Les Trois Vallées winter 2020/2021

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées
Droopy215 november 2020 · 20:50

@skifan
Dank voor de extra info… mijn frans is niet goed genoeg om het meteen te begrijpen.
Fijn dat ie lager begint en hoger eindigt… scheelt een stuk.

Droopy215 november 2020 · 20:52

@Skifan
Komt ie ook zo hoog dat je terug naar het station kan ?

timvdelsen16 november 2020 · 18:29

@Droopy2
Retour terug naar het station is in de huidige situatie al mogelijk via de ‘Traversée des deux lacs’ of de ‘Chalets’, de tweede komt uit bij het dalstation van de funitel. Het voorgestelde plan voor de gondel in plaats van de huidige télésiege heeft een bergstation nét iets hoger dan de télésiege Moutière, zoals te zien is op de foto’s van @Skifan, dus de mogelijke verbindingen zijn op papier gelijk aan die van de télésiege Moutière!

C'est comme un rêve!
Pieter23097616 november 2020 · 20:07

gaan de andere gebieden in LTV ook hun liften langer openhouden zoals Courchevel , wat wel positief is

Droopy216 november 2020 · 22:07

@pieter230976
Dat lijkt me niet voor de hand liggen pieter.
Ik heb er ook niets over gelezen.
Courchevel doet het volgens mij om het verkeer te verminderen tussen de verschillende delen van het dorp. De andere resorts hebben die situatie niet.
Ik ga er ook niet van uit dat je dan kan skien in Courchevel… daar wordt niets over gezegd.

*bericht bewerkt door Droopy2 op 16 nov 2020 22:08

Pieter23097616 november 2020 · 22:13

Is er eigenlijk nu volk in val Thorens wat het openingsweekend moest worden , je hoort ook weinig van de andere gebieden als ze nu opengaan begin december

Hulst16 november 2020 · 22:22

@Pieter230976. Als je de sneeuwsituatie op de webcams ziet valt er in Valtho momenteel weinig te skien. Je kunt in elk geval niet richting centrum. Maar ik vertel je waarschijnlijk geen nieuws.

Hen48
Droopy217 november 2020 · 09:29

@Pieter230976
Er is volk in VT… mensen die het seizoen voorbereiden.
Er wordt gewerkt in de hotels en appartementen… en zoals je kan zien op de webcams… ook op de pistes.
Echter… er is een lockdown in Frankrijk… er mag niet zomaar gereisd worden tussen departementen.
De lockdown zorgt er voor dat alles dicht blijft tot (dacht ik) minstens 6 Dec.
Daarna wordt er opnieuw gekeken… en als ik de cijfers zie… gaat het naar mijn idee langer duren.
Ik vraag me af of het uberhaupt open gaat met kerst… en zelfs… of het uberhaupt open gaat.
De opening ? Wanneer ?.. volledig onduidelijk… afwachten… in ieder geval geen feest zoals gepland was.

Pieter23097621 november 2020 · 12:39

Zou val Thorens opengaan als ze mogen vanaf 1 december

timvdelsen21 november 2020 · 14:47

Als ze mogen staat het gros van de gebieden te springen, Val Thorens zou vanaf 1 december weer open willen (mits de sneeuwcondities het toestaan), maar onzekerheid ten top op dit moment. Aankomende dinsdag komt Macron hier met een persconferentie waarin aangegeven gaat worden, zo wordt verwacht, wat er met de skigebieden gaat gebeuren! Laten we hopen dat we zodra het weer kan de bergen weer in mogen!🤞🏻

C'est comme un rêve!
dan5821 november 2020 · 14:49

Zou val Thorens opengaan als ze mogen vanaf 1 december

Pieter230976 op 21 nov 2020 12:39

Pieter toch…wat een vraag…Wat denk je zelf ?

Born to run. B.S.
Droopy221 november 2020 · 15:13

Volgens mij is de lockdown in Frankrijk tot 6 dec… dus @Pieter230976… wat denk je zelf ?

Pieter23097621 november 2020 · 15:20

Volgens mij is de lockdown in Frankrijk tot 6 dec… dus @Pieter230976… wat denk je zelf ?

Droopy2 op 21 nov 2020 15:13 [@Droopy2](/profiel/droopy2) Volgens ik las tot 30 november , en bij geen uitbreiding gaat tignes open op 1 december
timvdelsen21 november 2020 · 16:56

Live informatie vanuit Frankrijk (ben momenteel woonachtig in Chambéry); de lockdown in de vorm die we nu hebben zal duren tot 1 december, dit was de minimum-duur aangekondigd eind oktober. Over het verdere vervolg gaan vele verhalen de rondte. Zoals aangegeven ontvangen we dinsdag meer informatie, vandaag heeft Jean Castex (de Hugo de Jonge van Frankrijk) aangegeven dat de ‘commerces’, dus de niet-noodzakelijke winkels, rond 1 december weer open zullen gaan. Hier zit nog geen exacte datum aan vast. Verder wordt er momenteel gespeculeerd over de mate van ‘déconfinement’ (uit de lockdown gaan) op 1 december en in het vervolg, wederom is hier nog niks 100% zeker over bekend. Een derde speculatie is dat de sluiting van restaurants en bars verlengd zou kunnen worden naar 15 januari.

Even in het algemeen, dit zijn veelal speculaties, aankomende dinsdag komt er pas meer informatie. En @Pieter230976, zo gek was de vraag niet hoor! We hopen allemaal, maar we zullen het moeten meemaken!

C'est comme un rêve!
skifan24 november 2020 · 21:35

Macron heeft vanavond aangekondigd dat het niet voorstelbaar is dat de skigebieden voor januari openen.
Er volgt een versoepeling van de regels in 3 fasen

1. Vanaf 28/11 gaan winkels weer open en zijn verplaatsingen binnen de regio weer toegestaan (maximaal 20km en/of 3 uur).
  2. Vanaf 15/12 zijn alle verplaatsingen in FR weer toegestaan, wel geldt dan een avondklok van 21.00 tot 07.00 uur.
  3. Restaurants scholen en sportscholen mogen pas na 20/1 weer open.

Bron: https://www.ledauphine.com/sante/2020/11/24/confinement-com…

bon ski

Plaats een reactie