Le Menuires, Wijk le Levassaix

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Wij gaan over anderhalve maand naar Le Menuires toe en zitten in de wijk Le Levassaix. Kan iemand mij iets nuttigs vertellen over deze wijk en of de aanlsuiting met de skiliften goed zijn en met de bussen? we hebben namenlji ook 1 beginner in onze groep.

bedankt.

Je moet naar de tweemansstoeltjes lift tortollet nemen. Die komt in Les Menuires - centrum uit en dan ben je vertrokken :)

Bussen heb je niet nodig, het ligt daar allemaal aan de piste of op loop afstand van de piste :-). Veel plezier!

Le Levassaix is geen wijk van les Menuires maar een klein dorpje dat vlak voor Menuires ligt.
Bij voldoende sneeuw (zoals nu) ski je naar de Bettex lift, die vervolgens aansluiting geeft op de andere liften van les 3V. Skiënd terugkomen zal vaak niet helemaal lukken omdatde piste onder het dorp door loopt.
Volgens mij zijn er geen winkels in het dorp en moet je daarvoor naar de wijk Les Airelles. Brood kun je kopen bij het benzinestation op de weg naar Les Menuires.

bon ski

De piste naar de Bettex lift is een blauwe. Deze piste loopt vlak langs Lavassaix, als je aan de goede kant van het dorp zit (welke acco heb je?) ski je er zo naar toe (20 meter off-piste). Waar de Bettex lift eindigt neem je de blauwe piste naar Tortollet. Als je wat wil klimmen, kun je ook proberen meteen naar het eind van de Bettex lift te klimmen, maa da’s wel pittig!

Winkels zijn er niet in Lavassaix, broodjesservice kan volgens mij wel. Echte boodschappen doe je in het centrum Les Menuires. In de eerste accommodatie van Les Menuires (hameau des airelles) is een skiset skiverhuur gevestigd. Die bereik je snel vanuit Lavassiax door het tunneltjes onder de piste te nemen (dus niet over de grote weg).

Allen bedankt voor de informatie!

we zitten in chalet De Zalie

@ Koela, ik zie dat het alweer een tijdje geleden is dat dit topic is gebruikt. Wij gaan dit seizoen naar Chalet de Zalie, kon je goed bij de pistes en de liften komen en zijn er nog verdere aandachtspunten?

Ik heb vorig jaar in chalet de zalie verbleven. Je kan bijna tot aan de chalet terug skiën, de piste naar de bettex lift verlaten kort na het passeren van het tunneltje. Dan glij je door tot op 100m indien er genoeg sneeuw ligt. Ook om te vertrekken kan je een stuk doorsteken tot aan de piste. Topaccomodatie daar hoor!

*bericht bewerkt door Stephen9600 op 30 jan 2019 09:49

Om te starten vanuit le Zalie moet je het meestal goed besneeuwde weiland schuin oversteken naar de piste die naar Le Bettex leidt. Dan ongeveer 400 m. skien tot aan de lift daar. Die lift voert je naar de achterzijde van de bebouwing van Croisette (centrum) en dan kun je eenvoudig groen naar Croisette skien, waarvan je alle kanten uit kunt. Bij het terugskien moet je vanuit Croisette tussen de bebouwing door naar beneden richting de wijk Preyerand waarna je rechtsaf kunt doorsteken naar Le Bettex, waarna je na het tunneltje inderdaad moet oppassen tijdig rechtsaf te steken bij Le Levassaix. Enig nadeel van dit gedeelte dat daar de skibus niet komt. Meestal heb je die niet nodig. Voor beginners is het oversteken van het weiland wel iets lastiger. Een eindje lopen richting l!es Menuires jan dit oplossen. Zalie is wel een prachtig vrij nieuw appartement.

Hen48

Nog even een puntje. Als je bij aankomst de bebouwing van Les Menuires in het zicht krijgt moet je goed opletten op een vrij klein bordje met de aanduiding Le Levassaix.
Het gebouw Le Zalie is vervolgens een van de eerste gebouwen dat je tegenkomt na een korte afdaling.

Hen48

Plaats een reactie