Welke skipas voor L3V

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

We gaan midden december voor de eerste keer naar L3V, we logeren in les Menuires. Ik vroeg me enkel af of het zinvol is om een skipas te nemen voor het hele gebied of enkel eentje voor Les Menuires. Is het gebied te verkennen op 1 week of is het gewoonweg te groot? Enkele onder ons zijn wel echte kilometervreters. We zijn ervaren wintersporters (+20 weken).

alvast bedankt voor jullie reacties :-)

groetjes
K

Ik verblijf dit jaar ook voor de 2de keer in Les Menuires en het enigste wat ik je kan zeggen is dat je spijt krijgt als je het niet doet! :)
Valtho ligt nog veel hoger waardoor je half december meer sneeuwzekere pistes tot je beschikking hebt.
In Meribel Mottaret liggen ook pistes op dezelfde hoogte als Les Menuires en dat gaat ook weer door naar Courchevel.
Je kunt vanuit Les Menuires met alle gemak zo in courchevel komen dus de kilometer vreters zullen er heeeel gelukkig van worden…spreek uit ervaring! ;)

*bericht bewerkt door Freerider op 10 okt 2016 10:46

Hele gebied!! Nuff said… ;)

Ga nu in jan voor de 3e keer. Een pas voor het gehele gebied is echt aan te raden. Sochtends vroeg lekker helemaal naar de andere kant. En dan langzaam de tocht terug is super om te doen.

Akkoord met reacties. Het is wel zo dat je in het gebied keuzes moet maken. Na 9 jaar en in januari hopelijk 10e keer heb ik nog steeds niet alle pistes gehad. Het is ook wel verleidelijk pistes die je erg leuk vindt en die zijn er vele, meerdere keren te doen. Voordeel van hele gebied is ook dat de omstandigheden in de 3 verschilllende valleien erg veel kunnen verschil kunnen hebben, o.a. vanwege de weersomstandigheden. Je kunt dan op de ochtend voor vertrek nog anticiperen. Vorig jaar in januari viel er zoveel sneeuw dat er enkele dagen lawinegevaar was, waardoor Val Thorens vanuit LM niet bereikbaar was. Dan neem je gewoon een andere richting of je blijft het gebied LM was ook erg groot is. Het gebied La Masse (LM) ligt de hele ochtend in de om en is daarom 's ochtends aan te bevelen. Ik wil tenslotte nog wel opmerken dat half december wel vrij vroeg is. De winter wil de laatste jaren weleens lastig op gang komen. Vorig jaar is de start Van LM daarom nog een week uitgesteld.

Hen48

Sorry voor enkel typefoutjes. La Masse in de zon moet het o.a. zijn. Even nalezen sowieso verstandig met die eigenzinnige zelf woorden kiezende i-pad.

Hen48

Nog een advies. Op de webside van het bureau tourisme Les Menuires kun je naast veel informatie ook het hele skigebied vinden en uitprinten. En You Tube staat vol met filmpjes van skitochten.
Ook de webcams zijn een leuk middel om in de stemming te komen en natuurlijk de dagelijkse foto’s van onze skifan van het gebied.

Hen48

Wij komen sinds 1999 in L3V voor meerdere weken naar L3V en het verveelt nooit!
Heerlijk toch om elke dag van de week een andere tocht te kunnen maken zonder steeds dezelfde lift te moeten nemen?
En wat iedereen hiervoor al zegt: neem dus de grote pas, en anders de ski Liberte pas. (Al weet ik zo niet of deze nog bestaat, vorig jaar in ieder geval wel.) Deze pas koop je van tevoren via internet en je betaalt pas als je door een liftpoortje gaat.
Ski je die dag alleen in het skigebied van LM/St M dan betaal je alleen het tarief voor dit gebied. Zodra je door een poortje van bijv. VT gaat, dan betaal je het volle 3V tarief.
En natuurlijk betaal je niks als je een dag niet skiet. @annie-s doet dit al jaren.

Winter is coming

Wij komen sinds 1999 in L3V voor meerdere weken naar L3V en het verveelt nooit!
Heerlijk toch om elke dag van de week een andere tocht te kunnen maken zonder steeds dezelfde lift te moeten nemen?
En wat iedereen hiervoor al zegt: neem dus de grote pas, en anders de ski Liberte pas. (Al weet ik zo niet of deze nog bestaat, vorig jaar in ieder geval wel.) Deze pas koop je van tevoren via internet en je betaalt pas als je door een liftpoortje gaat.
Ski je die dag alleen in het skigebied van LM/St M dan betaal je alleen het tarief voor dit gebied. Zodra je door een poortje van bijv. VT gaat, dan betaal je het volle 3V tarief.
En natuurlijk betaal je niks als je een dag niet skiet.
@annie-s doet dit al jaren.

MiTi op 10 okt 2016 12:13

oh dat wist ik niet. ken die pas niet. volgens mij bestaat hij niet meer. nu alleen nog les menuires pas of les menuires/valthorens of trois vallee.

Bedankt voor de vele reacties! Een pas voor het hele gebied it is! Nu nog hopen op veel sneeuw van 10/12 tot 17/12!

De liberte pas bestaat nog steeds. Reeds bericht gehad van sevabel of wij nog willen verlengen. We betalen wel een start tarief van € 30,- De vraag per email komt eind september en wordt begin oktober afgeschreven van je creditcard. Als je in de TV bent krijg je elke avond een email wat je moet betalen. Klopt altijd! Nadeel dat je wel goed moet bekijken wat je wilt skiën per dag.

Kijk even op de site van Les Menuires, skipassen en er staat de trois vallees Liberte , werkt vooral als je enkele weken verblijft. Ik kom er nu een jaar of 10 en inderdaad nog steeds afdalingen en liften die ik nooit genomen heb, en dan doen ze er nog elk jaar een of meer liften en pistes bij…

Pas op met blauwe pistes

Voor info over Ski Liberté in het Frans: http://www.les3vallees.com/fr/forfait/3-vallees-liberte…

bon ski

Voor Liberte moet je eigenlijk wat vaker in een seizoen gaan en bij slecht weer niet of alleen in je eigen vallei skieen. Ga je de helft of meer dagen een andere vallei bezoeken neem dan gewoon een pas voor het hele gebied.

Maar als reactie op de topicstarter: kijk ff hoe het weer is half december want als er weinig sneeuw is of het sneeuwt als een dolle dan maak je andere keuzes.

Plaats een reactie