Zomer 2018

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Even een domme vraag. Eerst openden de foto’s toch in een apart scherm? Die waren toch heel scherp? (En kon je toch inzoomen?)
Had je daar ook problemen mee, @skifan?
En voor de redactie: @skifan postte een deel foto’s hier, de rest kon je via de link bekijken. Hoe zien jullie dat dat, als je niet meer kunt doorlinken? Dan mis je dus de rest van de foto’s? (Vraag is algemeen bedoeld)
En mag je ook niet meer doorlinken naar bv andere skitests?

(Beter maar een nieuwe discussie van maken?)

*bericht bewerkt door DrPhil op 27 jul 2018 09:15

@DrPhil Over het linken. Natuurlijk mogen er links geplaatst worden op het forum. Daar is het internet voor. Links naar andere skitesten zijn geen probleem zolang het maar on-topic is en geen spam.
Maar links naar eigen bedrijfjes/pagina’s dat mag niet volgens onze regels, zeker niet als ze off-topic zijn. LInks naar een foto-pagina zoals skifan dat hangt er een beetje tussen in.

Wij zijn nu bezig een oplossing te zoeken, waar iedereen zich in kan vinden. Ik heb ook contact opgenomen met Skifan. Het gaat goed komen ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier @skifan

Het lijkt er op dat door jullie beiden een principieel standpunt ingenomen is.
Beiden claimen jullie flexibiliteit, maar het initiatief ligt echt bij de ander…
Met andere woorden, ingegraven in jullie posities.

In dit gebeuren lijkt het gezamenlijke doel, en waar het werkelijk om gaat naar de achtergrond verdwenen.
Het gezamenlijke doel lijkt mij ergens liggen in de buurt van:
“Het uitwisselen van informatie en het hebben van discussies over 3V (of elke andere locatie) waardoor mensen geïnspireerd raken en zelfs contact zoeken met elkaar voor een optimale beleving van de wintersport”
Daarnaast: “Hoe meer deelnemers, en hoe meer “clicks” hoe beter het is”
Daarnaast: “Enige moderatie is nuttig en noodzakelijk om de sfeer positief blijft, zoals dat past bij een prettige wintersport”
Etc, etc.

Waar het werkelijk om gaat is de informatie die gedeeld wordt, de vorm is niet onbelangrijk, maar wel ondergeschikt.
Het gaat om de discussies, het contact, de verschillende meningen, de ervaringen.
Daarin zijn we allemaal verschillend, en dat is mooi ! Dat maakt de discussie breder en dieper. Het gaat niet om gelijk hebben/krijgen.
@Rogier: Claimen dat het met alle plannen voor de website erg mooi gaat worden… terwijl er nu een achteruitgang is in het linken van foto’s van Flickr…
Is niet zo geloofwaardig. Gezien het gezamenlijk belang en waar het werkelijk om gaat is dit zelfs onbelangrijk.
Waarom niet aanpassen zoals het vorig jaar was ?
Nu heb je een groot aantal ontevreden klanten, en dat gaat bezoekers, bijdragen, clicks kosten… dat lijkt me niet in jouw belang.
Je kan wijzen naar @skifan, en ook jij hebt de mogelijkheid om dit op te lossen, de wil lijkt er alleen niet te zijn.
@skifan: Gaat het uitsluitend om de kwaliteit van de foto’s ? Of het gemak om te linken direct vanuit Flickr?
Of is het niet belangrijker dat je een grote impact hebt, veel reacties, veel contacten aan overhoud, en een hele grote waardering hebt voor je bijdrage ?
Als dat zo is, waarom dan niet toch delen, met minder kwaliteit zoals jij het ziet, maar wel met de impact die je hebt ?
Ik wil de oplossing niet uitsluitend bij jou neerleggen zoals je me teruggeeft, dat lijkt me duidelijk uit de feedback richting @Rogier.
Maar je hebt wel de mogelijkheid om het op te lossen, alleen de wil lijkt er niet te zijn.
@skifan @Rogier.
Als het gaat om het oplossen van dit conflict, en ik zie geen enkele reden waarom niet alle partijen dat zouden willen…
Dan is het belangrijk dat je start, niet vanaf waar je het oneens bent met elkaar, maar vanaf het gezamenlijke doel, de gezamenlijke belangen.
die liggen erg dicht bij elkaar, denk ik me zo in.
Daarna kan je gaan kijken welke opties dat er zijn om alle belangen te bevredigen.

Ik hoop dat jullie beiden de ego-posities een beetje kunnen loslaten, en constructief kunnen gaan zoeken naar een oplossing.
Dat begint met de wil om het op te lossen, en daar dan ook verantwoordelijkheid voor te willen nemen.

Succes,

Droopy2

@Droopy2 Heb je mijn laatste bericht gelezen?
Ik heb contact opgenomen met @skifan we hebben al wat technische tweaks gedaan en het gaat goed komen volgens mij.

Click. Click. Peace

Als er een wereldkampioenschap “van een mug een olifant maken” zou zijn, zou je denk best een behoorlijke kans maken op de eindzege @Droopy2.

Verder @all kunnen ideeën met prima intenties, zoals een eigen fotoviewer, in de development fase om allerlei redenen wat minder goed uitpakken. Maar dat betekent niet dat het idee op zich slecht is (integendeel), alleen de uitwerking heeft wat verbetering nodig. Ik beeld me zo in dat wintersport.nl een relatief klein team heeft, dat bijvoorbeeld met het weermodel echt een prachtige prestatie heeft geleverd. Andere zaken, zoals een fotoviewer die niet onnodig nieuwe tabjes opent, kunnen dan wel eens wat minder aandacht krijgen. Door onze dagelijkse bezigheden op websites van miljardenbedrijven, die 75 man 3 maanden aan zo’n fotoviewer zetten, denken we misschien dat dat normaal is, maar het tegendeel is waar. Soms pakt een, in hun eigen klein onderdeel, dan weleens wat ongelukkig uit.

*bericht bewerkt door Shane op 27 jul 2018 14:08

I can stick uphill ice, on my saucer...

En al helemaal voor iets waar je niet voor hoeft te betalen… Kuddo’s voor het team achter wintersport.nl, weermodel is inderdaad geweldig en heb er afgelopen winter handig gebruik van gemaakt. Skifan maakt inderdaad mooie reportages, samen komen ze er vast wel uit. Nu niet meer zo druk maken, tijd voor een verkoelend drankje!

@Rogier
Goed te horen dat het goed gaat komen,
Heb je berichtje nu pas gezien, dat maakt mijn laatste post een beetje overbodig.
Sorry daarvoor.
Droopy2

Hier het echte zomer in Les Trois Vallées topic, en deze gaat op slot.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/418646

Click. Click. Peace

Plaats een reactie