Les 3 Vallees vandaag (winter 2018/19)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Wat een groot verschil met gisteren zoals het er nu uit ziet het is gisterenavond begonnen met sneeuwen en het sneeuw nu nog!
Hieronder mede door de super webcams van saint martin is goed te zien hoe een lente achtige omgeving in een keer diep winters omslaat! :) en dat op de hoogte van dit dorp in april!!

null

null

null

@skifan ik zag het plots in je album dat je blessure had, beterschap!
van al het mooie weer skieen word je te verwend en kun je in slechte condities niet meer skiën ;) :P
Het klinkt pijnlijk wat je hebt meegemaakt!, ik hoop dat je spoedig zult herstellen.

Iedereen bedankt voor de bijdragen wederom! :)

*bericht bewerkt door Freerider op 04 apr 2019 12:42

Dat is nog andere koek dan mijn gekneusde ribben. Een gebied blindelings kennen, maar toch…Beterschap gewenst skifan.

Hen48

Het is vandaag prachtig weer hierboven. Ik heb heerlijk geskied met @miepmiep.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Ja het is geweldig deze week. Had ik niet verwacht voor deze week.
Kids gaan ook prima . De oudste in snelste groepje van de tweede ski . En de jongste mocht meteen na 1 afdaling op kinderweide doorschuiven naar de witte beren . En houdt zich samen met een andere 4 jarige tussen de oudere kindjes . Leraar had zelfs misschien over eerste ster 🤣🙀.
Vanochtend heerlijk geskied met @skieur .

Goedemorgen Val Thorens !
Het beloofd weer een mooie dag te worden.
Gistermiddag ook nog super, alleen werd hier en daar wel papperig.
De jongste was de groene piste zat . Wat ik me kan voorstellen. Dus zijn we met de cascade naar boven gegaan en daar de Dallas gedaan. Wat ze prima deed. Oké de bochtjes vergat ze weleens maar wel onder controle . Daarna wilde ze met de deux lacs. Maar niet de groene. 😱🙈🙉. Ze was de juf 🤣. Dus mocht ze zeggen welke piste ( wel met mijn goedkeuring ) . Het steile stuk deed ze ook gecontroleerd . Maar aan eind van de piste vroeg ze of we naar huis mocht . Dus via de moutiere en groene piste naar huis . Wat gaat het snel zeg . Ze heeft totaal geen angst . Moe en voldaan kwamen we thuis . Waarna ze na 1 minuut vroeg wanneer gaan we naar de kinderdisco 🤣🤣🤣🤣( die was maandag).

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/f3c41687262de34e3c983035...
https://cdn.wintersport.nl/forum/24/c717a09f0329aa04a8981f95...

*bericht bewerkt door miepmiep op 01 mei 2019 08:04

Goedemorgen Val Thorens !
Het beloofd weer een mooie dag te worden.
Gistermiddag ook nog super, alleen werd hier en daar wel papperig.
De jongste was de groene piste zat . Wat ik me kan voorstellen. Dus zijn we met de cascade naar boven gegaan en daar de Dallas gedaan. Wat ze prima deed. Oké de bochtjes vergat ze weleens maar wel onder controle . Daarna wilde ze met de deux lacs. Maar niet de groene. 😱🙈🙉. Ze was de juf 🤣. Dus mocht ze zeggen welke piste ( wel met mijn goedkeuring ) . Het steile stuk deed ze ook gecontroleerd . Maar aan eind van de piste vroeg ze of we naar huis mocht . Dus via de moutiere en groene piste naar huis . Wat gaat het snel zeg . Ze heeft totaal geen angst . Moe en voldaan kwamen we thuis . Waarna ze na 1 minuut vroeg wanneer gaan we naar de kinderdisco 🤣🤣🤣🤣( die was maandag).

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/f3c41687262de34e3c983035...
https://cdn.wintersport.nl/forum/24/c717a09f0329aa04a8981f95...

miepmiep op 1 mei 2019 07:55

Hahahha, zo herkenbaar, onze jongste was daar ook goed in om te roepen ik heb geen zin meer, ik ben moe en als we dan in het dal kwamen stond ze nog heel de middag op de “oefenpistes” daar te pionieren😜, ging ze mensen staan helpen en vertellen hoe je moet skiën😂🙈, heerlijk alleen haar gang gaan vind ze nog steeds het mooiste☃️

Geniet er nog van😃😎☃️

LA NORMA😍☃️

Afgelopen dagen zon en zon en zon gehad. En dat de pistes vooral in de ochtend echt prima zijn. later op de dag wordt wel wat zachter. maar ook dat wisselt per piste.
vandaag begon zonnig , maar al gauw kwam er bewolking op zetten. Vanochtend naar plan de l'eau gegaan. Je merkt daar al wel dat de piste daar heen al behoorlijk te verduren heeft ook in de ochtend. daarna via Moutiere gegaan. Waar we de jongste tegen kwamen met het klasje. en later kwamen we haar nog eens tegen. Deze keer maar samen met haar de lift in. Met een big smile skiede ze verder. De skileraar van de oudste die speelt steeds verstoppertje. veel ski klassen zijn we tegen gekomen behalve die van de oudste :) …
Later op de dag begon het wat dicht te trekken en te sneeuwen, wat even over ging in regen, maar zich herstelde toch in sneeuw.
In de middag met de peclet omhoog gegaan met de hele familie omhoog gegaan. waar het steeds bewolkter begon te worden. :( . Waar ik zware instructies aan de kids gaf. Waar de oudste niet mee eens was. Mensen naast me die dacht van oeps … Maar ja in deze omstandigheden ben ik vooral duidelijk naar de kids. Maar uit eindelijk viel het mee… was het zicht meer dan redelijk. En de jongste ging zonder problemen de tete de la ronde af. De jongste begon meteen dat ze de blauwe piste wel gezien had en morgen wel een rode wilde :)😱🙉🙈 . daarna nog met de oudste plein sud gedaan. Maar dit was niet echt een super actie. Die was behoorlijk kapot geskied en papperig. Na de sneeuw begon het weer open te trekken en nu op dit moment kunnen we eigenlijk vanuit appartement niets meer zien.
Bij esf skischool is inmiddels ingebouwd met sneeuw, waarschijnlijk gaan ze daar sneeuw opslaan. Het is wel druk in het gebied, maar uit eindelijk vallen de wachttijden wel mee.

*bericht bewerkt door miepmiep op 02 mei 2019 19:05

Goedemorgen Val Thorens !
Hopelijk trekt het zo nog wat open . Maar er is wel een lekkere verse sneeuwlaag gevallen 😀

null
null

WoW wat een dag weer . Vanochtend voor de start van de lessen was het mistig . Maar start van de lessen begon het beter te worden . De klas van de oudste flink uitgedund tot 3 kids. We begonnen met peclet en daarna moraine. Bij aankomst ging te col net open 😍. Als 1 van de eerste naar boven. Boven de wolken en 1 witte deken van sneeuw . POEDER 😍😍😍😍. Echt geweldig. Niet iedereen vond geweldig , als hier en daar hoorde 🤣. De tweede keer was hij helaas al aardig kapot geskied. Daarna moraine naar beneden en portette naar boven en de fond op weg naar
de skischool voor de medaille uitreiking . De oudste de 2de ster en de jongste witte beer ( flocon). In de middag lekker gezwommen . Morgen nog een aantal uurtjes skien en dan begin van de avond weer naar huis .

*bericht bewerkt door miepmiep op 03 mei 2019 19:34

Foto genomen voor de afdaling 😀😍⛷⛷⛷

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/ca725a902cd2ac106a3102b8...
https://cdn.wintersport.nl/forum/24/065b81e309fe4ebf511a2a2d...

*bericht bewerkt door miepmiep op 03 mei 2019 19:39

Zo wij zijn ook weer thuis gekomen vanochtend na een vlotte busreis waren we om 9:45 thuis. Wat was het een geweldig week. Gisteren met de kids naar orelle gegaan. via de rosael ( blauw en rood. ) De jongste heeft zelf het makkelijk gedeelte van de rode piste gedaan. ( vond ik eerder blauw) . Maar wat was het geweldig skiën. In Orelle zon en wolken wisselde elkaar af. Op moment dat we terug gingen lag de top bij Val thorens in de mist. Dus met een stukje slecht zich naar beneden gegaan. Waar de jongste zich goed staande hield en absoluut geen angst kreeg, maar zich volledig op ons vertrouwde. Waar bij de oudste nadat we de wolk voor bij waren zei, Mam nu mag ik wel voor toch… :) . Na een hele lange afdaling was het tijd om naar het appartement te gaan om een wel verdiende bad te nemen en de rest van de spullen te pakken. De jongste was zo rozige geworden van het bad en de vele lange afdalingen van vandaag, dat ze uit eindelijk 1.5 uur geslapen heeft op de bank. De lift in complex vandaag al besloten om te stoppen. Op moment dat ik met bagage bij de lift stond, nokte hij er mee, Hij stopte bij onze etage maar de deuren gingen niet meer dicht ,dus toen maar 4 etages naar boven lopen met al je spullen is wel weer goed voor je conditie… Op moment dat we weg gingen begon het te sneeuwen en zag vandaag foto's voor bij komen dat er volgens mij zo'n 30 cm gevallen en het hele dorp weer wit is.
Wat een geweldig week geweest! zon mist bewolking , sneeuw, natte sneeuw , alles hebben we wel gehad! De kids blij met hun medaille …
Tot volgend jaar Val Thorens en/of Trois Vallees!
Deze foto's zijn van ongeveer 12 uur geleden ( terug gerekend vanaf 13:30) vanuit val Thorens

null
null

*bericht bewerkt door miepmiep op 05 mei 2019 13:41

Al 2 dagen voor de sluiting van Val Thorens is de demontage van de Glacier lift begonnen. De lift wordt afgebroken als compensatie voor de aantasting van de natuur tbv de nieuwe gondel van Orelle naar de Cime de Caron.
Hiermee komt een einde aan de periode van ski op de Péclet gletsjer. Begonnen als een zomerskigebied met diverse liften is de gletsjer nu zover gesmolten dat het steeds moeilijker wordt de enige overgebleven (zwarte) piste te prepareren. Bovendien wordt deze piste door steeds meer Val Tho publiek gemeden omdat hij, door het smelten van de gletsjer steeds steiler wordt. Een ander gevolg van het smelten van de gletsjer is dat de maximale hoogte die een lift boven de grond mag zijn weer wordt overschreden. In 2013 was dit ook het geval, er is toen een extra pylone geplaatst om dit te verhelpen.
Herinnering aan de TSF3 Glacier, die ook een aantal mooie off piste afdalingen ontsloot:

https://youtu.be/LRYgpyBTSxo

bon ski

Dank @Skifan
Deze winter heb ik de lift nog een keer genomen, “for old emotional reasons”
Ik moet toegeven, de lift voegde niets meer toe, erg traag en oud en niet een veel mooier uitzicht boven.
De piste voegt ook niet veel toe, moest meestal door verijzing voorzichtig geskied worden.
Ik zal er niet om rouwen.
Ben overigens wel benieuwd naar die gondel van Orelle naar Cime de Caron.
Dat zou weleens druk kunnen worden daarboven, beetje vergelijkbaar met boven op Saulire.
En ik ben benieuwd of er dan ook een geprepareerde piste naar beneden gaat.
@Skifan, ik hoop dat je ons daarover t.z.t. weer van informatie kan voorzien, dat geeft zo veel voorpret.

@skifan ga je deze afdaling testen met de fiets ( col de la loze )
https://www.facebook.com/218565381539419/posts/2390392477690…

ik ben er eigenlijk afgelopen week niet meer aan toe gekomen om om de glacier te nemen.
Maar hopelijk komt er mooie lift vanuit orelle naar Cime de Caron.

Hou je ons op de hoogte Skifan :)

@Pieter230976
Ik ben geen fietser, ik de route wel al een aantal malen te voet gedaan (voor hij werd geasfalteerd). De planning is dat deze zomer de verbinding met Méribel wordt geasfalteerd en “in de toekomst” een verbinding met Val Thorens wordt gemaakt
@miepmiep
Zie https://www.flickr.com/photos/skifan/albums/7215768847338762…

bon ski

Jammer hoor. Misschien geen groot verlies, maar ik vond wel dat de rit naar boven een mooi uitzicht gaf op de Peclet gletsjer … of wat er van over is. En het ontsloot best een uitdagende piste. Zeker het begin is behoorlijk steil en smal. Het blijft wel verontrustend hoe snel de vallei van Val Thorens zijn gletsjers verliest. Zie http://www.sommerschi.com/forum/sommerschi-f5/val-thorens-%E…. Ook met een bijdrage van skifan.

op col de la loze zijn ze aan de zomersporten begonnen , nog veel sneeuw zo te zien en koud

null

null

*bericht bewerkt door Pieter230976 op 12 mei 2019 13:48

@Pieter230976
Ik ben geen fietser, ik de route wel al een aantal malen te voet gedaan (voor hij werd geasfalteerd). De planning is dat deze zomer de verbinding met Méribel wordt geasfalteerd en “in de toekomst” een verbinding met Val Thorens wordt gemaakt

@miepmiep
Zie https://www.flickr.com/photos/skifan/albums/7215768847338762…

skifan op 9 mei 2019 12:45

Verbinding met val thorens wordt gemaakt? Begrijp ik dat er een geasfalteerde weg komt vanaf meribel naar Val thorens. Als dat over de MT de la chambre gaat is dat meteen de hoogste alpen col toch? Nu is dat de Iseran bij val d’isere als ik het goed heb.

orelle lijkt me met die lift wel een snel bereikbaar en goedkoop alternatief naar les 3 vallees als er zo’n nieuwe lift komt.

@ Pieter230976

Ik vermoed dat een toekomstige verbinding voor fietsers tussen Courchevel en Val Thorens via de Tougnète gaat lopen. De route over de Gros Tougne (terug naar Menuires) is bij uitstek geschikt om te fietsen.
https://www.ledauphine.com/sport/2019/05/07/courchevel-(savo…

bon ski

Plaats een reactie