December

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Wij gaan op 12 december tot 19 december naar Les Menuires. Ligt er dan eigenlijk al genoeg sneeuw (gemiddelde hoogtes), ook in het dal?

Ander vraagje: Wij komen met de trein toe in Moutiers, vandaar zou je een bus kunnen nemen naar Les Menuires. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Enige site met meer info?

Mvg,

Mike

het kan alle kanten op… niet echt een nuttig antwoord natuurlijk. Ik ben nu 5 keer in Les menuires/Val Tho geweest rond die tijd en er zijn jaren dat er heel weinig sneeuw (te weinig) ligt, maar ook jaren dat alle pistes open zijn. Afwachten dus. Om zekerder te zijn zou ik een 3Vallees-pas kopen. Ik heb het nl. wel eens meegemaakt dat Vallee des Belleville heel karig bedeeld was, terwijl het in de andere twee dalen goddelijk skien was.

http://skisport.dk/snevejr/graf/valthorens/
http://skisport.dk/snevejr/graf/meribel/
Veel sneeuw ligt er meestal in december in Frankrijk niet.
Met wat geluk valt er een dump voor je vertrekt… .
Wel heeft Les Menuires veel sneeuwkannonnen voor Franse begrippen, dus skiën kan je toch in een redelijk gebied… . Hou wel rekening dat de hoge pistes veel meer sneeuw nodig hebben dan de lagere!

Spijtig weer diezelfde vraag te lezen als de voorbije jaren.
Sneeuw of geen sneeuw… Pfffff … En ja, je kan ook de statistieken gaan bekijken, of naar Madame Blanche lopen, met haar glazen bol!
We hebben nog haast 2 maanden te gaan, aub seg!
Noot : doorgaans (sic) heeft Frankrijk later sneeuw ( dan Oostenrijk) maar blijft ook langer liggen.
Maar ook dit is geen gegarandeerd gegeven!!!

Mike, wij zitten diezelfde week in Les Trois Valées dus we duimen met je mee (voor wat het waard is)… ;)

Overigens begint het er de afgelopen dagen steeds meer op te lijken dat het goed gaat komen!

All,

Historische gegevens zeggen niet zoveel inderdaad. vorig jaar zaten we in de eerste week van december in ValTho en viel er ongeveer 30-40cm per dag bij. Voordeel is dat het gebied rustiger is, daarmee wordt de sneeuw minder "ingereden." Dit jaar op 27November al in de bus, moet dus nog wel wat bijvallen…

Veel plezier allemaal, ride hard!

Plaats een reactie