Mogelijkheden Les Menuires -> Val Thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Menuires

Half december gaan wij voor een lang weekend richting Les Menuires. Aangezien er wellicht geen dalafdaling mogelijk is kunnen we altijd nog vanuit Val Thorens de pistes op. Nu zie ik dat er een gratis pendeldienst is maar staat er ook duidelijk bij vermeld: “Verboden voor skiërs tussen Les Menuires en Val Thorens”. (http://nl.lesmenuires.com/winter/skigebied/routebeschrijving…). Zijn er nog alternatieven om vanuit Les Menuires met ski’s in Val Thorens te komen (zonder auto).

Het moet wel heel raar lopen wil er geen dal afdaling mogelijk zijn naar les menuires tegen die tijd. De sneeuwkanonnen staan al aan zag ik. Mocht dit nou echt niet kunnen dan zal er vast een oplossing komen om op een andere manier in Val thorens te komen.

Het moet wel heel raar lopen wil er geen dal afdaling mogelijk zijn naar les menuires tegen die tijd. De sneeuwkanonnen staan al aan zag ik. Mocht dit nou echt niet kunnen dan zal er vast een oplossing komen om op een andere manier in Val thorens te komen.

aartstyle op 29 nov 2016 13:33

Nou, ik was in Val Thorens afgelopen weekend en de sneeuwgrens is op dit moment rond de 2100, lager ligt er echt helemaal niks. Als er de komende 2 weken niks tot weinig valt zal skiën in Les Menuires niet heel prettig zijn gok ik

Je zou je ski’s en skischoenen in een locker in Val Thorens neer kunnen zetten en dan met de skibus gaan. Is een beetje omslachtig, maar werkt waarschijnlijk wel.

Je kunt toch gewoon met de lift? Omhoog met de bruyeres of de mont de la chambre, en dan naar val thorens over de pistes. En als er terug niet genoeg sneeuw ligt ga je het laatste stuk (bv bruyeres 1) met de lift naar beneden. Geen probleem toch?

Als ik nu op de webcam zie hoe de situatie bij de laatste afdaling richting Croisette verandert, dan zou ik me inderdaad geen zorgen maken. Les Menuires wil het weekend van 11 december openen en die zullen er dan ook alles aan doen om dat te doen slagen. En de Bruyeres lift kan ook door voetgangers worden gebruikt. Je zit dan op de hoogte van 2700 m. op de Mont de la Chambre met een verbinding op dezelfde hoogte naar Valtho. Vanuit Valtho moet je richting LM dan wel minimaal naar net tussenstation van de Bryeres lift kunnen skien, want, voor zover ik weet is het moeilijk om vanuit Valtho de hoogte van de Mont de la Chambre te bereiken. Hoe het zij…ik zie geen enkel probleem.

Hen48

Ik zou me over de dalafdalingen naar Menuires geen zorgen maken:
vandaag

null

Wat betreft Val Tho tot de Virage de Caron is bijna alle open dwz afdalen tot 2000 meter is mogelijk. Op het lagere gedeelte van de Boismint en de Plan de l’Eau lift wordt net zo hard gespoten als in Les Menuires

*bericht bewerkt door skifan op 29 nov 2016 17:29

bon ski

Kan LM open op 10 december? Want er komt niks meer bij de komende dagen

Ik zou me over de dalafdalingen naar Menuires geen zorgen maken:
vandaag

null

Wat betreft Val Tho tot de Virage de Caron is bijna alle open dwz afdalen tot 2000 meter is mogelijk. Op het lagere gedeelte van de Boismint en de Plan de l’Eau lift wordt net zo hard gespoten als in Les Menuires

skifan op 29 nov 2016 17:28

Nou dit is niet hoe wintersport er wat mij betreft uit hoort te zien…

De foto die je ziet is, zoals je misschien weet, het laatste gedeelte van de afdaling naar het centrum van LM, Croisette. Het valt me inderdaad op dat dit deel ondanks enig spuitwerk, er nog steeds beroerd bijligt. Hogerop Al het, naar ik aanneem beter zijn, omdat je daar boven 2000 m. zit. Als je vanuit Valthorens tot bij het tussenstation van de Bruyeres lift kint skien, kin je het laatste deel altijd met de lift naar beneden. Maar dan zal wel het skigebied moeten openen. Ik heb nog geen berichten over het opschuiven van de opening gezien, maar de weersvooruitzichten zijn sowieso niet best. De enige die het kan weten is skifan omdat die immers ook in het centrum van LM verblijft. Hij skiet de laatste dagen in Valtho, maar het is me niet bekend of hij daarmee de auto heen gaat. Wellicht komt er nog een reactie van hem

Hen48

Nalezen op typefouten altijd verstandig. Staat zo slordig.

Hen48

Ik ben meestal pessimistisch maar ik denk dat het allemaal nog wel goed moet komen hoor, zal niet overal even geweldig zijn en zullen zat pistes dicht zijn maar het is dan ook nog maar 10 december, je kunt beter later dan vroeger in het seizoen zijn als je meer sneeuw wilt hebben :)
Het is balen dat sneeuw en kou alleen voor Oostenrijk is voorlopig!

Er wordt er heel hard gewerkt om de boel tot aan de Doron te kunnen openen. En anders kan er altijd het middenstation van de Bruyères-lift worden ingezet. Deze ligt op zo’n 2200m en is wel bereikbaar.
Of er lekker geskied en geboard kan worden is een tweede, hoewel het bovenin aardig goed lijkt te zijn.
ValTho is bijvoorbeeld vrijwel vrij van stenen op de piste. Dat was vorig jaar wel anders.

Vrijdag gaan de eerste 3 liften (Doron, Roc 1, Menuires lift)met afdalingen open. Zaterdag gaan de verbindingen met 3 Vallées open.
Ja, onder 2100 meter ligt enkel kunstsneeuw, maar dat geldt ook voor Val Thorens, waar alle afdalingen tot de Virage du Caron (2000m), prima te skiën zijn.
Voor de voorgenomen opening van les Menuires: http://lesmenuires.com/hiver/ski-snowboard/previsions-douver…

bon ski

Plaats een reactie