Privéles voor vergevorderde skieër Val Thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Beste,

Laatste week april zit ik in ValTho,

Ik ben op zoek naar een paar uur priveles aan het begin van de week, o.a. om op punten gewezen te worden waar ik me nog kan verbeteren voor de rest van de week.

Mijn frans is zeer matig, en dat is een understatement.

Mijn nivo is volgens het nieuwe wintersport topic vergevorderd.

Ik ga zwarte piste gecontroleerd en soepel en vlot af, Maar er zijn zeker schoonheidsfoutjes en punten voor verbetering.

Heeft iemand misschien een adres voor engelstalig of nederlandstalig instructeur. Ik weet dat ik ook gewoon een skiles bureau kan contacteren, maar ben benieuwd of er namen/bedrijven zijn in valtho waar gevorderde skieers goede ervaring mee hebben.

ESF heeft ook prive lessen 1 op 1 en de meeste ski leraren zijn het engels best een beetje machtig. Wel even aangeven bij evt. boeken dat je echt geen Frans spreekt.

Prosneige, een van de skischolen in het gebied had vorig jaar ook Nederlandstalige leraren. Ik trof een al wat oudere leraar in de Peclet lift in Valtho, die me vertelde daar al wat langer les te geven.
Ze werken vanuit Les Menuires, maar wellicht ook vanuit Valtho.

Hen48

Bij ESF zijn de leraren ook (meestal) het Engels machtig en er zijn zeker ook Nederlandstalige monitoren.
Als je contact met hen opneemt en vermeld dat je geen Frans spreekt dan zullen ze zeker op zoek gaan naar een monitor die wel Engels of Nederlands spreekt. Mijn nichtje (die ook skimonitrice is) heeft enkele jaren geleden ook een paar uur priveles genomen om wat extra oefeningen te doen. Was toen een belg , weliswaar franstalig maar sprak ook nederlands.

Plaats een reactie