Upgraden skipas Val Thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Ik heb een kort vraagje. Via de reisorganisatie heb ik een 3 daagske skipas Val Thorens (voor as weekend). Dit is nl stuk goedkoper dan ter plekke kopen.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is dat je je pas bijvoorbeeld voor 1 dag upgrade naar Les Trois Valles? We gaan maar een weekendje, dus 600km piste halen we niet ;) maar we willen misschien wel een dagje de berg over. Iemand ervaring mee?
De reisorganisatie beweerde dat het niet kon en dat je dan een nieuwe pas moet kopen maar dat lijkt me beetje dubbel op?

Is mogelijk. Je kan een upgrade doen naar Vallee de Belleville. Heb je ongeveer 300km aan pistes in Les Menuires, St Martin de Belleville, Valtho en Orelle

Weet je toevallig ook wat je dan ‘extra’ betaald? Ik wil nl alleen upgraden, dus ik ga geen nieuwe ‘dagpas’ kopen zeg maar…
Kan het echt nergens vinden op internet.

reken op twee tientjes

Voor 1 dag upgraden? 3 dagen via de reisorganisatie upgraden kost nl 28 euro… mja die 3 dagen ga ik niet gebruiken…

Ik denk eerlijk gezegd dat de reisorganisatie gelijkt heeft en je een nieuwe pas voor die ene dag moet kopen. In dat geval zou ik doen wat je hierboven hebt omschreven, want dan betaal je iets minder dan voor een nieuwe pas en je hebt de overige dagen ook de kans om de rest van het gebied te zien.

Serfaus

Voor 3 dagen heb je aan een Val Tho pas meer dan genoeg. Je kan de berg al over naar Orelle. Verder kan je de pas inderdaad alleen upgraden voor de valei van Val Tho. Als je het dan perse toch wil is 28 euro voor 3 dagen echt niet veel.

Jan heeft gelijk. Kijk maar wat een dagpas 3V kost.

Nou, ik ben weer terug en heb het antwoord voor iedereen die het in de toekomst wilt weten.
Als je een skipas voor Val Thorens hebt en je wilt upgraden naar het 300km deel (met Les Munuires erbij) kost je dit voor 1 dag 22,30 euro.
Als je wilt upgraden naar 3V (dus 600km) kost je dit voor 1 dag € 24,50. Dus dat verschil van 2 eur slaat nergens op natuurlijk.

Oftewel, vooraf via je reisorganisatie is inderdaad altijd voordeliger. Ik moest dan nl 28 euro meer betalen voor 3 dagen 3V.
Ter plekke kan dit niet meer via je reisorganisatie. En reisorganisaties hebben vaak inkoopvoordeel op skipassen. Ik betaalde nl 90 euro voor Val Thorens. Terwijl je ter plekke al dikke 80 euro betaald voor 2 dagen Val Thorens.

iig iedereen bedankt voor het reageren. Ik heb er uiteindelijk geen gebruik meer van gemaakt, omdat we het dus niet meer vooraf geregeld hadden en voor 3 dagen was VT net te doen voor de verveling begon :) maar nu is het teminste voor anderen ook duidelijker :)

Plaats een reactie