Glutenvrij in Val Thorens?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Wij vertrekken vrijdag (23/12) richting Val Thorens. Mijn vrouw heeft een gluten-intolerantie en ik vroeg me af of iemand ervaring of misschien enkele leuke adresjes heeft in Val Thorens waar ze glutenvrije maaltijden aanbieden?

Hallo Sander,

Ik leef ook glutenvrij en vertrek vrijdag naar Val Thorens. Jammer dat je geen reacties hebt gekregen op jouw vraag. Maar hebben jullie inmiddels (goede) ervaringen met gluten vrij eten in Val Thorens? Ik hoor het dan graag!!

Groet,
Sanne

ik denk dat je dat het beste bij de restaurants zelf kan informeren.

part time skier, full time savage

Ga ik ook zeker doen. Maar misschien zijn er al goede ervaringen? Dan kan ik daar sowieso naar toe. En ik ben ook benieuwd of er in de supermarkt eventueel gluten vrije producten te koop zijn.

Wij hebben naar Valtho een keer een vriendin mee gehad met gluten-allergie.
Supermarkten hebben voldoende gluten-vrije producten. Bij restaurants moet je het even vragen. Zorg dat je de Franstalige omschrijvingen kent :-).
Er was een bakker met glutenvrij brood, maar dat was volgens die vriendin niet te eten.

Hallo Sander,

Ik leef ook glutenvrij en vertrek vrijdag naar Val Thorens. Jammer dat je geen reacties hebt gekregen op jouw vraag. Maar hebben jullie inmiddels (goede) ervaringen met gluten vrij eten in Val Thorens? Ik hoor het dan graag!!

Groet,
Sanne

sannewisselink op 19 jan 2017 10:02

Hallo Sanne,

Wij hebben er vooral op gerekend dat er weinig mogelijkheden zouden zijn. Qua restaurants zijn er wel wat mogelijkheden, ik kan nu niet direct namen opsommen behalve “Le Vieux Chalet”. Alle bezochte zaken wisten wat het was en wilden er zeker rekening mee houden. Niet echt problemen ondervonden. Overal lekker gegeten.

Ook in de supermarkt (Carrefour) had je de standaard dingen.

Veel plezier!

O ja, het blijkt dat de “Wok-Ski” ofzo, bij de 360° bar nabij het vertrekpunt van de liften La Portrette en Moraine ook glutenvrij is, of toch enkele maaltijden…

Ik neem mijn eigen eten mee en eet met de rest aan tafel (meld het wel altijd even)
ik vertrouw die hutten voor geen meter (uit ervaring helaas)

Disturbing the peace since 1975

gedeleteerd… ?

*bericht bewerkt door Supergrover op 21 jan 2017 01:53

Disturbing the peace since 1975

Ik zit nu op het terras bij rendez-vous en daar staat op de menukaart aangegeven wat glutenvrij is en dat is best veel (sterretjes)

null

Beste,

Nu bijna al 2 jaar later, is er al iets geëvolueerd?
Ik moet zelf ook gluten vrij eten.
De toeristische dienst wist me dit te melen.
Heeft er iemand hier ervaring mee? anders hoor ik het graag.
alvast bedankt!

null

*bericht bewerkt door _Wouter_ op 07 jan 2019 16:18

Ik heb bij Supernova geluncht en dat is een leuk hip tentje wat niet zou misstaan in het centrum van een grote stad. Leuk en gezellig aangekleed, goede koffie en lekkere, gezonde en dus een aantal glutenvrije gerechten. Het is al voorbereid, maar ze warmen het ter plekke op. Aanrader dus!

Plaats een reactie