Les 3 Vallees vandaag (winter 2018/19)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Wat zijn de komende dagen een feest geweest en wat vallen de mensen die volgende week vakantie hebben met hun neus in de boter.
Meer dan genoeg sneeuw en prachtig weer in het verschiet zoals Roel al aangaf in zijn video.

Hier nog foto's van 2 dagen geleden, ik wilde al eerder kijken maar zag tot mijn verbazing dat terwijl de alpen blaken in de zon, Skifan weer in NL is!..fijn om een keer niet jaloers op m te zijn! :P ;)

Heerlijke plaatjes zo, wie zegt dat de apres ski in FR bagger is…hier niet hoor bij de foulie douche!

null

En dan zie je deze foto en er komt gelijk ergernis bij mij naar boven…rotliften zoals deze die om de haverklap stilstaan omdat mensen hier altijd lastig uitkomen en de boel onderschatten.
De lift is traag en je word eigenlijk ook als het ware de stoel uit geslingerd als je, jezelf niet goed afzet en op tijd vertrekt :)
null

De rest van de foto’s zijn te zien in het album van Skifan;
https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

*bericht bewerkt door Freerider op 15 feb 2019 14:00

Ja wij kijken erg uit naar komende week! Inmiddels al mooi eindje onderweg, zondag eerste dag op de piste. 😎

Stay frosty

Wat een geweldige eerste dag in L3V (Courchevel)! Perfecte pistes, perfect weer en zeker niet druk. En dat ook nog op een zondag!

null

*bericht bewerkt door Siard op 17 feb 2019 17:31

Stay frosty

Wat een heerlijke dag weer! Vandaag Meribel ontdekt, en (opnieuw) Courchevel voor een deel gedaan.
Pistes zijn nagenoeg perfect, alleen komt hier en daar (vooral in Courchevel) het gras en/of stenen door de pistes heen.

Stay frosty

Oei, dat is wel heel erg vroeg in het seizoen.

Hen48

Ja dat vond ik ook. Onder andere de rode piste terug naar La Tania (Moretta) heeft een aardig stukje waar het gras er langzaam doorheen komt. Ook bij de zwarte Chanrossa kwamen de stenen door de piste. Helaas er vol overheen gegaan en belag wat beschadigd.
MAAR: de meeste pistes liggen er perfect bij!

*bericht bewerkt door Siard op 18 feb 2019 22:29

Stay frosty

Met al die sneeuw? Wat gek.

Met al die sneeuw? Wat gek.

DrPhil op 18 feb 2019 21:51

2 weken geleden zag ik bij saint Martin ook steentjes enzo er doorheen komen op 1 piste .

Misschien pistes zonder sneeuwkanonnen?

Hen48

Misschien pistes zonder sneeuwkanonnen?

Hulst op 18 feb 2019 23:12

De zwarte Chanrossa heeft in ieder geval geen sneeuwkanonnen. Ik zal vandaag erop letten of de rode dalafdaling naar La Tania sneeuwkanonnen heeft. Kan me haast niet voorstellen dat die ze niet zou hebben.

Stay frosty

@Siard bedankt voor je bijdragen/info vanuit het gebied, het is precies waarom dit topic bestaat!
Apart dat er al gras tevoorschijn komt!?, stenen daarentegen hoeft niet altijd aan de dikte van het sneeuw te liggen, hogerop waar meer gesteente is heb je soms op enkele pistes steentjes maar een fraai gezicht is het nooit.
Maar als je de webcams ziet…je valt echt met je neus in de boter…wat een prachtweek! :D

*bericht bewerkt door Freerider op 19 feb 2019 14:04

Inderdaad een perfecte week (om kennis te maken met het gebied)! Tot nu toe vind ik het echt een heerlijk gebied, lange afdalingen en over het algemeen snelle liften. En natuurlijk de prachtige uitzichten niet te vergeten.

Vandaag naar La Masse geweest. Wat een fijne pistes liggen daar, top aanraders van jullie! Situatie van de pistes is door het hele gebied heen aardig hetzelfde als ik het zo moet inschatten. De meeste pistes liggen er heel goed bij, echter hier en daar zit er een slechter stukje tussen.

Ik zal zometeen wat kiekjes uploaden ;)

Stay frosty

null
null

null

*bericht bewerkt door Siard op 19 feb 2019 19:14

Stay frosty

La Masse, mijn favoriet vooral 's ochtends wanneer de afdaling vrijwel volledig in de zon ligt. Helaas deze keer door ribkneuzing niet aan toe gekomen. Met het huidige weer moet die wel prachtig geweest zijn. Je moet ook de lange afdaling vanaf ROC 2 (Roc1 en 2 vanuit Les Menuires of Plattieres vanuit Meribel Mottaret)naar Saint Martin de Belleville een keer doen. En dan vooral 'middags. Een heerlijke lange afdaling.

Hen48

@Hulst wil je hogerop gaan en genieten van een langere afdaling in de ochtend met zon dan heb je eigenlijk haast geen andere keuze dan La Masse ben ik achtergekomen ;)
Zo heb ik wel eens bij de opening van de liften gedacht dat ik gelijk naar Meribel kon maar die liften gaan pas om half 10 open.
Het is daarentegen wel heerlijk genieten op de Pistes in La Masse, het is rustig, de zon komt je tegemoet en heel veel vers geprepareerde piste voor je neus!
Vanuit La Masse pak ik vaak de Doron en de Bruyeres lift om gelijk in een keer in Valtho of Meribel Mottaret uit te komen :)

Ik hoop dat er nog wat verse sneeuw valt voor week van 18 mrt . Dan ga ik voor de 2e keer dit jaar naar l3v.

La masse is idd heerlijk in de ochtend.

To ski or not to ski, that 's not a question

Onze laatste dag zit er alweer op. Een geweldige week gehad in L3V, beter weer kan je niet wensen. Helaas zijn de condities niet het beste, op steeds meer plaatsen komt/komen gras/stenen er doorheen. Aan het eind van de dag zijn de pistes slush, voornamelijk ook lager gelegen.
Ook naast de pistes en op de zonzijde zijn veel bergen en plekken al bruin/sneeuwvrij.

Wij zijn het hele gebied door gekruisd, met als hoogtepunten La Massa en Courchevel Moriond. De eerste vanwege de heerlijke pistes, en de tweede vanwege de korte wachttijden. Over het algemeen zijn de wachttijden bij liften mij erg meegevallen!
Knelpunten zoals Tougnete 1 (Meribel Centre) en Côte Brunette (richting Valtho) zul je altijd houden en moeilijk kunnen voorkomen.

Persoonlijk vond ik de piste maar St. Martin erg tegenvallen, maar dat kan ook komen door het tijdstip (vandaag rond 15u) dat we er langs gegaan zijn.

null

null

null

*bericht bewerkt door Siard op 22 feb 2019 18:33

Stay frosty

null

Siard op 22 feb 2019 18:32

Dat ziet er leuk uit op de voorgrond! Is dat een piste/ski-route of gewoon off-piste?

*bericht bewerkt door Slim op 22 feb 2019 19:48

null

Siard op 22 feb 2019 18:32

Dat ziet er leuk uit op de voorgrond! Is dat een piste/ski-route of gewoon off-piste?

Slim op 22 feb 2019 19:48

Off-piste! Stond bordje met valgevaar en een touwtje :p is genomen vanaf de top van de Rosael lift, tussen Orelle en VT, met uitzicht op Menuires en VT (net links 'naast' de foto).

Stay frosty

(@Slim) zelfde foto maar dan met GoPro (dus wide view):

null

Stay frosty

Aha, typisch geval van hoor het er op de foto wat minder steil uitziet. Laat dan maar, ;-) Als het zo steil is dat ze er waarschuwings borden neerzetten blijf ik er wel weg!

Edit, “Falaise” betekent trouwens “rots”, dus het bord is denk ik bedoelt dat je niet van de kliff links af-skiet.

*bericht bewerkt door Slim op 22 feb 2019 21:27

De pistes in Courchevel waren en bleven, ondanks de hoge temperaturen, vandaag heerlijk! En wat is het toch rustig op in de Trois Vallees deze week. Het is toch vakantie bijna overal. Zou iedereen z’n skivakantie hebben ongeboekt naar een strandvakantie…

Een mooi kringelspoor van een vliegtuig boven de Chanrossa lift

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/1a38a3045d79a5ae91aac57f...

@Skimo. De webcams in Les Menuires deden deze ochtend wel anders vermoeden. Ik heb het in de afgelopen 10 jaar bij Croisette nooit eerder zo druk gezien. Ik realiseer me wel dat het daar bij het opstarten van de liften altijd wel druk is en de bezoekers zich vervolgens over het gebied verspreiden.

Hen48

Denk dat het zaterdag wel drukker gaat worden als de krokusvakantie begint

Drukste weken zijn vorige week, deze week en volgende week.
Carnaval volgende week is niet de drukste week, dat is deze week omdat half europa voorjaarsvakantie heeft (ook midden nederland)
Daarna wordt het weer rustiger tot aan pasen.

Drukste weken zijn vorige week, deze week en volgende week.
Carnaval volgende week is niet de drukste week, dat is deze week omdat half europa voorjaarsvakantie heeft (ook midden nederland)
Daarna wordt het weer rustiger tot aan pasen.

Droopy2 op 26 feb 2019 21:42

Afgelopen week was ook absoluut niet super druk. Wij vonden het heel erg meevallen. Max 15 minuten in de rij de hele week. En dat is maar 2 keer voorgekomen, bij de Telécabine Tougnete (1) in de ochtend.

Stay frosty

De Belgen gaan dan alleen zitten op de pistes voor krokusvakantie

Het is welverbazingwekkend dat ze nog steeds teren op de sneeuw die de laatste week van januari is gevallen. Op de webcambeelden kun je wel zien dat er vooral voor de entourage behoefte is aan sneeuw. Ik zie de laatste weken ook vrijwel geen sneeuwkanonnen in werking. Te warm?

Hen48

Ik ga 16 maart nog een weekje naar les Menuires, hopelijk komt de voorspelling van de nieuwe dump kansen begin maart uit. Dan kan ik weer lekker in de verse sneeuw gaan spelen 😄

To ski or not to ski, that 's not a question

@Skimo bedankt voor de update, zeer gewaardeerd! :)

Sneeuw mag er onderhand wel eens weer gaan bijvallen idd…
Het is jaloersmakend om te zien hoe dat er 2 weken voorbij gaan met alleen maar zon, zon, zon!
1 a 2 dagen flinke dump in de avond/nacht was toch ook wel gewenst voor winterse opfrisser ;)

Maar waar gaan we heen met dit weer!, het is februari en hartje winter maar het voelt aan als hartje lente!
Het zou moeten vriezen als een malle en je raakt de weg kwijt als het dat in een keer weer gaat doen na deze dagen van warmte en veel zon.
Iedereen waant zich al in de lente terwijl als het gek zou doen de elfsteden tocht nog plaats had kunnen vinden! :P

Er valt dan ook weinig van een afstand te melden over L3V zonder Skifan en alleen maar dagen met zon :)
@Hulst op de webcam van Les Menuires is ook goed te zien hoe het sneeuwdek aangevreten word ;)

*bericht bewerkt door Freerider op 27 feb 2019 11:18

Plaats een reactie