van La Tania naar VT

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Voor het eerst naar Les Trois Vallees, we kijken er naar uit. Sites skimaps etc worden bestudeerd. Hoe kom je zo snel mogelijk van La Tania in VT. Kun je via de blauwe piste Blv de Loze direct naar de lift Cobe of Saulire 2 om zo snel in Mottaret te komen?

Er zijn vele mogelijkheden om er te komen vanuit La Tania. Persoonlijk zou ik opteren voor deze: Eerst boven nr col de la loze via La Tania - gondels en dan dou des lanches afskien tot meribel. Tougnete 1 en 2 nemen. Afskien tot menuires centres. Dan stoeltjes "menuires" nemen dan stoeltjes "mont de la chambre nemen. En dan ben je boven op de mont de la chambre en kan je afskien naar val tho :)

wel ff in de gaten houden hoe laat de laatste lift terug gaat…

Niels en Bob bedankt, Gelukkig en een sneeuwrijk 2012

@Japie, makkelijk gezegd sneeuwrijk 2012. Komt nu met bakken naar beneden;) lol

life is a beach, or a pile of snow

Ik zou na de Dou de Lanches de col de la Loze richting Courchevell via Lac Blue.
Halverwege de sleep lift en de Saulire naar Mottaret.
Platiere 1 & 2 naar de stoeltjes Cote Brune. Daar vandaan ski je zo VT in.

Ik zou na de Dou de Lanches de col de la Loze richting Courchevell via Lac Blue.
Halverwege de sleep lift en de Saulire naar Mottaret.
Platiere 1 & 2 naar de stoeltjes Cote Brune. Daar vandaan ski je zo VT in.

San op 1 jan. 2012 04:47

Eens! via courchevel 1850, saulire, plattieres 1&2, Cote brune en Mt de la Chambre is het snelste.

Let op! als je te laat bent is de piste tussen bergstation plattieres 2 en dalstation cote brune gesloten en wordt je gedwongen plattieres 3 te pakken en naar les menuires te skieen. Bus is duur en rijdt infrequent!! Ik spreek uit ervaring :(

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Eens! via courchevel 1850, saulire, plattieres 1&2, Cote brune en Mt de la Chambre is het snelste.

Let op! als je te laat bent is de piste tussen bergstation plattieres 2 en dalstation cote brune gesloten en wordt je gedwongen plattieres 3 te pakken en naar les menuires te skieen. Bus is duur en rijdt infrequent!! Ik spreek uit ervaring :(

Frank op 1 jan. 2012 13:00

Je moet dan wel 2 keer je skies uitdoen, rechtstaan in de saulire en de plattieres-cabines zijn de oncomfortabelste van heel de alpen…
Ik zoek liever altijd een route met zoveel mogelijk ontkoppelbare zetelliften :)

Neem je niet de Saulire maar ski je een klein stukje door naar de Suisse stoeltjes lift. Scheelt misschien een minuut of 5 hooguit.

Plaats een reactie