Slee voor kind (1,5) meenemen of huren?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saint Martin de Belleville

Dag allemaal,

Over 6 weken gaan we met onze zoon van 1,5 naar Saint-Martin-de-Belleville. We willen graag met hem gaan sleeën. Een slee voor zijn leeftijd (met gesp) is niet duur om te kopen, wel onhandig/veel ruimte innemend lijkt me. We gaan met de auto, maar de ruimte is enigszins beperkt doordat er een kinderwagen en waarschijnlijk ook een kinderstoel meegaan. Kopen is ook zonde als we hem alleen voor die week gaan gebruiken. Ik kan echter nergens vinden of ze in Frankrijk een beetje makkelijk te huren zijn, heeft iemand daar ervaring mee?

Veel dank alvast!

In veel (franse) skidorpen kun je wel een slee huren. Gezien het na de kinderwagen het meest vreselijke onding is om in te pakken zou dat mijn advies zijn. Ik heb geen idee wat het kost eigenlijk. 2 jaar gelden wel eens eentje gehuurd, en de prijs is me niet bijgebleven (waardoor het waarschijnlijk niet echt tegenviel). Vraag blijft ook hoeveel je er effectief gebruik van maakt, maar dat is aan iedereen persoonlijk en in NL of België hebben we ook niet meer zoveel sneeuwdagen. succes en veel plezier!

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

In veel (franse) skidorpen kun je wel een slee huren. Gezien het na de kinderwagen het meest vreselijke onding is om in te pakken zou dat mijn advies zijn. Ik heb geen idee wat het kost eigenlijk. 2 jaar gelden wel eens eentje gehuurd, en de prijs is me niet bijgebleven (waardoor het waarschijnlijk niet echt tegenviel). Vraag blijft ook hoeveel je er effectief gebruik van maakt, maar dat is aan iedereen persoonlijk en in NL of België hebben we ook niet meer zoveel sneeuwdagen. succes en veel plezier!

Veenhoorn op 22 jan 2020 17:38

Dank voor je reactie! Ik kon op de sites van de skiverhuurders geen info over slee’s vinden, maar dan huren we er daar een, scheelt veel gedoe (kinderwagen is inderdaad een onding in de auto, maar wel fijn om mee te hebben:)). Ik denk inderdaad dat we hem 1 of 2 middagen gebruiken, maar verwacht ook dat ons zoontje het heel leuk gaat vinden.

Wij gebruiken al jaren een opklapbare slee (met losse rugleuning). Eerste jaar ipv de rugleuning de maxicosi erop gebonden (zoontje was toen net 3 maanden).
Maar opgeklapt past hij of onderin de skibox of in de kofferbak plat tegen de achterbank aan.
Oudste is nu 8 maar die gebruikt hem nog steeds wanneer ie na het skien buiten gaat spelen.

Wij hebben gehuurd . Maar gaan ook altijd met bus of trein .
We hadden mooie slee. Met riempjes . Staat me iets bij in les menuires 9 euro per dag . Maar kan ook goedkoper zijn geweest . Is al 8 jaar geleden dat we dat gedaan hebben. Via internet vindt je ze niet. Maar stap een skizaak binnen en je kan ze huren .

*bericht bewerkt door miepmiep op 22 jan 2020 19:01

@Renee12 veiligheidstip

Liefst niet wandelen met slee OP skipistes, verleden jaar een skiër een sleetje met peuter zien rammen op Kronplatz, gelukkig zonder veel erg.🤕

Born to run. B.S.

@Togi: hoe stevig zit zo’n opvouwbare slee? Ik zie onze zoon ervoor aan om halverwege het glijden van de slee te stappen😁 Een gesp of tuigje zou dus wel fijn zijn.

@miepmiep: 9 euro per dag klinkt als een prima prijs! Als ze in Les Menuires te krijgen zijn, zou het in Saint Martin ook moeten lukken. En anders rijden we door naar Les Menuires.

@Dan58: Dank voor de tip! Ik was het niet van plan, precies om de reden die je noemt. Plan is op wandelpaden of een mooi flauw hellinkje te vinden, niet de piste

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/d337419c0a2fca8eb48f6f6b...

Dit is ongeveer de combi die we hebben
Slee is een iets ander model maar wel deze rugleuning.
In het foam gedeelte zit een bandje die je om de buik vastzet.
Weet niet of ik het wel moet vertellen maar het is me weleens (zelfs meerdere malen 😉) gelukt om de slee op zijn kant te zetten en dat het kind er nog in vast bungelde (niet doorvertellen want straks heb ik de kinderbescherming op de stoep 😉 )
Het zijn bij ons dus 2 losse delen. De inklapbare slee en de rugleuning en volgens mij is de bevestiging vrij universeel zodat due rugleuning wel op de meeste slee’s past

*bericht bewerkt door Togi op 22 jan 2020 21:29

Ik heb een aantal jaar 1 of 2 slee’s meegenomen op de dakdragers naast de skibox. Kost je geen ruimte in de auto, als je tenminste dakdragers gebruikt.

@dan58: afgelopen weekend in SFL een slee (onbemand) een piste af zien komen. Met een rotsnelheid vlak langs twee skiërs die stonden te wachten en de slee niet zagen aankomen.

Ga je de kinderwagen effectief gebruiken? Vorig jaar, toen onze zoon 5m hadden we hem mee maar niet gebruikt want in de sneeuw rijdt het zo ongemakkelijk. Enkel de draagzak gebruikt. Dit jaar dus niet meegenomen en ook niet gemist. Zelfs de draagzak hebben we amper gebruikt. Dit jaar wel een rodel gekocht en dat was een groot succes met een rodelbaan van 8km. (3 bochten en hij viel in slaap, perfect middagdutje)

@ Togi: moest lachen om het verhaal over het omkiepen van de slee, dat zou ons ook kunnen overkomen 😁 wel goed om te weten dat de riempjes dan nog steeds functioneren, ga me nog even in die slee verdiepen.

@Iaco: we hebben geen dakdragers, denk dat we met 1 kind nog wegkomen zonder dakkoffer. Als het nodig is, nemen we er 1 mee, maar handiger als het zonder dakkoffer kan.

@Goeleg: goeie vraag. We zitten niet direct aan de piste, dus verwacht dat we ook nog wel veel gaan wandelen. Vorig jaar zaten we in Breuil-Cervinia, toen veel gebruik gemaakt van de wagen. Maar toen was hij 6 maanden, en lag er in het dorp weinig sneeuw (dus makkelijk met de wagen). We waren toen ook met het vliegtuig, dus op het vliegveld was de wagen sowieso fijn.
Ga inderdaad nog even nadenken of de wagen wel mee moet, dat zou schelen in de ruimte!

1,5 is volgens mij een jaartje te jong om echt van een slee te genieten. Dan kun je hem net zo goed in de kinderwagen doen. Aan de andere kant., zo’n slee als Togi laat zien vinden mijn jongens van 10 en 12 ook nog leuk, dus daar doe je geen miskoop aan.

Reken er niet op dat je overal kunt sleeën. het kan goed zijn dat op de weg en de stoep sneeuw geruimd is.
Een slee gaat niet over stenen, een kinderwagen wel over sneeuw.

Mijn advies, kinderwagen mee, slee thuis laten.

@Taan dat ligt eraan per kind. Mijn zoontje Max kon (en kan) er geen genoeg van krijgen al vanaf 10 maanden…

Click. Click. Peace

Wisselt echt per kind . De jongste vond toen ze 2 was , sneeuw helemaal niets . Dus geen slee gehuurd . Wel de kinderwagen veel gebruiken. Gebruik er wel 1 met luchtbanden .
Gelukkig helemaal goed gekomen. Met 3 op de skies en nu met 5 roept ze dat het nog winter is, omdat ze nog geen sneeuw heeft gezien 🤣🙈.

Wij hadden toen in les menuires een plastic dingen met riempjes , en wat me kan herinneren was het een beetje een Kuip vorm waar hij lekker in kon zitten .

Plaats een reactie