terwijl je in een dorp hogerop de slee pakt en op pad gaat.
Ook voor de skiers niet leuk. Ik spreek uit ervaring. Wij zaten een aantal jaren geleden in Levassaix. Het ligt vlak onder Les Menuires en er lag wel sneeuw. De gratis bus die wel in Les Menuires rondrijdt kwam niet in Levassaix. Het was uiterst lastig voor de oma, opa en de kleine kinderen om hogerop te geraken, terwijl de afstand maar 1 km. was. Vanuit Brides lijkt het me nog veel lastiger.
Ik wil enkel een signaal afgeven om voor hen teleurstellingen te voorkomen.

Hen48

Allemaal bedankt!!

Ze geven precies niks om wintersport. Ze gaan liever naar albertville ofzo en dit is voor hun makkelijker te rijden met de auto. Blijven vrouwen…?

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Als ze dan nog eens leuk winters willen wandelen kan ik zeker een ritje naar Pralognan la Vanoise aanraden. En mocht je naar Méribel willen vanuit Brides, dan rijdt er ook een bus. Niet heel vaak en niet gratis, maar goedkoper dan een dagpas voor wandelaars.

brides les bains valt mee , nu 3 j geslapen in hotel amelie ,aan de lift , je moet wel 25 min tijd hebben om boven te raken maar das relatief voor het zicht onderweg , het voordeel bij deze lift dat ze nooit op tijd sluiten ,ze wachten meestal tot iedereen vertrokken is

Zo zie je maar weer. Iedereen geinformeerd en voorlopig weer iedereen tevreden. En Brrian …laat ze maar niet teveel proeven aan wintersport, want dan zijn ze verloren en kun je ook tussen je skitochten door voor de baby’s gaan zorgen.

Hen48

Als de wegen goed schoon zijn kun je van Brides beter met de auto naar boven. Er zit een flink parkeer terein onder de aankomst van de Olympelift

Plaats een reactie