Oud & Nieuw in Val Thorens (feest?)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Beste wintersporters,

Over 2 dagen vertrek ik richting Val Thorens. Dit betekent dat ik daar ook met oud en nieuw zal zijn.
Ik vraag me al een tijdje af wat er allemaal te doen is om knallend het nieuwe jaar in te gaan? Speciale feesten? Zo ja, waar?

Bvd voor de reactie.

ValTho was 5 jaar terug nog best aardig met oud&nieuw, maar verwacht geen Nederlandse taferelen.

Vuurwerk in de Franse skigebieden is meestal georganiseerd en wordt dan afgestoken ergens tussen 20u en 22u.

0.00u op straat steken de Hollanders hun meegenomen klappers en pijltjes af en lopen de Fransozen met een fles champagne in de hand Bonne Annee te roepen. Na een half uur is dat wel voorbij. C’est ca, tenzij je natuurlijk nog ff gaat afpilzen in de Jeti bar etc. Maar daar moet je dan weer (dure) kaarten voor hebben, wat mij betreft higly overrated.

Ik zou de krachten sparen en nieuwjaarsdag vooral lekker gaan skiën ipv brak in mijn nest te stinken :) Ons oud en nieuw is dit jaar in Alpe d’Huez; twee jaar terug in St Sorlin d’Arves stelde het helemaal weinig voor (behalve het georganiseerde vuurwerk in de avond dan).

Ik vertrek ook vanavond richting val tho, en weet toevallig al van de reisleiding ter plekke wat er in de Nederlandse kroegen is. In het Snowcafe is een feestje met het thema around the world en in Le Monde is het thema Fairy tale. Kaartjes kosten 15 euro en je krijgt een fles champagne erbij.

Op de site van Val tho staat dat zij ook van alles doen en vuurwerk. Ik weet alleen niet hoe laat, maar dat zal makkelijk te achterhalen zijn bij het vvv kantoor. Vaak doen de skileraren ook een fakkeltocht vanaf de piste, altijd wel leuk om te zien.

Mocht je uiteten willen, dan moet je wel een budget van rond de 75 euro pp hebben, want de meeste restaurants bieden alleen vaste en uitgebreide menu’s.

Goede reis en veel plezier in Val tho!

Ps, die fles champagne moet helaas een glas champagne zijn ;)

15E incl fles Champie zou inderdaad mooi zijn geweest ;)

Toegangsprijs valt me mee trouwens, er staat me bij dat dit 5jr terug rond de 25e was, dat hebben we toen dus niet gedaan.

Dus je kan op oudejaarsavond nergens goedkoper eten dan voor 75 euro pp? Begrijp ik dat goed?

Ik durf het niet te zeggen, dit is wat ik tot nu toe weet en gehoord heb, ook van seizoenswerkers.
Wij gaan ook nog wel kijken of we wat vinden, mja we zijn met een groep van 23, vandaar dat ik vooraf wou reserveren…

Je kan prima eten voor 35 euro pp op oudjaarsavond (wel even reserveren)… La paillote, la chaumiere…

Verder zou ik voor een goed feest niet naar de nederlandse kroegen gaan… eerder naar saloon of klub summit…

Je kan prima eten voor 35 euro pp op oudjaarsavond (wel even reserveren)… La paillote, la chaumiere…

Verder zou ik voor een goed feest niet naar de nederlandse kroegen gaan… eerder naar saloon of klub summit…

Sjakie op 29 dec. 2011 12:54

Zitten deze restaurants in Val tho sjakie ? hoe kan ik reserveren ?

Wij zijn net terug en het was dance valley op de piste in het klein, bere gezellig met z’n allen op de piste en goede dj’s erbij.
Veel vuurwerk.

Klinkt goed, jaren terug was er buiten niets georganiseerd. Dit jaar in Alpe d’Huez wel een kwartiertje vuurwerk gezien. Hoe het in het dorp was weet ik niet omdat ons chalet iets er buiten ligt.

Waar was het? Bij de 360 of bij de Folie Douce, of gewoon in het dorp zelf?

Gewoon in het dorp zelf in het centrum daar waar die skitunnel boven uitkomt. Vlakbij het winkelcentrum.

Ja vorig jaar bij oud en nieuw super feest gehad!! Groot ijskasteel gebouwd waarop een goede DJ aan het draaien was (wat jack 12 ook zegt… boven de skitunnel, centrum van het dorp)… Was een groot feest met alle nationaliteiten door elkaar! echt top! Was ook veel vuurwerk! Mooie nacht gehad (H)!!..

Jack en Gast197, goed om te horen dat het zon super feest was met oud en nieuw. Nog een vraagje: moest je daar van te voren kaarten voor halen of kon je daar zo heen?

Thanks!

Kon je gewoon heen (centrum va het dorp)… georganiseerd door office du tourisme en ESF en setam

Kon je gewoon heen (centrum va het dorp)… georganiseerd door office du tourisme en ESF en setam

Gast198 op 20 nov. 2012 18:55

Dank voor je super snelle reactie. Heb er zin in :-)

Gast467 Echter als je na dat openbare feest naar een andere tent wil (zowel de nederlandse, franse, deense, engelse kroegen/discotheken) heb je kaarten nodig… deze kan je in de week bij de specifieke uitgaansgelegenheden halen…

Oke, daar kijken we dan de dagen ervoor nog wel even na, om te zien wat een beetje bevalt :-)

Plaats een reactie