Zomer 2018

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Ha Skifan,

Zijn er nog (leuke) berichten over 3 vallees ?
Meestal begint met jouw berichten de voorpret al in de zomer.
Of ben je deze zomer niet in LM ?

Vriendelijke groeten,

Droopt2

OOh lullo :P :D,
Ik dacht…Yes daar komen de updates weer!
Maar zag dat het eerder een oproep was aan @Skifan
Ik dacht dat hij normaal eind juli t/m september op vakantie ging maar heb ff gekeken naar de datum van vorig topic en dat was toch al begin Juni.
Ik hoop dat er niets ernstigs is gebeurd of dat hij een keertje overslaat!?
Zat ook al te wachten op de updates al zal ik er volgend jaar en de komende jaren heel weining aan hebben gezien mijn vrouw weer opnieuw zwanger is nu al ruim 20 weken en 7 december uitgerekend is.
Waarschijnlijk zal het 2020 pas worden dat ik weer op wintersport ga en dan een kleiner gebied met meer mogelijkheden :)

Er zijn een groot aantal interessante ontwikkelingen in Les 3 Vallées.
Val Thorens:
Nieuwe tyroliënne vanaf de Moutière lift naar het station
Er is begonnen met de aanleg van de blauwe piste vanaf de Cime Caron
Menuires:
Vervanging van de cabines van de TC Bruyère
Verhoging van de capaciteit van de TSD Granges en de Roc 1
Aanleg van een groot spaarbekken voor de sneeuwkanonnen op La Masse
Méribel:
Vervanging van de Plan de l’Homme lift, de Plan de l’Homme lift wordt opnieuw opgebouwd als TSD Cherferie (en vervangt de oude sleeplift)
Courchevel:
Vervanging van de TC Grangettes.

Beste @Droopy2 en @Freerider (gefeliciteerd)
Wij zijn in Frankrijk en volgen, net als andere jaren de ontwikkelingen in les 3 Vallées.
Voorheen was het zo dat wanneer je op een door mij op het forum geplaatste foto te klikte, het origineel op mijn FLICKR account opende (betere kwaliteit en te vergroten), nu opent de foto in de foto viewer van Wintersporters.nl (matige kwaliteit en er valt een stuk weg). Na contact met een moderator is me duidelijk geworden dat deze policy niet bespreekbaar is, dit is voor mij reden om in ieder geval deze zomer geen topic te openen over les 3 Vallées en ook geen foto’s te plaatsen op dit forum.

*bericht bewerkt door skifan op 23 jul 2018 17:23

bon ski

Worden nu de nadelen zichtbaar van Wintersporters naar Wintersport zichtbaar

May the ski force be with you !!

@skifan, Laten we dan een nieuwe website beginnen; iets met wintersporters.nl ;-)

Beste @Droopy2 en @Freerider (gefeliciteerd)
Wij zijn in Frankrijk en volgen, net als andere jaren de ontwikkelingen in les 3 Vallées.
Voorheen was het zo dat wanneer je op een door mij op het forum geplaatste foto te klikte, het origineel op mijn FLICKR account opende (betere kwaliteit en te vergroten), nu opent de foto in de foto viewer van Wintersporters.nl (matige kwaliteit en er valt een stuk weg). Na contact met een moderator is me duidelijk geworden dat deze policy niet bespreekbaar is, dit is voor mij reden om in ieder geval deze zomer geen topic te openen over les 3 Vallées en ook geen foto’s te plaatsen op dit forum.

skifan op 23 jul 2018 17:22

Jezus, wat een gezeur. Je bent één van de leden met de meeste (foto) bijdragen. Eeuwig zonde dit en een gemiste kans van Wintersport(ers).nl in mijn optiek…

Hopelijk komt er wel weer een winter topic van jouw hand… ;)

Belachelijk😡, zowel in de winter als de zomer een topic waar vele waarde en plezier aan beleefde is er nu niet meer🤷‍♂️ @Rogier dit kan toch niet de bedoeling zijn zeggende dat jullie totaal onafhankelijk zijn en blijven?

LA NORMA😍☃️

@skifan
Wat eeuwig jammer dat we jouw bijdragen nu moeten missen.
Ik zie net dat je nog steeds foto’s plaatst op je Flickr account, dat is dan nog iets.
Maar daar mis ik wel dan jouw tekst en uitleg bij.
Is het niet mogelijk om toch de tekst op dit forum weer te geven (zoals je hierboven gedaan hebt) en een verwijzing naar Flickr ?
(Of op een ander forum)
Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent in het beleid van dit forum, maar er zijn nu een heleboel mensen (ik ook) teleurgesteld dat we jouw bijdragen niet meer krijgen.
@Rogier
Ik snap het probleem niet, waarom niet gewoon laten zoals het was, zodat we de waarvolle bijdragen van @skifan kunnen blijven ontvangen, inclusief plaatjes van enige kwaliteit ?
Daar kan je toch niet tegen zijn ?
Kan je uitleggen waarom het nu zo is ? En waarom dat belangrijker is dan tevreden klanten ?
(Want het mag duidelijk zijn, niet alleen @skifan is nu ontevreden, alle volgers van dit topic (het grootste van de hele site) zijn nu ontevreden).

Dit heeft niets te maken met de overgang naar wintersport.nl deze overgang heeft te maken met dat wij juist foto’s beter en groter willen kunnen tonen in het forum en op het weblog. En dat we altijd doorontwikkelen op de website.
(Dat een deel van de foto wegvalt is een bug en daar wordt aan gewerkt.)

Wij zijn nog steeds onafhankelijk. Maar we kunnen niet voor iedere gebruiker op een andere manier gaan programeren. We nemen kritiek en opmerkingen wel altijd mee. @skifan kan mij altijd een PM sturen en dat we naar een oplossing zoeken.

*bericht bewerkt door Rogier op 24 jul 2018 09:14

Click. Click. Peace

@Droopy2 Zie mijn comment hierboven. Omdat we website door ontwikkelen, anders zou deze website niet meer modern zijn en zelf niets meer goed werken.

Laat ik duidelijk zijn: foto’s zijn nog steeds te plaatsen, beter en groter dan vroeger dus dat is voor 99 % van de gebruikers goed nieuws. Juist omdat wij naar kritiek hebben geluisterd dat foto’s van matige kwaliteit waren. Het enige wat niet meer kan is doorlinken naar andere foto-pagina’s en dat komt juist omdat wij foto’s beter tonen via onze eigen site.

Dus @skifan kan gewoon zijn foto’s blijven plaatsen en als hij ze direct op het forum plaatst zijn ze beter en groter dan dat ze vroeger waren.

*bericht bewerkt door Rogier op 24 jul 2018 09:15

Click. Click. Peace

@skifan
Commentaar op wat Rogier schrijft ?
In ieder geval goed te horen dat ze het wegvallen van een stuk foto als een bug zien.
Het lijkt er ook op dat @Rogier zegt dat het nu beter is, en jij zegt het tegenovergesteld…
Ik heb geen zin in een welles-nietes discussie…

Wil / kan je overwegen om je bijdragen toch te leveren ?

  • Het wordt door een groot aantal lezers erg gewaardeerd.
  • @Rogier schrijft dat de bugs eruit gehaald worden
  • en ik ben verslaafd aan je bijdragen, zo wordt het wel erg cold-turkey.
    @Rogier.
    Ik neem aan dat ik gewoon een link kan plaatsen zoals bv:
    https://www.wintersport.nl
    En daar op door kan klikken ? Waarom zou dat niet meer mogen / kunnen ?
    Ik heb er nooit misbruik mee gezien !?
    Wat is de reden waarom niet ?? (Ik krijg niets verzonnen).

Alvast dank aan beiden !

Een vooralsnog teleurgestelde Droopy2

ja was al aan zoeken naar de post van ski fan. mis het gewoon !

*bericht bewerkt door Shane op 24 jul 2018 13:58

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nee, valt inderdaad niet echt te omzeilen :)…

*bericht bewerkt door Shane op 24 jul 2018 13:58

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Droopy2

Een paar punten. Links plaatsen naar eigen bedrijfjes e.d. mag niet, dit staat heel duidelijk in de forumregels omschreven. Bij Skifan stonden we dit oogluikend toe (ook het flckr account) vanwege de enorm waardevolle posts van hem. Bij de manier hoe skifan vroeger poste is de kwaliteit nu minder, al zou hij de foto’s nu direct op ons forum posten is de kwaliteit beter. Dus we hebben ‘allebei’ gelijk ;-)

punt 2: Je ziet er geen misbruik van, omdat we erg streng zijn om links waar wel misbruik wordt gemaakt. ;-) En we spreken hier best veel mensen en bedrijfjes op aan. Maar ook over dit soort zaken wil ik best in gesprek met @skifan.

En als laatste @skifan kan mij altijd PMen en we kunnen altijd kijken wat we kunnen doen. Maar zoals hierboven beschreven we kunnen niet voor een persoon compleet anders gaan programeren als de winst voor velen dan verloren gaat. Al met al luisteren we mee en denken we mee.

Click. Click. Peace

@Rogier, dank voor je uitgebreide reacties😃
Hopelijk kan er dan toch weer een topic open vanuit @skifan?!

Over het linken naar eigen pagina, als men het als “handtekening” heeft staan mag het wel?

*bericht bewerkt door Piefke op 24 jul 2018 21:54

LA NORMA😍☃️

Eigenlijk ook niet. Maar soms staan we zaken toe. Hangt ook van gebruiker af. Iemand die voor het eerst post is wat anders dan een waardevolle forumbezoeker als @skifan

De foto’s waren op deze manier natuurlijk ook links naar een eigen pagina.

Click. Click. Peace

@Skifan , ik heb je foto’s die ik de hele tijd gemist heb gisteren nog op mijn gemak bekeken!, mijn grote dank daarvoor dat je ze wel op flicker hebt gezet :D
Uiteraard mis ik de tekst en uitleg!, hopelijk dat je samen met de mods eruit komt want in mijn ogen verdien je een speciale “rang” als L3V verslaggever onderhand met al je bijdragen die je hebt geleverd…het moge duidelijk zijn dat je geen gewone forumbezoeker bent ;) .
Wellicht als je inplaats van www. ----> w ww.flickr… een verwijs naar je account kunt maken dan naai ik de www zelf wel aan elkaar :P ;)

*bericht bewerkt door Freerider op 25 jul 2018 08:27

Zie bijgaande video over de werkzaamheden in Meribel:

  • Vervanging Plan de Homme met de nieuwe lift “Legends”
  • Vervanging van Roc de Fer met de oude Plan de Homme.
  • En nog veel meer…

Groeten,

Droopy2

*bericht bewerkt door Droopy2 op 25 jul 2018 12:16

@Freerider. Blij je weer te horen en dat nog met prachtig nieuws. Van harte. Baby voor half december. Moet kunnen eind januari. Niet vergeten dat je een baby niet snel genoeg kunt laten wennen aan de winterrsportomstandigheden. Mijn kleindochter was 8 of 9 maanden. Daar kun je nu ruim overheen, al realiseer ik me dat je het met hoogtes nooit weet voor een baby. Hoe dan ook eerst moet je vrouw die voor zwangeren “vervelende” zomer overleven en de vervolgens ben je mans genoeg zelf een verstandige keuze te maken. En voor je het weet staat je zoon/dochter zelf op de ski’s/board. Alle goeds.

Hen48

Sorry, vergeet Skifan nog. Betere foto’s en informatie dan die hij levert lijkt me onmogelijk. Moet geregeld worden, lijkt me zo.

Hen48

Als een policy tot gevolg heeft dat waardevolle (en daarmee bezoekerstrekkende) topics van bewezen gewaardeerde forumcollegae dreigen te verdwijnen of niet meer geopend dreigen te worden, dan moet mijns inziens de policy aangepast worden. Naar mijn mening dient policy altijd een doel; op het moment dat dat doel voorbijgeschoten wordt, is het tijd om de policy aan te passen. Ik (en blijkbaar velen met mij) hoop dat er een oplossing mogelijk is, al ben ik zelf (nog) geen L3V fan.

Mr. Slow

@skifan
Gezien de positieve reacties en het medeleven…
Ben je bereid om toch je vreugde over 3V en LM te delen met ons ?
Of is je besluit om niet mee te doen definitief ?
Droopy2

Hm…

  1. Als je claimt dat wat je zelf ontwikkelt beter is dan al het andere dat al bestaat en vervolgens zit er een bug in, dan lijkt het mij niet handig om te claimen dat het beter is.
  2. Dat brengt mij op een stukje communicatie. Als je je beleid wijzigt, is het handig om dat even aan te kondigen en toe te lichten. Dat geeft doorgaans begrip en acceptatie (als je dat op een goede manier doet en overschakelt op iets wat ook echt beter is/werkt - zie punt 1.). Zoals het nu gaat moet iemand (een heleboel iemanden in dit specifieke geval) er achter komen op een voor hem/hen niet zo leuke manier.
  3. Aanvullend op die communicatie… de community die wintersportERS ooit was, daar lijkt steeds minder sprake van te zijn. Je zou dat goed kunnen vormgeven door wat meer openheid van zaken te geven over waarmee je bezig bent. Verwachtingen managen, wat terugkoppeling geven over wat je aan die community hebt gevraagd. Zo is er een tijd geleden een grote enquête geweest met vragen over wat forumleden zochten in de site. Bij mijn weten zijn daar niet veel conclusies of data van gepubliceerd, terwijl het blijkbaar wel de basis zou zijn van de huidige ontwikkelingen (zo begrijp ik vaak jullie verhaal)? Dat is een beetje vaag natuurlijk, en leidt meestal meer tot onbegrip dan tot wat anders. Transparantie werkt doorgaans erg goed.
    Ook is er in december een vacature geweest voor een redacteur Gear. Die is uiteindelijk niet ingevuld en dat wordt met de huidige capaciteit opgelost. Prima. Maar betekent dat iets voor wat men kan verwachten qua content op dat gebied? Of zijn er zaken beloofd/aangegeven die nu niet uitgevoerd gaan worden waardoor je weer teleurgestelde leden/reacties kan verwachten?

Je hebt als redactie een hele hoop zelf in de hand. Je moet er alleen op de juiste manier over communiceren. Zoals het nu gaat jaag je mensen mogelijk weg die je graag met hun bijdragen op het forum had willen behouden.

Ik wil me hier graag bij aansluiten.
Ik lees al jaren zomer en winter de berichten van @skifan met altijd nuttige informatie over ontwikkelingen in het gebied. en zijn prachtige foto’s die me altijd jaloers maken ;)

Dus hopelijk wordt dit hersteld!

Goed verwoord @GiGi. Duidelijk maar niet onredelijk.

Mr. Slow

Beste allemaal.

Nogmaals @skifan kan gewoon zijn foto’s blijven posten en @GiGi Lees mijn vorige berichten. Het beleid hebben wij niet gewijzigd. Eind vorig seizoen heb ik hier al contact over gehad met @skifan. Ik neem je kritiek over communicatie mee. Echter zijn wij zeer makkelijk te bereiken, als je vragen hebt dan weet jij (en vele anderen) al mijn mailadres (rogier@wintersporters.nl) en er is het forum. Die enquete hebben wij zeker gebruikt. Ook zijn we continu aan het doorontwikkelen en doorschrijven, ook met de antwoorden van die enquete in ons achterhoofd.

Over het materiaal, daar zijn we nu kei, en keihard mee bezig. We willen nu nog niet op tafel leggen wat we hebben. Laat ons het product maken, het komt online en dan zien jullie vanzelf het resultaat. Precies zoals @roel heeft gezegd op je vraag dit lossen we met capaciteit binnen de redactie op, daarmee is het toch duidelijk dat het NIET van de baan is. Het wordt een mooi en onafhankelijk product. Ik ben erg enthousiast in ieder geval. Maar dat is hier geheel off-topic.

Click. Click. Peace

@GiGi ik wil hier ook even op reageren. @Rogier heeft verschillende keren duidelijk gemaakt dat hij best met skifan in gesprek wil om te praten over de mogelijkheden. Fair lijkt me, laten we ervan uitgaan dat hij die handreiking heeft gelezen. Je hebt het ook over meer openheid van zaken geven. Ik kan je garanderen dat we niet meer of minder openheid geven dan vroeger, laat staan dat wintersport.nl daar iets mee te maken heeft. We werken nog op dezelfde manier aan deze website, en dat houdt in dat bepaalde ideeën of veranderingen voor de site continu in proces zijn. Vaak veranderen die zelfs halverwege omdat we erachter komen dat iets anders beter werkt. Het heeft dan weinig zin om openheid te geven want dat zou juist tot teleurgestelde reacties leiden. Zo is deze site groot geworden en we willen hier graag mee doorgaan. Over de gear kan ik zeggen dat we druk bezig zijn met een platform waar we dit seizoen mee willen uitpakken. Over het hoe en wat precies, zie hierboven.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

@Droopy2 en @alle 3V fans
Door de vraag aan mij te stellen, leg je eigenlijk de oplossing bij mij terwijl ik van mening ben dat de oplossing vooral bij het team van moderatoren ligt.
Ik heb al aan het eind van het winterseizoen contact opgenomen met @Rogier. Ik heb deze contacten beëindigd met onderstaande opmerking:
Citaat:
Ik denk wel dat ik de essentie van je antwoorden begrepen heb: wintersporters.nl wil graag profiteren van mijn berichten, vaak met foto’s maar is niet bereid om er meer tegenover te stellen dan het oogluikend toestaan van een link naar mijn FLICKR account. Omdat ik vandaag het item 3v- winter 2017-2018 heb afgesloten kan ik tot de zomer in alle rust nadenken of ik nog verder wil gaan zonder dat mijn foto’s een directe link naar FLICKR hebben.

Er is niets aan deze situatie veranderd behalve dat wintersport.nl nogmaals, maar nu door bezoekers van het forum, is gewezen op het feit dat mijn bijdragen (overigens zonder enig commercieel belang en/of vergoeding) gewaardeerd worden. Het aanbod van Rogier dat ik altijd contact kan opnemen zie ik niet als een handreiking omdat uit niets blijkt dat er iets veranderd is in de mogelijkheden die wintersport.nl mij kan/wil bieden. Mocht dit wel zo zijn dan kan Rogier altijd contact met me opnemen.
Mijn antwoord is dan ook dat ik graag bereid ben mijn kennis en foto’s van Les 3 Vallées te delen met de bezoekers van wintersport.nl maar niet op de voorwaarden zoals die nu zijn.

bon ski

Toch jammer dat hier alleen wordt ingegaan op een paar voorbeelden. Het gaat er mij om dat wat er feitelijk gebeurt niet in lijn lijkt te zijn met wat je predikt. Dat is al in vele eerdere discussies ter sprake gekomen, ver voordat wintersporters.nl en de NSkiV samen gingen werken.
Zeggen dat je een beter product ontwikkelt terwijl er een fout/bug in zit. Zeggen dat je onafhankelijk bent terwijl langzaamaan elke link naar externe producten en bronnen meer en meer ter discussie komen te staan. En nogmaals, zo lijkt het. Of het zo is, is lastig te beoordelen, omdat niemand het kan herleiden of toetsen en het aan elke uitleg ontbreekt (op een beetje pappen en nathouden na op het moment dat er een serieuze discussie dreigt). Alle schijn heb je tegen in ieder geval. En dat komt de geloofwaardigheid niet ten goede.
En om met losse individuen in gesprek te gaan over specifieke gevallen lijkt me geen beleid, maar eerder ad hoc damage control. Het is een pleister, niet meer dan dat. En of dat helpt? Het kwaad is al geschied denk ik, dat verlies van geloofwaardigheid.
Als je als bedrijf gewoon zegt: “Mensen, wij hebben een winstoogmerk en willen een grote one-stop-shop worden voor wintersportzaken in het Nederlands taalgebied en daarmee binnen de segmenten die dat beslaat een zo groot mogelijke marktpositie verwerven om zo meer inkomsten te kunnen genereren”. Kijk, dát is een verhaal wat ik geloof. Dan ben je tenminste wel helder in wat je beoogt te zijn en daar is niks mis mee. Het is vervolgens aan bezoekers om je dan wel of niet die clicks te gunnen. “Click. Click. Peace” zeg maar.

Deze post wordt me vast niet in dank afgenomen. Dat is dan maar zo.

@Droopy2 en @alle 3V fans
Door de vraag aan mij te stellen, leg je eigenlijk de oplossing bij mij terwijl ik van mening ben dat de oplossing vooral bij het team van moderatoren ligt.
Ik heb al aan het eind van het winterseizoen contact opgenomen met @Rogier. Ik heb deze contacten beëindigd met onderstaande opmerking:
Citaat:
Ik denk wel dat ik de essentie van je antwoorden begrepen heb: wintersporters.nl wil graag profiteren van mijn berichten, vaak met foto’s maar is niet bereid om er meer tegenover te stellen dan het oogluikend toestaan van een link naar mijn FLICKR account. Omdat ik vandaag het item 3v- winter 2017-2018 heb afgesloten kan ik tot de zomer in alle rust nadenken of ik nog verder wil gaan zonder dat mijn foto’s een directe link naar FLICKR hebben.

Er is niets aan deze situatie veranderd behalve dat wintersport.nl nogmaals, maar nu door bezoekers van het forum, is gewezen op het feit dat mijn bijdragen (overigens zonder enig commercieel belang en/of vergoeding) gewaardeerd worden. Het aanbod van Rogier dat ik altijd contact kan opnemen zie ik niet als een handreiking omdat uit niets blijkt dat er iets veranderd is in de mogelijkheden die wintersport.nl mij kan/wil bieden. Mocht dit wel zo zijn dan kan Rogier altijd contact met me opnemen.
Mijn antwoord is dan ook dat ik graag bereid ben mijn kennis en foto’s van Les 3 Vallées te delen met de bezoekers van wintersport.nl maar niet op de voorwaarden zoals die nu zijn.

bon ski

Plaats een reactie