Taxi vanaf Moutiers reserveren

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Hoi Wintersporters!

Al enige tijd lees ik met veel plezier allerlei berichten op deze pagina maar nu dan toch ook eens een eigen bericht. Ik heb gezocht op het forum en kan nog geen antwoord vinden dus dan mijn vraag:

Eind januari ga ik samen met mijn man een week snowboarden in Les Menuires. Wij gaan met de Thalys naar Moutiers en moeten dan nog naar Les Menuires zien te komen (inclusief 2 snowboards etc.). Twee jaar geleden hebben wij daarvoor de Snowbuzz genomen maar dat is ons eigenlijk niet zo goed bevallen. Het liefst wil ik een taxi nemen maar die wil ik dan wel graag vooraf reserveren. Nu zijn er veel taxi-bedrijven te vinden dus ik ben op zoek naar tips. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gewoon de skibus nemen van moutiers , brides les bains , of om de 20 minuten rechtstreeks met de bus van val thorens, zeer goedkoop ofwel eens vragen in topic van les 3 vallee winter

*bericht bewerkt door Pieter230976 op 19 dec 2017 18:59

Er is al eerder een topic geweest met negatieve ervaringen met Snowbuzz:

https://www.wintersport.nl/skigebieden/troisvallees/forum/to…

Wij zijn diverse malen na aankomst met de Thalys met de ‘reguliere’ busdienst van Altibus gereisd en dat zou ik zo weer doen. Er vertrekken voldoende bussen en als de bus vol is komt er een tweede bus. Die optie is volgens mij een stuk goedkoper dan een taxi. Als je via hun website boekt heb je de beste tarieven.

Met een taxi heb ik geen ervaring maar als je meer over de Altibus wilt weten kan je dat altijd vragen.

*bericht bewerkt door zenith op 19 dec 2017 18:58

Ik zie het al voor me, taxi bij mindere weersomstandigheden. Moet wel zijn brood verdienen.Ik zou me sowieso niet prettig voelen, tenzij je er een droog wegdek kunt bijboeken. De pas is weliswaar niet moeilijk, maar waarom moeilijk doen als er een geregelde busdienst is, met chauffeurs die het traject gewend is.

Hen48

Het lijkt mij dat taxi-chauffeurs in dat gebied ook weten hoe ze moeten rijden. Maar als de ervaringen met de altibus ook goed zijn dan is dat zeker een goedkoper alternatief. Ik vond de bus (het wachten etc) de laatste keer niet zo’n succes dus vandaar de optie taxi. Ik zal mij ook eens goed verdiepen in Altibus en mocht ik nog iets niet duidelijk vinden dan weet ik dit forum te vinden!

Bedankt in ieder geval!

Plaats een reactie